خانه / مقالات مفید سئو / بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط
بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط
تست-طراحی-دکمه-فراخوان
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

بررسی موردی A/B تست طراحی دکمه فراخوان و محتوای مرتبط

همانطور که می‌­دانید یکی از مهمترین عوامل افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات دیجیتالی، طراحی اصولی دکمه­‌های فراخوان (‌‌call-to-action) یا CTA و ایجاد محتوای مرتبط است. بسیاری از تیم‌­های بازاریابی نمی‌­دانند بازدیدکنندگان به چه اطلاعاتی نیاز دارند. زمانی که کاربران به و‌‌‌ب‌­سایت شما مراجعه می­کنند، به دنبال اطلاعات مرتبط می­‌گردند و انتظار دارند به راحتی محصولی را که تبلیغ کرده­‌اید پیدا کنند. اگر محتوا یا دکمه فراخوان‌ طراحی شده مرتبط و جذاب نباشد، بازدیدکنندگان با سایت ارتباط برقرار نمی­‌کنند و به سرعت از سایت خارج می­‌شوند. “اویلین گیرنز” (بازرگان وب در شرکت سونی اروپا) نیز با همین مساله مواجه شد. او معتقد بود که با انجام تست A/B می‌­تواند به راه­ حل مناسبی دست یابد.

“ثبت اطلاعات و محتوای متنی اطراف call to actionها باعث افزایش نرخ تبدیل و اثربخشی تبلیغات می­شود”

چالش

در بررسی­‌ها اویلین متوجه شد بنرهای تبلیغاتی که شخصی‌­سازی لپ‌تاپ­‌ها را تبلیغ می­‌کند عملکرد ضعیفی دارند و میزان نرخ کلیک‌­شدگی و اقدام به خرید از حالت عادی پایین­‌تر است. اویلین تلاش کرد با انجام تست A/B این مشکل را حل کند.

فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing

اویلین برای انتخاب بهترین طراحی عملکردگرا برای دکمه‌­ها دو حالت جدید و سابق را در نظر گرفت. یکی از دکمه‌­های فراخوان، شخصی­‌سازی نوت­بوک­های VIO  و دیگری دو برابر حافظه رایگان در صورت خرید آنلاین لپ تاپ را پیشنهاد می­‌کرد. اویلین فرض کرد بازدیدکنندگان با مشاهده دو دکمه فراخوان گیج می­‌شوند و اثر بخشی تجربه خرید کاهش می­‌یابد. ولی تیم وی نظری کاملا متفاوت داشت. در تست­‌های تجربه کاربری سونی، اویلین متوجه شد بسیاری از بازدیدکنندگان شخصی­‌سازی لپ­‌تاپ را به تاخیر می‌­اندازد و معتقدند فرآیند شخصی‌­سازی زمان زیادی از آن­‌ها می­‌گیرد و نتیجه ارزشمندی را هم به آن­ها نمی‌­دهد.

فرضیه A/B Testing

اویلین برای آزمایش، تست A/B را طراحی کرد، دو بنر کاملا متفاوت را در برابر بنر اصلی قرار داد، بنر اصلی شخصی‌سازی لپ‌تاپ و حافظه بالاتر را به صورت همزمان پیشنهاد می‌­کند. اویلین برای نمایش بنرها دو گروه کاملا متفاوت از بازدیدکنندگان را در نظر گرفت.

حالت A: اطلاعات مفیدی برای شخصی‌سازی لپ­‌تاپ ارائه می‌­دهد.

حالت B: اطلاعاتی در مورد خرید لپ­‌تاپ از سایت با پیشنهاد خرید آنلاین با دو برابر حافظه رایگان ارائه می­‌دهد.

 

بنر اصلی

حالتA

حالت B

اهداف

دو هدف پشت انجام این تست وجود داشت، هدف اولیه درک این مطلب بود که چه عاملی بر خرید از شرکت سونی تاثیرگذار است. آیا شخصی‌­سازی برای کاربران اهمیت دارد؟ و هدف دوم که هدف اصلی اویلین بود، اندازه‌­گیری میزان تاثیر هر کدام از بنرها بر کاربران و بررسی نرخ کلیک‌­شدگی و اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگانی که پس از کلیک بر روی بنر از سایت بازدید و به صفحه خرید رجوع می­‌کنند.

نتایج A/B تست انجام شده

تحقیقات تیم تجربه کاربری و انجام آنالیز به اویلین کمک کرد فرضیات را بسازد اما در نهایت انجام تست A/B برنده واقعی را نشان داد. در حالت اول، بنر شخصی­‌سازی لپ‌­تاپ نسبت به بنر اصلی،۶%  افزایش در نرخ کلیک شدگی داشت و تعداد بازدیدکنندگانی که اقدام به خرید می­‌کردند ۲۱٫۳% افزایش یافت. در حالت ۲: نرخ کلیک‌شدگی تنها ۱٫۸% افزایش یافت و عملکردی بدتر از بنر اصلی در قسمت اقدام به خرید داشت.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)