خانه / آموزش سئو SEO / بهترین راهنمای افزایش بازدید سایت
سئو سایت
سئو سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

بهترین راهنمای افزایش بازدید سایت

این روزها اکثر اشخاص و کسب و کارها برای خودشان یک سایت دارند؛ یک سایت که خدماتشان را معرفی کند یا برنامه‌هایشان در آن مشخص باشد یا حتی وبلاگی که در آن بنویسند. خب این درست و خیلی هم عالی. اما مهم‌ترین چالشی که بعد از راه اندازی سایت برای شما مطرح می‌شود، این است که چطور بازدید سایت خود را افزایش دهیم.

شاید ندانید که افزایش بازدید از سایت علاوه بر اینکه مشتری‌های بیشتری برای شما می‌آورد چه فوایدی دارد. پس اجازه بدهید که ابتدا به طور مختصر به شما بگویم که افزایش بازدید واقعی سایت شما چه مزایایی بریتان دارد.

بهبود رتبه الکسا:

هرچقدر بازدید از سایت شما بیشتر شود، رتبه الکسا سایت شما پایین‌تر می‌آید و سایت شما رنک بهتری می‌گیرد.

افزایش فروش:

هر چقر بازدید از سایت شما بیشتر شود به این معناست که کاربران بیشتری از شما دیدن می‌کنند، کاربران بیشتری با سایت شما آشنا خواهند شد و بنابرین مشتری‌های بیشتری پیدا می‌کنید.

۱- محتوای خوب تولید کنید

تعجب کردید؟ خب معلوم است دیگر باید محتوای خوب تولید کنید. اصل داستان محتوا در ۴ مورد خلاصه می‌شود.

استراتژی محتوا: که من در یک مقاله کامل کامل به شما توضیح داده‌ام و به شما شدیدا توصیه می‌کنم که بعد از خواندن این مقاله به سراغ استراتژی محتوا بروید.

تهیه و تولید محتوا:

که برای این مورد هم ما یک سری آموزش محتوا برای افراد مبتدی داریم و هم یک ایبوک تکمیلی‌تر برای محتوا که کامل کامل داستان محتوا را برایتان گفته‌ایم.
توزیع محتوا: که یکی از بخش‌های همان سری محتوا به این مورد کامل پرداخته‌ایم.

آنالیز و بررسی محتوا:

من به این مورد در پایان این مقاله‌ هم می‌پردازم. اما در حد کوتاه بخواهم به این مورد اشاره کنم، بهترین ابزار برای بررسی محتوا گوگل آنالیکس است که راهنمای کامل آنالیتکس هم در سایت موجود است.

۱- انواع فرم‌های محتوا را تولید کنید

بگذارید اول از همه خیالتان را راحت کنم. هیچ فرمول جادویی برای بازاریابی محتوا وجود ندارد. اما یک چیز بسیار مهم این وسط وجود دارد که اگر شما خوب باشید، آنقدرها لازم نیست به دنبال راه‌های ترویج و توزیع محتوا بگردید، کاربران خودشان شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و این بهترین روش مارکتینگ برای شماست. (نمی‌گویم اصلا لازم ندارید، می‌گویم کمتر لازم دارید) اما چگونه خوب باشید؟

قبل از هرچیز این را بگویم که لطفا هربار حرف از محتوا می‌زنم به مقاله‌های ۵۰۰۰ کلمه‌ای فکر نکنید. محتوا به فرم‌های متنوعی می‌تواند وجود داشته باشد؛ فیلم، عکس، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، انیمیشن و … . پس به فرم‌های مختلف محتوا تولید کنید.

وقتی به فرم‌های مختلف محتوا تولید می‌کنید، در حقیقت سلایق مختلف را پوشش می‌دهید و این باعث می‌شود کاربران بیشتری به سراغ شما بیایند. همین باعث افزایش بازدید از سایت شما و بهبود رتبه سایت می‌شود.

۲- عناوین جذاب بنویسید

عنوان‌ها (Headlines) یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتواهای شما هستند. حتی کامل‌ترین پست وبلاگی هم بدون یک عنوان جذاب و متقاعدکننده، خوانده نخواهد شد.

