خانه / برند سازی / افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی در چند روز اخیر
افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی در چند روز اخیر
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی در چند روز اخیر

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت: در اختلال چند روز اخیر، فروش کسب و کارهای اینترنتی افت شدید و مشهودی داشته و تمامی کسب و کارها متضرر شدند و بازار تنزل کرد؛ کسب و کارهای تلگرام و اینستاگرام نیز صد در صد ضرر کردند.

به نقل از فارس، درباره تأثیر اختلال اخیر اینترنت در پی بروز اغتشاش در چند شهر، اظهار داشت: افرادی اغتشاش می‌کنند و نتیجه آن بر سر کار آفرینانی که در این مملکت کار می‌کنند، مالیات و هزینه می‌ پردازند و  شغل ایجاد کرده‌اند آوار می شود.

وی گفت: در این چند روز به شدت وضعیت فروش کسب و کارهای اینترنتی افت مشهود داشته و بسیاری از برنامه‌ ریزی‌ ها و کمپین‌ های از پیش تعیین‌ شده تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

افت شدید و مشهود تمامی کسب و کارهای اینترنتی در اختلال‌ های چند روزه

وی گفت: در این جریان، تمامی کسب و کارها شامل ارائه کنندگان خدمات فروش کالا و خدمات متضرر شده‌اند و بازار تنزل کرد.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی افزود: برخی کسب و کارهای شخصی تر و کوچک تر نیز در شبکه‌ های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام سال ها هزینه و تبلیغ کردند و بر این بستر تجارتی راه انداختند که در این ایام صد در صد دچار ضرر شدند؛ زیرا اغلب مردم عادت به استفاده از فیتلر شکن ندارند و استفاده عمومی از فیلترشکن نیز صحیح نیست.

کسب و کارها همزمان در شبکه‌ های داخلی نیز حضور یابند

وی اظهار امیدواری کرد: این موضوعات حل می‌شود و از آنها رهایی خواهیم یافت، اما این اتفاق نشان داد لازم است دارندگان کسب و کارها نیز به بسترهای داخلی توجه کنند.

وی گفت: در حال حاضر در کشور پیام‌ رسان داخلی وجود دارد که اتفاقا برخی سرویس‌ های متفاوتی را نیز ارائه می‌کنند و برای مثال سرویس پرداخت در حال راه‌ اندازی روی برخی پیام‌ رسان‌ های داخلی است که با داشتن لینک پرداخت، خرید کالا را بسیار آسان می‌کند.

الفت نسب گفت: فرصت خوبی است که کسب و کارها به طور هم‌ زمان روی پیام‌ رسان داخلی نیز سرویس ارائه کنند که در صورت بروز هر مشکل موقتی یا دائمی، ادامه فعالیت برای آنها ممکن باشد.

وی گفت: نمی‌توانیم کنار بکشیم و بگوییم پیام‌ رسان داخلی نمی‌خواهیم بلکه باید کمک کنیم که سیستم‌ های داخلی شکل بگیرند و با حضور در آنها و همفکری و تجربه کاربری، به پیشرفت آنها کمک کنیم.

 علیرغم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برخی سرویس های داخلی نیز کند شد

وی افزود: در این ایام انتظار می‌ رفت اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌ اندازی شده، شاهد این اختلال ها نباشیم. برای مثال یک سایت داخلی فروش بلیت در چند روز گذشته به دلیل کندی سرعت اینترنت، با افت عجیب فروش رو به‌ رو شده است.

وی گفت: علیرغم انتشار اخبار راه اندازی فازهای متعدد شبکه ملی اطلاعات و طرح بحث‌ های تخصصی متعدد درباره این شبکه، به نظر می‌ رسد هنوز موضوعات مرتبط با این شبکه تماما مطرح نشده و این شبکه کامل اجرا نشده است و این سؤال مطرح است که آیا در شبکه ملی اطلاعات نیز این اختلال‌ ها رخ می‌ داد؟

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق درسی برای مسئولان شود که اجرای شبکه ملی اطلاعات را طبق احکام متعدد حکومتی و دستورات رهبری تسریع کنند.

وی گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات ایجاد می‌شد، سرعت اینترنت در حالت عادی بسیار بالاتر بود و حتی در صورت بروز اتفاقات این چنینی، این شبکه از اختلال‌ ها مصون بود.

وی گفت: در نتیجه این اتفاق‌ ها و تاثیر آن بر کسب و کارها سرمایه‌ گذارانی که جذب بازار ایران شده اند یکه خوردند و کمی با احتیاط عمل می کنند.

عالی بود(0)غیر مفید(0)