خانه / دسته‌بندی نشده / تفاوت User Story و Task چیست؟
تفاوت User Story و Task چیست؟
تفاوت-Use- Story-و-Task-چیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

تفاوت User Story و Task چیست؟

تفاوت میان داستان کاربری با تَسک چیست؟

داستان کاربری در بک لاگ محصول قرار میگیرد اما تَسک در طول جلسه برنامه ریزی، شناسایی شده و بخشی از بک لاگ اسپرینت هستند. این عبارت با اینکه تعریفی خوبی است اما مفید نیست، مانند اینکه بگویم نمک چیزی است که در نمکدان وجود دارد و فلفل چیزی است که در فلفل خردکن! مطمئنا داستان ها در بک‌لاگ محصول و تَسک در بک‌لاگ اسپرینت یافت می شوند.

اما تفاوت اساسی بین این دو چیست؟

داستان عموما چیزی است که بیش از یک نفر بر روی آن کار می کنند ولی تَسک فقط توسط یک نفر انجام می شود.
داستان کاربری معمولا قابلیتی است که برای کاربر نهایی قابل مشاهده است و توسط تیمی شامل برنامه نویس، تستر شاید طراح رابط کاربری یا آنالیزور و یا شاید طراح پایگاه داده و … توسعه داده می شود. به ندرت پیش می آید یک داستان کاربری تماما توسط یک فرد توسعه داده شود ( اگر زمانی چنین اتفاقی هم رخ دهد شخص چندین نقش را به تنهایی ایفا می کند)

از سوی دیگر یک تَسک، معمولا چیزی شبیه کد زدن … ، طراحی … ، ایجاد داده های تست برای …. ، اتوماسیون … و غیره است. تمام این موارد چیزهایی هستند که باید یک نفر آنها را انجام دهد.
شاید شما استدلال کنید که برخی از آنها به صورت جفتی انجام می شوند و یا باید انجام شوند، بپذیرید که این یک تفاوت کوچک بین داستان کاربری و تَسک است. جفت شدن در واقع دو مغز با یک جفت دست هستند که بر روی یک نوع کار با هم مشارکت دارند. و این با انواع کارهایی که در یک داستان کاربری معمولی رخ می دهد متفاوت است. برخی از وظایف به صورت جلسه هستند مثلا بازبینی یک طراحی توسط سه نفر از اعضای تیم، همانطور که گفته شد این کار به عنوان یک وظیفه در نظر گرفته می شود تا یک داستان کاربری.
پس شاید بهترین تمایز همین باشد که داستان ها شامل انواع مختلفی از کارها هستند (نظیر برنامه نویسی، تست، طراحی پایگاه داده ها، طراحی واسط کاربری، آنالیز و …) در حالیکه وظایف به یک نوع کار محدود می شوند.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)