اجازه بدهید یک آمار جالب به شما بدهم، بر اساس یکی از آمارهای وبسایت Wordstream نویسندگان سایت‌های BuzzFeed و Upworthy هر کدام از عنواینی که برای پست‌های وبلاگی خود می‌نویسند را بیش از ۲۰ بار تغییر می‌دهند تا بهترین عنوان ممکن را پیدا کنند.

چراکه آنها از معجژۀ این عنوان‌ها به خوبی آگاه هستند. شما هم از این معجزه غافل نباشید. جذاب باشید و کاربر را متقاعد کنید که محتوای شما برای او مفید است.

افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات

تبلیغات تاثیرات بسیار بسیار مثبتی در افزایش بازدید سایت شما و هدایت ترافیک بیشتر دارد. همین تبلیغتات به مرور باعث افزایش رتبه الکسا (افزایش به معنای بهبود) می‌شود. اما هر نوع تبلیغ ریزه‌کاری‌ها و مسائل خودش را دارد که اگر به خوبی انجام نشود، تنها باعث هدر رفتن سرمایه و زمان شما خواهد شد. در ادامه این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنم.

۱- تبلیغات گوگل

همانطور که می‌دانید امروزه حجم زیادی از کاربران نیازهای خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. این کاربران مشتریان بالقوه شما هستند. فرض کنید شما یک کتابفروشی آنلاین دارید. از طرف دیگر کاربران زیادی هم هستند که عبارت “خرید کتاب” را در اینترنت جستجو می‌کنند.

تبلیغات گوگل به این صورت است که شما به ازای کلیدواژه‌های مشخص مثلا همین “خرید کتاب” به گوگل هزینه‌ای پرداخت می‌کنید تا شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. هزینه‌ای که در این روش به گوگل پرداخت می‌کنید به ازای هر کلیک روی وبسایت شماست.

بنابراین یکی از هدفمندترین و موثرترین انواع روش‌ها برای تبلیغ شماست. اما همانطور که در بالا توضیح دادم، تبلیغات گوگل ریزه‌کاری‌های زیادی دارد.

۲- رپورتاژ آگهی

رپورتاژ نوعی تبلیغ کسب و کار شما محسوب می‌شود که در قالب یک گزارش (متن نوشتاری) در سایت‌های بسیار پربازدید قرار می‌گیرد. رپورتاژ فواید زیادی برای شما دارد.

اگر متن جذابی بنویسید و کسب و کار خود را خوب معرفی کنید، کاربران زیادی از این طریق با شما و خدماتتان آشنا می‌شوند، چراکه هماهنطور که گفتم رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد. بنابرین رپورتاژ یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت شماست.

علاوه بر این رپورتاژ آگهی برای سئوی سایت شما هم به شدت موثر است، چرا که شما در رپورتاژ چند لینک از بخش‌های مختلف سایت خود قرار می‌دهیم. بنابراین با اینکار شما در حال ساختن چند بک لینک بسیار معتبر برای سایت خود هستید.

تبلیغات بنری به این صورت است که شما یک بنر طراحی می‌کنید و برای مدت زمان مشخصی آنرا در یکی از بنرهای یکی از وبسیات‌های معتبر و پربازدید قرار می‌دهید. این روش برای برندینگ و Awareness شما تاثیر خوبی دارد، اما هزینه تبلیغ آن معمولا بالاست.

به همین جهت اگر بودجۀ تبلیغات شما محدود است، این روش را به شما توصیه نمی‌کنم. اما اگر کسب و کار شما رشد خوبی داشته و به دنبال برندینگ هستید، بودجۀ تبلیغاتتان هم مناسب است، تبلیبغات بنری خیلی مناسب شماست و می‌تواند بازدید سایت شما را هم افزایش بدهد. برای آشنایی بیشتر با این روش به صفحه تبلیغات بنری مراجعه کنید.

زیاد شدن بازدید سایت ازطریق سئو

سئو فرآیندی است که دستش در دست محتواست. این دو در کنار همدیگر به رشد یک وبسیات کمک می‌کنند و خیلی از مباحث آنها هم مشترک هستند. سئو یا همان بهینه سازی وبسیات برای موتورهای جستجو همچنان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین کارهایی است که برای سایت خود می‌توانید انجام دهید. من مهم‌ترین فاکتورهایی که برای زیاد شدن بازدید سایت خود به آن نیاز دارید را به شما معرفی می‌کنم.

