خانه / تجربه های موفق / بررسی تاکسی اینترنتی دینگ + دانلود
بررسی تاکسی اینترنتی دینگ + دانلود
بررسی-تاکسی-اینترنتی-دینگ+دانلود
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 3,00 از 5)
Loading...

بررسی تاکسی اینترنتی دینگ + دانلود

پس از موفقیت چشمگیر تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی در شهرهای بزرگ ایران، شرکت‌های دیگری هم تصمیم به ورود به این بازار پر رونق گرفتند.

معرفی

یکی از جدیدترین سرویس‌های اینترنتی معرفی شده در ایران، تاکسی اینترنتی دینگ است. در شبکه به بررسی این تاکسی آنلاین خواهیم پرداخت.

تاکسی اینترنتی دینگ ساز و کاری مشابه با اسنپ و تپسی دارد؛ اما نمی‌توان آن را یک کپی صرف از این دو سرویس دانست.

مسئولان این سامانه آن را اپلیکیشنی رو به رشد می‌دانند که در آینده نزدیک می‌تواند به سایر رقبای قدیمی‌تر خود برسد و یا حتی از آن‌ها پیشی بگیرد. اما چه چیزی این تاکسی آنلاین را از دیگر سرویس‌ها متفاوت می‌کند؟

رابط کاربری

از منظر رابط کاربری، نمی‌توان دینگ را به خوبی اسنپ و تپسی دانست. نقشه‌ها در این اپ به کندی بارگزاری می‌شوند و ساز و اپلیکیشن در بسیاری از اوقات به لمس کاربر پاسخی نشان نمی‌دهد. از طرف دیگر، می‌توان زبان محاوره به کار رفته در بعضی از بخش‌های این نرم افزار را یک نکته مثبت قلمداد کرد.

 

جدا از این موارد، این اپ هنوز به حالت پایداری کامل نرسیده است و در مدت کوتاهی که از آن استفاده کردیم، چندین بار با هنگ گوشی مواجه شدیم و حتی یک بار مجبور شدیم گوشی را ریستارت کنیم؛ امری که بدون شک در بازار امروز می‌تواند کاربران زیادی را در ارتباط با اسنفاده از این اپلیکیشن دلسرد کند.

طراحی ظاهری این اپ قابل قبول است، اما سرعت پایین بارگزاری نقشه‌ها، قفل شدن گاه و بیگاه، عدم پاسخدهی مناسب به لمس کاربر و کار نکردن دکمه بازگشت پس از انتخاب مقصد، نقص‌های چندان کوچکی به حساب نمی‌آیند.

سرویس‌های جدید

 

همان طور که گفتیم، اپ دینگ را نمی‌توان تنها یک کپی از اسنپ و تپسی دانست؛ زیرا خدمات متنوع‌تری نسبت به رقبایش دارد؛ یا دست کم، قصد دارد که خدمات متنوع‌تری داشته باشد.

سرویس‌های این تاکسی اینترنتی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود:

دینگ (سرویس معمولی)

دینگ گلد (سرویس ماشین‌های لوکس)

دینگ بانوان (سرویس مخصوص بانوان)

دنگی (سرویس‌های چند نفره برای کاهش هزینه (البته این امکان هنوز فعال نشده است))

در کنار این دسته‌های اصلی، قابلیت‌های دیگری هم وجود دارد. برای مثال، گزینه «رزرو» به شما این امکان را می‌دهد که از راننده بخواهید در یک زمان خاص، در مکان مد نظر شما باشد؛ و یا گزینه «در اختیار گرفتن خودرو» به شما این اجازه را می‌دهد که بدون مشخص کردن مقصدی خاص، برای مدت زمان مشخصی سوار خودرو باشید و به جای پرداخت کرایه مسافت، کرایه زمان را بپردازید.

سرویس‌های اضافه دینگ می‌توانند برای بسیاری از افراد کاربردی باشند؛ اما برای اظهار نظر دقیق در این باره، باید تا راه‌اندازی کامل آن‌ها صبور باشیم.

از سایر مزیت‌های دینگ، می‌توان به حمایت این شرکت از رانندگان اشاره کرد. این حمایت مربوط به تامین هزینه‌های مربوط به استهلاک خودرو است و بر اساس نوع خودرو و مسافت پیموده شده در سرویس‌های دینگ، به رانندگان پرداخت می‌شود.

کمپین تبلیغاتی

دینگ مسئله تبلیغات را بسیار جدی دنبال کرده است و در این راه از چهره ورزشی موفق کشورمان، علی دایی هم کمک گرفته است. جدا از تبلیغات اینفلوئنسری، این شرکت از استراتژی ارسال عمومی ایمیل هم استفاده می‌کند. در یکی از این ایمیل‌ها، اعلام شده بود که به هر کس که دینگ را نصب کند، ۵۰ هزار تومان اعتبار هدیه تعلق خواهد گرفت. شما که غریبه نیستید، من هم همان روز دینگ را نصب کردم و از تاکسی دینگ استفاده کردم؛ اما در کمال تعجب، نمی‌توانستم از مبلغ هدیه‌ام استفاده کنم. وقتی از راننده علت را جویا شدم، گفت که این مبلغ (۵۰ هزار تومان) به مرور و پس از استفاده من از سرویس‌های دینگ، پانزده تا بیست درصد از کرایه پرداختی، به صورت اعتبار عادی به حسابم باز خواهد گشت. به زبان ساده‌تر، دینگ پنجاه هزار تومان تخفیف را به عنوان اعتبار هدیه به شما برمی‌گرداند و قرار نیست هیچ چیز در آن رایگان باشد.

به شخصه انتظار نداشتم با این مسئله روبرو شوم و این مبحث را یک نکته منفی تبلیغاتی می‌بینم. اطلاع‌رسانی مبهم و گنگ دینگ شاید توانسته باشد خیلی از افراد مثل من را به نصب این اپ ترغیب کرده باشد؛ اما این امر نقض مشتری‌مداری است. دوست من هم پس از شنیدن این مسئله، دینگ را از روی گوشی خود حذف کرد!

صرفه اقتصادی

قیمت‌های ارائه شده در این اپ نسبت به اسنپ و تپسی کمی ارزان‌تر است. البته با توجه به تعداد بسیار کمتر خودروهای سرویس دهنده، اگر برای رسیدن به مقصد خود عجله داشته باشید، این پانصد الی هزار تومان‌ تفاوت قیمت نمی‌تواند باعث شود سراغ دینگ بروید. البته این ابتدای کار این سرویس اینترنتی است و مسلما به زودی تعداد زیادی راننده جذب خواهند شد تا دینگ به صورت فراگیرتری به ارائه سرویس بپردازد.

نتیجه گیری

اپلیکیشن این سرویس اینترنتی نیازمند بهبود است و نمی‌توان فعلا آن را یک اپ خوب معرفی کرد.

سرویس‌های دینگ دارای تنوع بیشتری نسبت به اسنپ و تپسی هستند و قیمت این سرویس‌‌ها کمی پایین‌تر از قیمت‌های رقبای قدیمی‌تر این شرکت هستند.

در مجموع، این اپ می‌تواند با بهبود روند رشد خود، به یک رقیب قدر برای تاکسی‌های اینترنتی فعلی بازار تبدیل شود. دینگ را می‌توان کامل کننده کاستی‌های اسنپ و تپسی دانست؛ اما برای موفقیت در بازار، تنها تکمیل کاستی‌های دیگر رقبا نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند.

اپ دینگ را می‌توانید از این لینک دریافت کنید:

 

عالی بود(2)غیر مفید(1)