خانه / آموزش سئو SEO / اصول مقدماتی سئو
اصول اولیه سئو
اصول-اولیه-سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

اصول مقدماتی سئو

آیا شما نیز در بحث سئو (SEO) تازه کار هستید؟ آیا به تازگی با مفهوم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آشنا شده اید؟ آیا علاقه دارید دانش و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید؟ راهنمای سئو برای افراد مبتدی بیش از سه میلیون بار توسط خوانندگان سایت Moz مورد مطالعه قرار گرفته است و اطلاعات جامعی را برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو در اختیار شما قرار خواهد داد. پیشنهاد می کنم با اصول اولیه سئو حتما آشنا شوید.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک راهکار بازاریابی است که بر روی دیده شدن وب سایت در نتایج طبیعی (غیر پولی) موتورهای جستجوگر تمرکز می کند. سئو در برگیرنده عناصر فنی و خلاقانه است که یک وب سایت برای بهبود رتبه بندی، به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش آگاهی در مورد برند خود به آنها نیاز خواهد داشت. همانطور که می دانید (شاید هم نه!) سئو در برگیرنده مفاهم بسیاری است. از کلماتی که در سایت خود مورد استفاده قرار می دهید تا نوع لینک هایی که دیگر وب سایت ها به سایت شما می دهند، همگی بر روی سئو تاثیرگذار هستند. در برخی موارد، سئو فقط روشی است که از طریق آن، موتورهای جستجوگر می توانند ساختار سایت شما را درک کنند.

سئو یا بهینه سازی سایت تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود. در موج سئو ما معتقد هستیم که تمامی این جوانب باید به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا وب سایت شما بتواند بهترین عملکرد را از لحاظ سئو داشته باشد.

تقریباً همۀ عوامل مهم در سئو، در این راهنما بیان شده است. از یافتن کلمات کلیدی مناسبی که ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما روانه می کند تا آموزش های لازم برای لینک بیلدینگ و در نهایت، بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر! همۀ این موارد به زبان ساده، در این راهنما بیان خواهند شد. اگر فکر می کنید هیچ کدام از این موارد را به خوبی درک نمی کنید یا اطلاعاتی در مورد آنها ندارید نگران نباشید، شما تنها نیستید. بسیاری از وبمسترها و صاحبان وبسایت ها، اطلاعات چندانی دربارۀ سئو ندارند و ما قصد داریم در این راهنما به شما کاربران عزیز کمک کنیم.

چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

بیشتر ترافیک وبسایت ها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین می شود. اگرچه رسانه های اجتماعی و سایر سایت ها می توانند در ایجاد ترافیک برای سایت دخیل باشند اما موتورهای جستجوگر اصلی ترین و اولین روش برای گشت و گذار و پیدا کردن منابع اطلاعاتی برای کاربران اینترنت به شمار می آیند. این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستند زیرا می توانند ترافیک هدفمند برای سایت شما تامین کنند چرا که کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ محصول یا محتوایی هستند که شما ارائه می کنید. موتورهای جستجوگر را می توان همانند یک بزرگراه در نظر گرفت که راه را برای کاربران هموار می سازند. اگر موتورهای جستجوگر نتوانند محتوای سایت شما را پیدا کنند یا محتوای شما را در پایگاه داده خود اضافه نمایند، مطمئن باشید فرصتی باورنکردنی را برای به دست آوردن ترافیک بیشتر (و در نهایت مشتریان بیشتر) از دست داده اید.

کوئری جستجو – کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند را کوئری جستجو می نامند. این کوئری ها از اهمیت بالایی برخوردارند. تجربه نشان می دهد که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تواند اندازه موفقیت یک سازمان را تعیین کند. ترافیک هدفمند به یک سایت می تواند درآمد، محبوبیت و دیده شدن یک تجارت را به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو، نرخِ بازگشتِ باورنکردنی ای در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات دارد.

چرا موتورهای جستجو بدون سئو وب سایت من را نمی شناسند؟

موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند هستند اما باز هم به کمک شما نیاز دارند. موتورهای بزرگ نیز همواره در تلاش هستند تا فناوری خود برای بررسی عمیق تر سایت ها و ارائه نتایج بهتر به کاربران را بهبود ببخشند. با اینحال، در عملکردِ موتورهای جستجوگر نیز محدودیتی وجود دارد. در حالیکه سئوی درست و مناسب می تواند هزاران بازدید کننده وارد سایت کند اما اقدامات نادرست در سئو می تواند عوارض بسیار بدی بر روی نتایج موتور جستجوگر و در نهایت دیده شدن سایت شما داشته باشد.

سئو، علاوه بر اینکه محتوای شما را به موتورهای جستجوگر می شناساند می تواند رتبه بندی سایت شما را نیز افزایش دهد تا محتوای شما در دیدرس بازدیدکنندگان قرار بگیرد. فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شود و شرکت هایی که سئوی بهتری داشته باشند می توانند از بازدیدکنندگان و مشتریان به نفع خود استفاده کنند.

آیا می توانم به تنهایی سئوی سایت خود را انجام دهم؟

دنیای سئو کمی پیچیده است اما بیشتر افراد می توانند به سادگی پایه و اساس آن را درک کنند. حتی دانش بسیار اندک در زمینه سئو نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. آموزش های رایگان سئو به طور گسترده در سرتاسر اینترنت وجود دارد (مانند همین مقاله ای که مطالعه می کنید!). شما می توانید با تمرین مداوم نکات سئو و اجرای آنها به هدف خود دست پیدا کنید.

بسته به زمانی که بر روی این کار صرف می کنید، تمایل و اشتیاقی که برای یادگیری دارید و پیچیدگی سایتی که در اختیار دارید، ممکن است تصمیم بگیرید از یک متخصص برای سئو سایت کمک بگیرید. شرکت هایی که بر روی سئو کار می کنند با یکدیگر متفاوت اند برخی از آنها تمرکز خاصی بر روی موضوع دارند اما برخی دیگر از رویکرد عمومی تری بهره مند می برند. در هر صورت استخدام فردی که بتواند سئو وب سایت شما را بررسی کند و از آن پشتیبانی کند، امری پسندیده است.

تیم کارشناسی موج سئو در کنار شماست تا با ارائه بهترین خدمات رتبه سایت شما را به آنچه که دلخواه شماست برساند.

عالی بود(4)جالب نیست!(1)