۱- به سئوی On-Page توجه کنید

در مورد سئوی داخل صفحات یا On-Page چند نکته بسیار اساسی وجود دارد که در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه این موارد را به صورت لیست‌وار به شما می‌گویم.

آدرس اینترنتی (Url) تمام صفحات خود را به انگلیسی بنویسید و در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید. (سعی کنید Url های خیلی طولانی هم استفاده نکنید.
از تگ‌های H1, H2, H3 و … استفاده کنید. اینکار صفحات شما را برای گوگل خواناتر می‌کند، گوگل جایگاه بالاتری به شما می‌دهد و آمار بازدید از سایت شما افزایش می‌یابد.
در محتواهای خود از تصویر استفاده کنید و در تصاویر خود حتما از تگ آلت (Alt Tag)
سایت خود را حتما برای موبایل و تبلت ریسپانسیو کنید.
لینک‌سازی داخلی:

قدرت لینک‌های سایت شما فقط به بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر می‌گیرید، نیست. اگر یک شبکه قدرتمند لینک سازی داخلی درون سایت خود ایجاد کنید، تاثیر فوق‌العاده‌ای در سئوی سایت شما خواهد گذاشت.
دکمه اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید.
و البته ما یک مقاله کامل و شامل درباره سئو داریم که می‌توانید درباره سئوی صفحات داخلی در آن مقاله بخوانید.

۲- از پست مهمان استفاده کنید، دیگران را هم ترغیب کنید برای شما پست مهمان بگذارند

می‌توانم پوزخندی که روی صورت خیلی از شماها نقش بسته را ببینم.

مقاله مرتبط : پست مهمان چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

با قیافه‌ای آویزان به من می‌گویید “بابا عقبی تو چقدر، دیگه کی از پست مهمان استفاده می‌کنه!”. به جای خندیدن به این فکر کنید که انتشار پست مهمان در یک سایت معتبر ترافیک زیادی را به سایت شما سرازیر می‌کند.

پست مهمان یک معامله دو سر برد است. هم برای سایتی که از این پست استفاده می‌کند، هم نویسنده‌ای که این پست را می‌نویسد. وقتی شما در سایت‌های دیگر پست مهمان می‌نویسید، یک فرصت خیلی خوب برای شماست که وبلاگتان را به دیگران معرفی کنید و علاقه‌مندان را به سمت وبلاگ خود جذب کنید، همین تکنیک ساده در افزایش بازدید سایت شما بسیار موثر است.

خواننده‌های جدیدی با شما آشنا می‌شوند. لازم نیست که بهتان تاکید کنم که حواستان باشد محتوای باکیفیتی تولید کنید؟

دقیقا عکس این جریان هم صادق است.

۳- کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keyword) را هدف قرار دهید

این کلمات کلیدی طولانی از چند جهت اهمیت خیلی خیلی اساسی دارند. قبل از اینکه این اهمیت‌ها را برای شما توضیح دهم، با یک مثال قصد دارم کارکرد فوق‌العاده کلمات کلیدی طولانی را برای شما مشخص کنم. تصور کنید که شما یک فروشگاه آنلاین قهوه هستید و انواع قهوه‌ها را می‌فروشید. حالا دو حالت زیر را در در نظر بگیرید:

شما یک کلمه کلیدی کوتاه مانند “قهوه” را هدف قرار می‌دهید: بله البته که این کلمه به طور میانگین ۲۲/۲۰۰ سرچ دارد. اما آیا این انتخاب مناسبی برای شماست؟ مسلما نه. اولا که این کلمه اصلا و به هیچ وجه هدفمند نیست. چراکه هزاران دلیل برای اینکه آدم‌ها قهوه را سرچ کنند وجود دارد؛ مثلا اینکه قهوه چه خواصی دارد؟ از چه تشکیل شده؟ انواع آن چه هستند؟ چگونه آنرا دم کنند و … .

پس احتمال اینکه این افراد به مشتری شما تبدیل شوند، بسیار کم است و این نرخ تبدیل سایت شما را پایین می‌آورد. از طرف دیگر رقابت در چنین کلمه‌ای فوق‌العاده سخت است و اصلا به این راحتی‌ها نمی‌توانید رتبه بگیرید. در مقابل این انتخاب نادرست، در آیتم بعدی یک انتخاب درست کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنم.

شما کلمه کلیدی “خرید قهوه” را هدف قرار می‌دهید: درست است که این کلمه به طور میانگین ۱۴۰ سرچ در ماه دارد و بسیار از خود کلمه “قهوه” سرچ کمتری دارد، اما بسیار کلمۀ هدفمندی است.

احتمال اینکه افرادی که خرید قهوه را سرچ می‌کنند، از شما خرید کنند از حالت بالایی بسیار بسیار بیشتر است. علاوه بر این رقابت در آن کمتر، و رتبه گرفتن در گوگل برای شما را راحت‌‌تر است.

این موردی که برایتان توضیح دادم، یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب کلمات کلیدی است که کسب و کارهای بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید به مقالۀ کلمات کلیدی طولانی در وبلاگ ما مراجعه کنید.

۴- به دنبال ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) باشید

به جای اینکه وبسایت‌های دیگر را متقاعد کنید که به شما بک لینک بدهند، محتوایی تولید کنید که آنقدر قوی و کامل باشد که وبسیات‌ها به صورت خودکار به شما لینک بدهند.

این دقیقا کاری است که ما در وبلاگ نوین انجام دادیم. سعی کردیم در هر موضوع کامل‌ترین و بهترین محتوا را تولید کنیم، زمان گذاشتیم و حالا بسیاری از وبسایت‌ها به ما لینک می‌دهند. در ادامه یک اسکرین شات از گوگل آنالیتیکس سایت نوین برای شما می‌گذارم که ترافیک ارجاعی سایت ما را ببینید.

۵- از میکرودیتای اسکیما استفاده کنید

اسکیما یک مبحث خیلی طولانی است و در این پست مجالی نیست که به آن به طور کامل بپردازم، به یک تعریف بسیار بسیار ساده اسکیما علائم و نشانه گذاری‌هایی است که خواندن محتوای سایت شما را برای ربات‌های گوگل ساده می‌کند.

استفاده از اسکیما به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت شما نمی‌شود، اما همانطور که گفتم باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند محتوای شما را بفهمند و صفحات شما سریع‌تر ایندکس شوند.

همچنین اسکیما ریچ اسنیپت سایت شما را غنی‌تر می‌کند و همین نرخ کلیک شما را بالاتر می‌برد.

۶- برای صفحات خود اسنیپت قدرتمند بنویسید

به مجموعه عنوان سئو و توضیحات متای شما اسنیپت می‌گویند. خیلی از سایت‌ها سرسری از کنار این اسنیپت‌ها می‌گذرند. اما من به جرئت می‌توانم بگویم که این اسنیپت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل برای افزایش بازدید سایت شما هستند. اما چگونه؟

شنیده‌اید که می‌گویند برخورد اول بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی نگرش افراد نسبت به شما دارد یا در مصاحبه‌های کاری مهم‌ترین و تاثیرگزارترین جلسۀ مشاوره همان جلسه اول است؟

در سایت شما هم داستان به همین قرار است و در حقیقت اسنیپت نقش همین برخورد اول را برای شما بازی می‌کند. اگر محتوای شما به اندازه نظریات انیشتن هم مفید، کاربردی و دست اول باشد، اگر اسنیپت خوبی برای صفحۀ خود ننوشته باشید، کاربر را جذب نخواهید کرد.

اسنیپت‌ها در حقیقت دریچۀ ورود کاربران به سایت شما هستند. وقتی یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند، اولین برخورد او با وبسیات شما همین دو خط توضیحات متا و یک خط عنوان سئو است. روی هم رفته سه خط هم نمی‌شود، اما به اندازه سه هزار خط تاثیر دارد. یک اسنیپت جذاب باعث می‌شود، کاربران بیشتری روی سایت شما کلیک کند.

در حقیقت با نوشتن یک اسنیپت خوب شما دست کاربر را گرفته‌اید و با خشرویی به سایت خود دعوتش کرده‌اید، پس از این اگر با محتوای خوب از او پذیرایی کنید که او را ماندگار خواهید کرد و در غیر اینصورت او بار و بندیلش را می‌بندد و می‌رود. یک بار دیگر تکرار می‌کنم؛ برای اسنیپت خود وقت بگذارید، اگر برای هیچ چیز دیگر وقت نمی‌گذارید.

از شبکه‌های اجتماعی یاری بطلبید

اینکه یک محتوای فوق‌العاده تولید کنید و دست به دعا شوید که کاربران آن را پیدا کنند، اصلا کافی نیست. برای اینکه محتواهایتان به دست کاربران برسد، به خیلی کارهای دیگر هم نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین اینکارها شبکه‌های اجتماعی هستند. شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مجراها برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما هستند.

اگر با یک برنامه منظم و حساب شده پیش بروید، در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی دارد. هر کدام از شبکه‌های اجتماعی ویژگی خاص خودشان را دارند و هر کدام فعالیت مختص به خودش را طلب می‌کند که در ادامه برایتان توضیح خواهم داد. اما پیش از آن یک مثال شخصی برایتان بزنم.

تقریبا می‌توانم بگویم که خود من به شخصه نیمی از ترافیک مقاله‌‌های خودم را از طریق لینکدین بدست آورده‌ام. البته همیشه به متنی که برای معرفی مقاله انتخاب می‌کنم، به شدت دقت می‌کنم و حساب شده می‌نویسم و عموما نتایج بسیار قابل توجهی هم گرفته‌ام. دو مورد از این متن‌ها را برایتان مثال می‌زنم.

متن لینکدین من برای مقاله استراتژی محتوا: که بر اساس آمار آنالیتیکس ۲۳۷ بار روی آن کلیک شده و خود مقاله هم بیش از ۳۰ بار در شبکه‌های اجتماعی متفاوت به اشتراک گذاشته شده.

متن لینکدین من برای داستان کسب و کارهای صد ساله: این مقاله طبق آمار آنالیتکس ۲۲۸ ورودی از لینکدین داشت و بیش از ۲۰ بار در شبکه‌های اجتماعی متفاوت به اشتراک گذاشته شده.

اما هر شبکه اجتماعی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

توئیتر: اگر می‌خواهید از طریق توئیتر به سایتتان لینک بدهید، دقت کنید که حتما متن‌تان کوتاه، وسوسه برانگیز و گاهی چالشی باشد. در مورد توئیتر ما یک مطلب کامل به نام راهنمای جامع فعالیت در توئیتر داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

گوگل پلاس: گوگل پلاس برای افزایش بازدید سایت کمک زیادی می‌کند. مخصوصا اهمیت گوگل پلاس در بیزینس‌های B2B چند برابر است.

اینستاگرام: برخلاف گوگل پلاس که برای کسب و کارهای B2B بسیار مناسب است، اینستاگرام خوراک کسب و کارهای B2C است و کسانی که با مصرف کنندۀ نهایی سرکار دارند. لینک سایت خود را در بیو قرار دهید و اگر فالوورهای شما بیش از ۱۰K است، می‌توانید لینک بخش‌های مختلف سایتتان را در استوری‌ اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید.

لینکدین: لینکدین یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش ترافیک سایت شماست. چیزی که تجربۀ شخصی من در لینکدین است، چنین می‌گوید که در لینکدین به افراد بیشتر از شرکت‎‌ها توجه می‌شود. بنابراین به نظر من علاوه بر اینکه برای لینکدین کسب و کار خود پست می‌گذارید، در لینکدین شخصی خود هم فعال باشید.

حتی می‌توانید با همکارانتان همگی حضوری فعال در لینکدین داشته باشید و پست‌هایی در مورد کسب و کار خود بنویسید.

از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

امروزه تقریبا بیشتر کسب و کارها به پادشاهی محتوا پی برده‌اند و به محتوای سایتشان اهمیت می‌دهند. این خیلی اتفاق مبارکی در دنیای اینترنت است. محتوا قطعا لازم است، اما کافی نیست.

یکی از مراحل مهم بازاریابی محتوا بحث ترویج محتواست، اینکه چگونه محتوای خود را پروموت می‌کنید و چگونه آن را به دست کاربرانتان می‌رسانید.

شاید در جواب این حرف به من بگویید خب معلوم است دیگر؛ گوگل. بله البته گوگل مهم‌ترین ابزار برای ترویج محتواست و کاربران زیادی از طریق گوگل به شما دسترسی پیدا می‌کنند. اما این که کافی نیست.

راه‌های دیگری هم برای ترویج محتوا وجود دارد و یکی از بهترین روش‌های ایجاد یک خبرنامۀ ایمیلی و ارسال هفتگی یا ماهانۀ مقالات یا وبلاگ شما برای اعضای خبرنامه است. به این روش شما به مرور می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید .

مهم‌تر از آن کلی خواننده ثابت برای وبلاگ خود پیدا کنید. ما در وبلاگمان به طور مفصل به ایمیل مارکتینگ پرداخته‌ایم. برای اینکه در این باره بیشتر بخوانید به سری آموزش ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.

و حالا بعد از تمام این حرف‌ها به یک بخش بسیار بسیار مهم می‌رسیم که خیلی از کسب و کارهای ما از آن غافل هستند؛ آنالیز و  تحلیل. این مرحله در حقیقت تکمیل کنندۀ تمام فرآیند شماست و با سرسری گذشتن از آن به دونده‌ای می‌مانید که تمام راه را می‌دود و نرسیده به خط پایان می‌ایستد.

از طرف دیگر بدانید که اگر این دو مرحله به خصوص آنالیز کار خودتان را به خوبی انجام دهید، از خیلی از رقبایتان جلو می‌افتید. خیلی از کسب و کارها دید خوبی نسبت به رقبایشان ندارند و یا آنها را فقط در حد اسم می‌شناسند، در صورتی که لازم است که شما پیوسته رقبایتان را رصد کنید. در مورد آنالیز سایت هم که اصلا بعضی صاحبان سایت به کل فراموش کرده‌اند.

مداما رقبایتان را تحلیل کنید

رقیبان حوزه خود را بشناسید. احتمالا شما به صورت آفلاین خیلی از رقبای اصلی خود را می‌شناسید، به غیر از این می‌توانید کلمات کلیدی حوزۀ خود را در گوگل سرچ کنید و ببینید کدام سایت‌ها در جایگاه اول هستند. شما باید پیوسته رقبای خود را آنالیز کنید و بتوانید بفهمید که چرا در آن کلمات کلیدی خاص آنها جایگاه بهتری نسبت به شما دارند.

البته قرار نیست از آنها عینا کپی کنید، بلکه قرار است دید خود را وسیع‌تر کنید و به شما کمک کند راه‌حل‌های بهتر و متناسب‌تری برای کسب و کار خود پیدا کنید.

سایت خود را به طور دقیق آنالیز کنید

گوگل آنالیتکس کامل‌ترین و معتبرترین منبع برای آنالیز سایت شماست. شما در گوگل آنالیتکس تمام ابعاد و زوایای سایت خود را می‌توانید بررسی کنید و ببینید در هر قسمت چه اتفاقی می‌افتد؛ از محبوب‌ترین صفحۀ سایت شما گرفته تا اطلاعات دموگرافی و حتی رفتار کاربران در پیج شما.

بهترین کار این است که به صورت ماهانه یا هفتگی تمام ابعاد و زوایای خود را از طریق گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید و بر اساس تحلیل‌های آن برای سایت خود استراتژی محتوا بچینید.

بیشتر بخوانید : اصول لینک سازی در سئو

برای اینکه به بهترین شکل از آنالیتیکس استفاده کنید، در یک روز مشخص یک بررسی کلی انجام دهید، سپس در انتهای ماه میزان بازدید از سایت خود را با اول ماه مقایسه کنید. این مقایسه به شما کمک می‌کند، ببینید کدام روش‌هایتان موفق عمل کرده و کدام نه، کدام مطالب بازدید خوبی داشته.

اصولا روند سایت شما چگونه است. آیا بازدیدکنندگان در حال افزایش هستند یا کاهش و بسیاری اطلاعات مفید دیگر. برای اینکه با جنبه‌های مختلف گوگل آنالیتیکس آشنا شوید به مقالۀ همه چیز دربارۀ گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

و بالاخره حسن ختام مقاله

فضای آنلاین پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد؛ برای فروش، معرفی، تبلیغات، بازاریابی و … . اما تخصص، صبر و حوصله می‌خواهد. اگر از راه درست و اصولی کار خود را شروع کنید، محتوای مناسب تولید کنید، رقبا را بررسی کنید و مدام فرایند خود را بررسی کنید مطمئن باشید که نتیجۀ خوبی خواهید گرفت. هر سوال، اشکال و یا پیشنهادی هم که دارید می توانید با کارشناسان موج سئو ارتباط برقرار کنید.

منبع : نوین

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *