خانه / آموزش سئو SEO / نکاتی برای مدیریت چند وبسایت برای چند مشتری
نکاتی برای مدیریت چند وبسایت برای چند مشتری
نکاتی-برای-مدیریت-چند-وبسایت-برای-چند-مشتری
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0٫00 از 5)
Loading...

نکاتی برای مدیریت چند وبسایت برای چند مشتری

شروع کار فریلسنری به عنوان یک طراح وب حرفه‌ای هم مهیج است و هم برخی اوقات ترسناک! شما در چنین بازاری استعداد خود را به میان گذاشته اید و امیدوار هستید که موفق شوید. اگر در این مسیر به صورت تمام وقت کار کنید، با چالشی که همراه با جریان کاری مداوم و پیوسته‌ای است، روبرو می شوید.

پیدا یک کار تنها بخشی از این چالش به حساب می آید. همانطور که قدیمی ها می گویند: «در مورد چیزی که می خواهید و آرزویش را دارید دقت کنید». ثبت و ذخیره پروژه های مختلف به این معنی است که شما به خوبی در حال مدیریت آنها هستید. در این حال مدیریت چندین وبسایت و پروژه به صورت همزمان کار سختی است و به سیستم کاری نیاز دارید که بتوانید همه آنها را با هم به کار بیاندازید.

بیاید با هم به چند نکته ساده نگاه کنیم که با آنها می توانید مدیریت بهتری روی پروژه های مختلف مشتری ها داشته باشید.

اولویت بندی

در یک دنیای ایده‌آل، شما باید با تمام پروژه ها به صورت معادل نگاه کنید. اما وقتی وارد دنیای واقعی می شویم خواهیم دید که بعضی پروژه ها نیازمند نگاه دقیقتر هستند و میزان توجه به بعضی از پروژه های دیگر نیز بسیار زیاد است. این موضوع بدین معنی است که ما برای کارهای مختلف‌مان باید اولویت بندی درستی بکنیم.

عموما پروژه هایی که زمان تحویل پروژه ‌شان بسیار کوتاه است و یا پول بیشتری دارند معمولا در اول کار قرار می گیرند. برای اینکار بهتر است که روزها و هفته های خود را به خوبی زمان بندی کنید که به همه کارها برسید. بیشتر اوقات شما با زمان باقی مانده زیادی نیز مواجه می شوید که می توانید از آن برای انجام قسمتی از پروژه های بعدی‌تان نیز استفاده کنید.

آماده کردن لیست وظایف

صحبت از لیست وظایف است، بگذارید با شما روراست باشم، شما حتما باید برای انجام هر پروژه لیستی از وظایف را در اختیار داشته باشید. برای چنین کاری ابزارهای مختلفی عرضه شده که منTrello را پیشنهاد می کنم. جدای از آن به شخصه همیشه با خود دیالوگ هایی را می گویم مبنی بر اینکه چه قسمت هایی را انجام داده‌ام و چه قسمت های هنوز نیازمند کار است.

در دنیای آنلاین سرویس های مختلفی وجود دارد که با آنها می توانید به خوبی لیستی از وظایف انجام شده را مشاهده کنید. البته باید بدانید که جدای از این اپلیکیشن ها استفاده از یک فایل متنی و یا کاغذ و خودکار نیز لازمه مدیریت وظایف است. در نهایت باید بگویم که به عنوان یک فرد موفق باید روی پروژه ها و کارهایی که انجام می دهید نظارت داشته باشید.

تنظیم انتظارات

قطعا همه ما دوست داریم که مشتریانمان را خوشحال نگه داریم. اما اگر تمام مشتری ها انتظار داشته باشند که کارشان را در یک روز به آنها ارائه دهید، آیا می گوید: باشه هیچ مشکلی نیست؟ به نظر ایده خوبی نمی آید. خب بهترین ایده این است که برای مشتری‌هایمان سطح انتظاراتی را تعیین کنیم و به آنها بگوییم که پروژه‌شان به چه میزان زمان نیاز دارد. به جریان کاری خود نگاهی بیاندازید و با توجه به مسائل مختلف به مشتری یک زمان صادقانه را برای کار روی پروژه‌ش اعلام کنید. هیچوقت خودتان را نگران این قضیه نکنید، در نهایت ممکن است برخی چیزها از چیزی که انتظارش را داشتید، کار بیشتری را بطلبد.

اگر شما بتوانید پروژه تان را زودتر از زمانی که تعیین کرده‌اید به مشتری ارائه دهید شبیه به یک طراح قهرمان خواهید شد. این کار باعث می شود مشتری شما خوشحال‌تر باشد و شما احساس پیروزمندانه‌ای داشته باشید.

شناخت محدودیت‌هایتان

شاید به نظر واضح بیاید، اما واقعیت این است که بیشتر ما در رابطه با محدودیت های کاری خود در زمان گرفتن یک پروژه با خبر نیستیم. فریلنسر ها معمولا افراد دلگرم و با استعدادی هستند، ما باور داریم که هیچ کاری وجود ندارد که از پس آن برنیایم.

محدودیت ها برای هر فردی متفاوت است. برخی از ماها روزهای آخر هفته را کار می کنیم بعضی دیگر با خانواده بیرون می رویم و بالاخره هر کسی مواجه با زندگی روزمره‌اش نیز با برخی از محدودیت ها روبرو خواهد بود.

مسئله اصلی بعد از شناخت محدودیت ها این است که باید بدانید که با گرفتن چه تعداد پروژه راحت هستید و می توانید آنها را مدیریت کنید. اگر چنین حالتی را در نظر نگیرید با استرس بسیار زیادی مواجه خواهید شد. گرفتن مسئولیت های بیش از حد باعث می شود که حتی نتوانید وظایف اصلی را نیز انجام دهید.

تمام این موارد را در کنار همدیگر قرار دهید

با وجود اینکه داشتن استعداد تنها بخش معینی از کار است، شما نیازمند سطحی از سازمان دهی و مسئولیت پذیری برای رشد کردن در امر فریلنسری دارید.

پروسه ای را درست کنید که شما در مشارکت با آن در کارتان راحت باشید. وظایف‌تان را دسته بندی و اولویت بندی کنید. متوجه شوید که چه کارهایی در برنامه ریزی شما مؤثر هستند و چه کارهایی نه. جدای از تمام موارد به یاد داشته باشید که چیزها را تا حد ممکن ساده نگه دارید. این کار کمک می کند که لیست انجام کارها با موفقیت پیش برود و شما به تمام پروژه ها در زمان موعود برسید.

منبع : مشاهده

 

عالی بود(6)غیر مفید(0)

همچنین ببینید

فریلنسر و کارفرما

سوالات رایج پرسش از مشتری به عنوان یک فریلنسر

در روابط کاری بین فریلنسر و کارفرما ، عموما سوالاتی پیش می آیند که ذهن …