خانه / مقالات مفید سئو / بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط
بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط
تست-طراحی-دکمه-فراخوان
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط

همانطور که می‌­دانید یکی از مهمترین عوامل افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات دیجیتالی، طراحی اصولی دکمه­‌های فراخوان (‌‌call-to-action) یا CTA و ایجاد محتوای مرتبط است. بسیاری از تیم‌­های بازاریابی نمی‌­دانند بازدیدکنندگان به چه اطلاعاتی نیاز دارند. زمانی که کاربران به و‌‌‌ب‌­سایت شما مراجعه می­کنند، به دنبال اطلاعات مرتبط می­‌گردند و انتظار دارند به راحتی محصولی را که تبلیغ کرده­‌اید پیدا کنند. اگر محتوا یا دکمه فراخوان‌ طراحی شده مرتبط و جذاب نباشد، بازدیدکنندگان با سایت ارتباط برقرار نمی­‌کنند و به سرعت از سایت خارج می­‌شوند. “اویلین گیرنز” (بازرگان وب در شرکت سونی اروپا) نیز با همین مساله مواجه شد. او معتقد بود که با انجام تست A/B می‌­تواند به راه­ حل مناسبی دست یابد.

“ثبت اطلاعات و محتوای متنی اطراف call to actionها باعث افزایش نرخ تبدیل و اثربخشی تبلیغات می­شود”

چالش

در بررسی­‌ها اویلین متوجه شد بنرهای تبلیغاتی که شخصی‌­سازی لپ‌تاپ­‌ها را تبلیغ می­‌کند عملکرد ضعیفی دارند و میزان نرخ کلیک‌­شدگی و اقدام به خرید از حالت عادی پایین­‌تر است. اویلین تلاش کرد با انجام تست A/B این مشکل را حل کند.

فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing

اویلین برای انتخاب بهترین طراحی عملکردگرا برای دکمه‌­ها دو حالت جدید و سابق را در نظر گرفت. یکی از دکمه‌­های فراخوان، شخصی­‌سازی نوت­بوک­های VIO  و دیگری دو برابر حافظه رایگان در صورت خرید آنلاین لپ تاپ را پیشنهاد می­‌کرد. اویلین فرض کرد بازدیدکنندگان با مشاهده دو دکمه فراخوان گیج می­‌شوند و اثر بخشی تجربه خرید کاهش می­‌یابد. ولی تیم وی نظری کاملا متفاوت داشت. در تست­‌های تجربه کاربری سونی، اویلین متوجه شد بسیاری از بازدیدکنندگان شخصی­‌سازی لپ­‌تاپ را به تاخیر می‌­اندازد و معتقدند فرآیند شخصی‌­سازی زمان زیادی از آن­‌ها می­‌گیرد و نتیجه ارزشمندی را هم به آن­ها نمی‌­دهد.

فرضیه A/B Testing

اویلین برای آزمایش، تست A/B را طراحی کرد، دو بنر کاملا متفاوت را در برابر بنر اصلی قرار داد، بنر اصلی شخصی‌سازی لپ‌تاپ و حافظه بالاتر را به صورت همزمان پیشنهاد می‌­کند. اویلین برای نمایش بنرها دو گروه کاملا متفاوت از بازدیدکنندگان را در نظر گرفت.

حالت A: اطلاعات مفیدی برای شخصی‌سازی لپ­‌تاپ ارائه می‌­دهد.

حالت B: اطلاعاتی در مورد خرید لپ­‌تاپ از سایت با پیشنهاد خرید آنلاین با دو برابر حافظه رایگان ارائه می­‌دهد.

 

بنر اصلی

حالتA

حالت B

اهداف

دو هدف پشت انجام این تست وجود داشت، هدف اولیه درک این مطلب بود که چه عاملی بر خرید از شرکت سونی تاثیرگذار است. آیا شخصی‌­سازی برای کاربران اهمیت دارد؟ و هدف دوم که هدف اصلی اویلین بود، اندازه‌­گیری میزان تاثیر هر کدام از بنرها بر کاربران و بررسی نرخ کلیک‌­شدگی و اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگانی که پس از کلیک بر روی بنر از سایت بازدید و به صفحه خرید رجوع می­‌کنند.

نتایج A/B تست انجام شده

تحقیقات تیم تجربه کاربری و انجام آنالیز به اویلین کمک کرد فرضیات را بسازد اما در نهایت انجام تست A/B برنده واقعی را نشان داد. در حالت اول، بنر شخصی­‌سازی لپ‌­تاپ نسبت به بنر اصلی،۶%  افزایش در نرخ کلیک شدگی داشت و تعداد بازدیدکنندگانی که اقدام به خرید می­‌کردند ۲۱٫۳% افزایش یافت. در حالت ۲: نرخ کلیک‌شدگی تنها ۱٫۸% افزایش یافت و عملکردی بدتر از بنر اصلی در قسمت اقدام به خرید داشت.

عالی بود(2)غیر مفید(0)

همچنین ببینید

نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR)

در این مقاله در مورد یکی از مفاهیم مهمی که در سال ۲۰۱۹ بایستی سئوکاران …