خانه / آموزش سئو SEO / راهکارهایی از توضیحات متا برای افزایش ترافیک ارگانیک
متا
متا
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

راهکارهایی از توضیحات متا برای افزایش ترافیک ارگانیک

توضیحات متا تاثیر مستقیمی روی رتبه‌بندی جستجو ندارند و به همین دلیل برخی از کسانی که کار سئو را انجام می‌دهند معمولا آن را در بهینه‌سازی صفحات نادیده می‌گیرند. اشتباه بزرگ دقیقا همین جا است!

توضیحات متا ممکن است که تاثیری روی رتبه‌بندی ارگانیک نداشته باشند، اما تاثیر بسیار زیاد آن‌ها روی نرخ کلیک‌پذیری صفحه در گوگل قابل توجه است. اگر صفحه شما نرخ کلیک‌پذیری (CTR) بالایی داشته باشد، این نرخ بالا تاثیر مثبتی روی رتبه‌بندی جستجوی صفحه در گوگل دارد. به همین دلیل، بهینه‌سازی توضیحات متا یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئوی On-Page است.

در این مقاله ۵ ترفند توضیحات متا که در بهبود نرخ CTR و افزایش ترافیک ارگانیک موثر هستند را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر می‌خواهید بازدید ارگانیک سایت خود را بالا ببرید، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

۱- برای هر صفحه، توضیحات متای منحصربه‌فرد بنویسید

به‌عنوان کسی که سال‌ها است در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت فعالیت دارم، به شما می‌گویم که گوگل عاشق توضیحات متای منحصربه‌فرد است. نوشتن توضیحات متای منحصربه‌فرد، مهارت خاصی را می‌طلبد و هرکسی نمی‌تواند توضیحاتی را بنویسید که شعله‌های عشق گوگل را شعله‌ورتر کند.

اهمیت نوشتن توضیحات متای منحصربه‌فرد برای صفحاتی مانند صفحه اصلی سایت، صفحات دسته‌بندی، صفحات محصولات و پست‌های وبلاگی مهم دوچندان می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که توضیحات متایی که نوشته‌اید تا حد امکان منحصربه‌فرد هستند و می‌توانند نظر گوگل و بازدیدکنندگان را جلب کنند.

۲- متن‌هایی عمل‌گرایانه بنویسید

باید هر متا دیسکریپشن را به عنوان یک CTA ببینید. سعی کنید از لحنی عمل‌گرایانه در توضیحات متا استفاده کنید که آن چیزی که کاربران با بازدید از صفحه شما کسب می‌کنند را به اطلاع آن‌ها می‌رساند. استفاده از کلماتی مانند «رایگان» و استفاده از اعداد می‌تواند تاثیر این کار را دوچندان کند.

۳- استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید

مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف خود را در توضیحات متا ذکر کرده‌اید. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که به محتوای موجود در صفحه مرتبط هستند، اما توجه داشته باشید که استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی در توضیحات متا اصلا خوب نیست و می‌تواند عواقب بدی برایتان داشته باشد. میزان استفاده از کلمات کلیدی باید مناسب باشد و تمام تمرکز خود را روی قانع کردن کاربر به کلیک روی لینک قرار دهید.

اگر توضیحات متا با محتواهای صفحه همخوانی نداشته باشد، گوگل مجبور خواهد شد که از جمله اول با کلمه کلیدی در ستون توضیحات متا استفاده کند. توضیحات متای این چنینی معمولا فایده‌ای برای سایت ندارند و CTR را نیز بهبود نمی‌دهند.

۴- از فرصت افزایش محدودیت کارکترها استفاده کنید

به یاد دارم که برای مدت‌هایی طولانی گفته می‌شد که بهتر است حجم توضیحات متا را در حدود ۱۵۶ کارکتر حفظ کرد. اما چندی پیش گوگل رسما افزایش محدودیت کارکتر توضیحات متا را اعلام کرد. بر این اساس، اکنون فضایی بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ کارکتر برای نوشتن متا دیسکرپیشن در اختیار شما قرار دارد.

بیشتر بخوانید : 

متا تگ رفرش یا Meta Refresh چیست؟

البته این افزایش محدودیت کارکتر به این معنا نیست که باید توضیحات متای پست‌های قدیمی خود را بازبینی کنید و آن‌ها را افزایش دهید. گاهی اوقات همان توضیحات ۱۵۶ کارکتری تاثیری فراتر از ۳۲۰ کارکتر دارد. فقط از این به بعد موقع نوشتن متاها از حد مجاز آگاه باشید تا بتوانید هر جا که لازم شد، از ظرفیت به وجود آمده به طور کامل بهره ببرید.

۵- کمپین‌های PPC رقبا را آنالیز کنید

استفاده از کمپین‌های تبلیغات کلیکی  (PPC) بین کسب‌وکارها بسیار رایج است و با توجه به هزینه نسبتا بالای آن، کسب‌وکارها سعی می‌کنند تا با بهینه‌سازی درست، نهایت بهره را از آن ببرند. بنابراین شما نیز می‌توانید با آنالیز کردن کمپین‌های تبلیغات کلیکی رقبا، چیزهای زیادی را از آن‌ها یاد بگیرید.

برای این کار ابزارهایی نیز وجود دارد که از جمله بهترین آن‌ها می‌توانم به SEMrush اشاره کنم. با استفاده از اطلاعاتی که از این طریق در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید توضیحاتی متایی بنویسید که شانس بالایی برای جذب کلیک‌های کاربران دارند.

با بهینه‌سازی توضیحات متا به راحتی می‌توانید سایت خود را از سایر سایت‌ها متمایز کنید. استفاده از ترفندهای بالا به شما کمک می‌کند تا ضمن بهبود نرخ CTR، بازدید ارگانیک سایت خود را نیز بالا ببرید.

نویسنده : الهام یاوری

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =