خانه / آموزش سئو SEO / ایمیل مارکتینگ بر سئو سایت چه تاثیری دارد؟
ایمیل مارکتینگ و سئو
ایمیل مارکتینگ و سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

ایمیل مارکتینگ بر سئو سایت چه تاثیری دارد؟

برخی معتقد هستند ایمیل مارکتینگ بر سئوی سایت موثر است و برخی اعتقادی به تاثیر آن در سئو ندارند. اما واقعا جواب این سوال چیست؟ آیا ایمیل مارکتینگ می‌تواند به سئوی سایت کمک کند؟ اگر جواب مثبت است این تاثیر به چه صورت است.

زمانی که شما به تازگی دارای سایت می شوید و یا بخش جدید به سایت قبلی خود اضافه می نمایید که خدمات متمایزی به نسبت قبل ارائه می دهد؛ هنوز شخصی سایت و یا خدمات و کالای شما را به خوبی نشناخته است.

بدیهی است که جزو پیشنهادات ابتدایی در جستجوها نیز نیستید ولی می توان به کمک ارسال ایمیل مارکتینگ هم بازید سایت خود را افزایش دهید و هم کاربران زیادی با توجه به محصول خودتان جذب نمایید.

ایمیل مارکتینگ برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد روی سئوی سایت موثر است و می‌تواند بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذار باشد. اما چگونه؟

اثر نامرعی

چیزی که روشن است، این است که ایمیل ارتباط مستقیمی با موتورهای جستجو ندارد و درنتیجه به صورت مستقیم نمی‌تواند روی سئوی سایت موثر باشد. در واقع از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید از مخاطبینتان در لیست ایمیل برای بهبود سئو کمک بگیرید.

پس تا اینجا متوجه شدیم که ایمیل مارکتینگ روی سئو سایت می‌تواند موثر باشد و این اثرگذاری به صورت مستقیم نیست. بلکه شما به واسطه ایمیل مارکتینگ از مخاطبین ایمیل، برای بهبود سئو سایت استفاده می‌کنید.

حالا به این نکته می بپردازیم که چطور می‌توان از مخاطبین ایمیل برای سئوی سایت کمک گرفت؟

۱- اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی

حتما اولین چیزی که با خود می‌گویید این است که لینک مطالب در شبکه‌های اجتماعی نوفالو هستند و عملا بک‌لینک محسوب نمی‌شوند، اما بررسی ها نشان می‌دهند که علی رغم نوفالو بودن لینکها، شبکه های اجتماعی در برجسته شدن مطالب موثر هستند، به طوری که در عمده جستجوهای انجام شده در گوگل، چند لینک اول از نتایج مطالبی هستند که در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده اند.

البته به این معنی نیست که کیفیت مطالب و دیگر معیارهای سئو در حاشیه قرارگرفته اند، اما وقتی دو مطلب در ابعاد دیگر امتیاز یکسانی از گوگل دریافت کنند، مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دست به دست شده است موفق تر است.

اینکه کاری کنید که مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود کار راحتی نیست، اما با داشتن یک لیست ایمیل قوی، این کار تا حدی آسان‌تر می‌شود.

مثلا هربار که مطلبی منتشر می‌کنید، از طریق خبرنامه آن را به لیست ایمیلتان ارسال می‌کنید، یا برای برخی از پست‌ها برنامه ویژه ای طراحی می‌کنید که مخاطبین وفادارتان را تشویق به اشتراک گذاری کند.

۲- کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate از وب سایت

یکی از فاکتورهایی که جدیدا برای گوگل بسیار مورد اهمیت است و گوگل توسط آن مفید بودن مطلب وب سایت شما را بررسی می‌کند، نرخ پرش از سایت است.

وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود و بدون هیچ گونه کلیکی یا اقدامی از سایت خارج می‌شود یک پرش رخ داده است. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می توانید مطلب نرخ پرش bounce rate چیست و چرا اهمیت دارد؟ را مطالعه نمایید.

مقاله مرتبط : 

۸نکته مهم که در مورد برنامه ایمیل مارکتینگ تان باید آن را در نظر بگیرید

نرخ پرش از سایت هرچه پایین‌تر باشد بهتر است، مسلما نرخ پرش بالا یعنی عمده کاربران تشخیص داده اند که سایت شما ابدا آن سایتی که مورد نظر آنها باشد نیست و در نتیجه به سرعت و بدون هیچ گونه حرکتی از سایت خارج شده اند.

اهمیت کم گوگل به نرخ پرش بالا

سایتی و مطلبی که نرخ پرش بالایی داشته باشد از نظر گوگل کم اهمیت خواهد بود و مسلما مطالب مشابه شما که نرخ پرش کمتری دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

اینجا جایی است که ایمیل مارکتینگ بازهم می‌تواند به شما کمک کند. شما لیستی از مخاطبینی که به سایت و مطالب شما علاقه‌مند هستند و با میل خود به لیست ایمیل شما اضافه شده اند را دارید.

این افراد قطعا پس از ورود به سایت شما بلافاصله از سایت خارج نمی‌شوند و مدتی در سایت خواهند ماند و به احتمال زیاد در سایت گشت‌وگذاری می‌کنند و به این شکل به کاهش نرخ پرش سایت کمک می‌کنند.

پس بهتر است با ارسال مطالب مفید به مخاطبین ایمیل ازآنها برای مطالعه مطالب دعوت کنید.

۳- درخواست نوشتن نظر و کامنت

یکی دیگر از فاکتورهایی که از نظر گوگل حائز اهمیت است، میزان درگیر شدن کاربر با محتوا و صفحات شماست. یعنی هرچه کاربر با محتوای شما بیشتر درگیر شود و ارتباط دوطرفه ایجاد شود از نظر گوگل و البته از نظر همه ما، اون صفحه احتمالا مطلب جذاب و مفیدی داشته است.

توصیه می شود خوانده شود : 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

در این مورد نیز با استفاده از ارسال ایمیل به مخاطبین وفادارتان می‌توانید از آنها درخواست کنید که برای مطلب یا محصول شما نظر بنویسند، یا مسابقاتی را طراحی کنید که کاربران بتوانند به واسطه گذاشتن نظر در آن شرکت کنند.

نکته: تجربه شان داده، گذاشتن نظر در صفحه گوگل پلاس کسب و کار شما، می‌تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید: کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه چیست و تاثیر آن بر سئو

۴- اطلاع رسانی call to action ها به کاربران سایت

فراخوان های سایت خود را می توانید از طریق ایمیل به کاربران وفادار خود اطلاع دهید و موجب درگیر شدن کاربر با سایت خود شوید.

همان طور که قبلا در مطلب تکنیک CTA یا Call to Action چیست و چگونه از آن استفاده نماییم؟ بیان کردیم این تکنیک ، از بازدیدکننده میخواهد تا کاری را انجام دهد، کاری که باعث می شود مخاطب با برند شما بیشتر در ارتباط باشد.

CTA ها زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش داده و به بهبود سئو کمک می نمایند.

کلام آخر:

در ابتدا با کمترین تعداد، شروع به ارسال ایمیل نمایید زیرا بدهی است سایتی که قبلا مقدار بازدید پایینی داشته است نمی تواند به یکباره تعداد بازدید بالایی داشته باشد و یا اگر تعداد بازدید به یکباره به نسبت تاریخچه آن افزایش یابد دیگر نباید کمتر از آن مقدار باشد زیرا به همان اندازه که نقش ایمیل مارکتینگ در سئو به صورت اصولی تاثیر گذار است می تواند در استفاده نادرست نتیجه عکس بدهد.

ایمیل تبلیغاتی خود را بر اساس گروه مخاطب دریافت کننده ایمیل و یا کالای خود با محتوای مناسب ارسال نمایید. البته از ارسال به آدرس ایمیل های معتبر غافل نشوید زیرا تاثیر به سزایی در اعتبار ارسال ایمیل دارد.

علاوه بر آن ارسال ایمیل انبوه شما به دست افرادی می رسد که وجود دارند و می توانند تبدیل به مشتریان شما شوند. اگر در متن ایمیل خود از آدرس سایتتان استفاده شده باشد با مطالعه ایمیلتان و با کلیک بر روی لینک، وارد سایت شما خواهند شد.

منبع: inbox.ir – ronaaq

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *