خانه / آموزش سئو SEO / پست مهمان چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟
پست مهمان و سئو سایت
پست مهمان و سئو سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

پست مهمان چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

اگر شما هم یک وبلاگ‌نویس خبره باشید، به احتمال زیاد با عبارت پست مهمان آشنا هستید. گاهی اوقات، یک نویسنده یا یک کسب‌و‌کار اقدام به نوشتن محتوا برای وبلاگ یا سایت ای می‌کند که نه برای خودش است و نه در آنجا کار می‌کند. این نوع از محتوا نویسی، پست مهمان نام دارد.

همانطور که در مجموع مقالات لینک سازی اشاره کردیم نوشتن پست مهمان فرصتی مناسب برای انتقال تجربه و اشتراک آن با دیگران و همچنین، فرصتی برای افزایش ترافیک وب‌سایت‌های هر دو طرف است. به‌علاوه، نوشتن پست مهمان روشی عالی برای تبدیل نویسنده به یک چهره‌ی شناخته‌شده در حوزه‌ی فعالیت خود بوده و موجب تقویت ارتباط او با سایر متخصصان درزمینه‌ی فعالیتش می‌شود.

از آنجایی که نوشتن پست مهمان باید مانند یک جاده‌ی دوطرفه باشد، فرد باید به هنگام ورود به این حوزه برای موفقیت به مواردی توجه کند. همچنین، پست مهمان باعث آشنایی بیشتر مخاطبین با شما به‌واسطۀ نوشتن مقالات جدید و جذاب می‌شود.

گاهی اوقات وب‌سایت‌ها با نوشتن مطالب تکراری و یکنواخت باعث دل‌زدگی مخاطبان خود می‌شوند، ازاین‌رو، استفاده از یک نویسنده مهمان می‌تواند دوباره مخاطب را با وب‌سایت آشتی دهد. هدف ما در این مقاله بررسی جنبه‌های مختلف نوشتن پست میهمان و تأثیر آن در سئوی وب‌سایت است.

نوشتن پست مهمان را از کجا شروع کنیم؟

به احتمال زیاد هدف شما از نوشتن پست مهمان یکی از موارد زیر است:

معرفی سایت خود به مخاطبان جدید
تثبیت جایگاه خود به‌عنوان یک «پیشروی فکری» در حوزه‌ی فعالیت خود
تقویت ارتباط با سایر متخصصین در حوزه‌ی فعالیت خود
تقویت سئوی وب‌سایت خود با ساخت بک لینک
و …
پیش از این که کار را آغاز کنید، مطمئن شوید که هدف خود برای نوشتن پست مهمان را به‌خوبی درک کرده‌اید. این امر به شما در یافتن حوزه‌ی موردعلاقه‌تان در وبلاگ نویسی کمک می‌کند. همچنین، ایده‌های خوبی برای دعوت از سایر وبلاگ نویسان برای نوشتن پست مهمان در سایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید : ۴ راه افزایش سریع تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ شما از طریق وبلاگ نویسی مهمان

شاید برای شما سوال پیش بیاید که خب کجا باید پست مهمان بنویسید؟ شما باید وب‌سایت‌هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند را پیدا کنید (وب‌سایت‌هایی که معمولاً رقیب شما نیستند!). بسیاری از این وب‌سایت‌ها در محتوای خود توضیح داده‌اند که علاقمند به دریافت پست مهمان هستند. همچنین، شما می‌توانید برای این وب‌سایت‌ها نامه‌ای بنویسید و از آن‌ها بخواهید تمایل خود را برای تبادل پست مهمان ابراز کنند. مطمئن باشید که بیشتر این وب‌سایت‌ها حاضر به همکاری با شما خواهند بود.

در نوشتن پست مهمان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

خب، مطمئناً نوشتن پست مهمان (مانند هر کار دیگری)، نکات و ترفندهایی دارد که پیش از نوشتن باید آن‌ها را فرابگیرید. در ادامه سعی می‌کنیم برخی از نکات مهمی که برای وبلاگ‌نویسی مهمان نیاز دارید را نام ببریم:

از محتوای وب‌سایت میزبان، بیشتر بدانید

آگاهی از محتوای تولیدی وب‌سایت مقصد بسیار مهم است. با جست‌وجوی کلمات کلیدی مدنظر خود در وب‌سایت میزبان، از نوع محتوای آن‌ها باخبر شوید. با این حال بهتر است با چند نکته‌ی دیگر هم آشنا شوید:

وب‌سایت میزبان برای چه کاربرانی محتوا تولید می‌کند (کاربران مبتدی، متوسط یا حرفه‌ای)؟
آن‌ها چه نوع محتوایی می‌نویسند؟ آیا محتوای آن‌ها دارای مفاهیم عمومی است یا تخصصی و آموزشی است؟
لحن و Tone of Voice مقالات سایت میزبان به چه شکل است؟
این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتوایی آماده کنید که به بهترین شکل ممکن با خوانندگان وبلاگ میزبان ارتباط برقرار می‌کند.

از سایر پست‌های مهمان بیاموزید

ممکن است وبلاگ مورد نظر شما، پست مهمان را بپذیرد اما سؤال مهم این است که آیا وبلاگ نویسان مهمان به‌خوبی عمل می‌کنند؟ آیا پست‌های مهمان، کامنت‌های زیادی می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند؟

با خواندن مقاله نکات مفید سئو در ۲۰۱۸ به بررسی سئو در امسال بپردازید.

ممکن است برخی سایت‌ها پست مهمان شما را بپذیرند، اما اگر این پُست موجب افزایش مخاطب سایت میزبان شود و کمکی به شناخته شدن شما و افزایش ترافیک برگشتی به وب‌سایت شما نکند، عملکرد شما خوب تلقی نخواهد شد.

وبلاگ نویسان مهمان را بشناسید

برخی از وب‌سایت‌ها، تنها پست‌های نویسندگان خاصی را دنبال می‌کنند. اما چرا؟ خب، برای دانستن پاسخ این سوال، بهتر است چند وبلاگ نویس را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده تا متوجه شوید که آیا آن‌ها وبلاگ نویس، فریلنسر، مشاور یا صاحب کسب‌وکار هستند یا خیر. این موضوع، زمانی که شما خود را به یک مؤسس وب‌سایت برای شروع تولید محتوا معرفی می‌کنید، بسیار مهم است.

به یک چهره‌ی شناخته‌شده در سایت میزبان تبدیل شوید

به‌منظور افزایش شانس پذیرفته شدن خود به‌عنوان یک وبلاگنویس مهمان، نیاز است تا از طریق وب‌سایت میزبان، شهرتی برای خود دست‌وپا کنید.

بهترین راه ممکن، ساخت یک حساب کاربری در آن وب‌سایت و مشارکت به مدت چند هفته در بخش کامنت‌های آن است. همچنین با به اشتراک گذاشتن پست‌های وب‌سایت مدنظر در شبکه‌های اجتماعی، به شهرت بیشتری نیز دست خواهید یافت. با این روش، زمانی که درخواست خود را برای نوشتن یک پست مهمان به آن‌ها ارائه می‌دهید، از دید صاحبان آن وب‌سایت، فردی کاملاً ناشناس نخواهید بود.

بهترین زمان برای نوشتن یک پست مهمان

شما همواره یک فرصت طلایی برای نوشتن یک پست مهمان پیدا نخواهید کرد، اما موارد مهمی وجود دارند که در زمان مناسب می‌توان از آن‌ها بهره برد.

زمانی که یک سایت شما را در یکی از پست‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود منشن می‌کند.
زمانی که آن سایت، کسب‌وکار شما یا محصول شما را در یکی از پست‌های خود قرار می‌دهد.
زمانی که وبلاگی به شکل علنی درخواست نوشتن پست مهمان می‌دهد.
زمانی که آن وبلاگ یک پست مهمان دیگر را منتشر می‌کند.

خواندن توصیه‌ها

آخرین چیزی که شما قبل از تماس با صاحب یک وبلاگ به آن نیاز دارید، مطالعه‌ی توصیه‌های لازم برای نوشتن یک پست مهمان است. آیا صاحب وبلاگ از شما تنها یک ایده می‌خواهد یا اینکه به دنبال ارائه‌ی یک پست کامل است؟ قالب موردنظر او برای پست مهمان چیست؟ آیا او از شما می‌خواهد که یک حساب کاربری ساخته و در وردپرس وارد شوید؟

تمامی این موارد باید قبل از تماس با صاحب وبلاگ برای نوشتن یک پست مهمان در نظر گرفته شوند.

به تعداد لینک‌های درون مقاله دقت کنید

زمانی که یک مقاله به عنوان پست مهمان می‌نویسید، باید در آن خودتان و کسب‌وکارتان را معرفی کنید. اصلاً هدف از وبلاگ نویسی مهمان همین است. با این حال، نباید تعداد زیادی لینک از پست‌های خود به وب‌سایت شخصی‌تان ارجاع دهید. این کار نه تنها کیفیت مقاله، بلکه اعتبار شما را نیز کم می‌کند.
سعی کنید حتی المقدور از بیش از ۳ لینک در پست مهمان خود استفاده نکنید.

منبع : نوین

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =