خانه / آموزش سئو SEO / دکمه فراخوان ( CTA) قوی برای جذب مخاطب خود بنویسید
دکمه فراخوان ( CTA) قوی برای جذب مخاطب خود بنویسید
نوشتن-دکمه-فراخوان-( CTA)-قوی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (7 رای, میانگین: 3,50 از 5)
Loading...

دکمه فراخوان ( CTA) قوی برای جذب مخاطب خود بنویسید

همان قدر که ساختاربندی و نحوه استفاده از دکمه فراخوان قابل اهمیت است، عبارات به کار برده شده نیز دارای اهمیت می‌باشد. دکمه فراخوان‌ها از لحاظ روانشناسی با عملکرد مغزی افراد در ارتباط هستند. همه ما از عبارتی که می‌­خوانیم بسته به پیش زمینه فکری خود تفسیر متفاوتی داریم. برای مثال، اگر کسی به ما بگوید دو گربه در خیابان با یکدیگر تصادف کرده‌اند، تصویر بسیار متفاوتی خواهیم داشت تا وقتی که به ما گفته شود دو اتومبیل با یکدیگر تصادف کرده­‌اند. تصویر اینکه دو تا گربه به هم برخورد کرده­‌اند بامزه و دوست داشتنی است. اما برای دو ماشین تصویر وحشتناکی است مانند کشتار و ضرب و شتم می­‌ماند. دقت کنید در این دو جمله الفاظ یکسانی به کار گرفته شده‌­اند، اما تصویری که می­‌سازند بسیار متفاوت است.

هنگام ایجاد دکمه فراخوان سعی ­کنید که از احساسات خواننده بهره بگیرید تا بازدید کننده عملی را برای شما انجام دهد. این عمل بستگی به اهداف شما دارد، می­‌تواند ثبت نام در سایت شما، وارد کردن یک ایمیل، خرید و یا به اشتراک­‌گذاری محتوا باشد. در نتیجه شما نیاز دارید از کلماتی استفاده کنید که متقاعد‌کننده باشد.

در اینجاست که اغلب بازاریابان دچار اشتباه می­‌شوند و به جای اینکه منافعی را که برای خواننده دارد تا این عمل را انجام دهد بر روی محصولات و خدمات خود تمرکز می­‌کنند. اکثر افراد کوکا کولا را نمی­‌خورند فقط به این دلیل که کوکا کولاست. آنها کوکاکولا می­‌نوشند چون تشنه هستند یا پس از مصرف نوشابه احساس لذت می­‌کنند.

این دو جمله را با هم مقایسه کنید:

امروز ملحق شوید و ۳۰ روز رایگان استفاده کنید!

در مقابل

ثبت نام کنید

مسلما دکمه فراخوان اولی بسیار قدرتمندتر است و تاثیرگذاری بیشتری دارد. به یاد داشته باشید، اطراف دکمه فراخوان شما پر از محتوا است و وظیفه دکمه فراخوان متقاعد کردن بازدیدکننده به انجام اقدامی است.

هنر نوشتن عبارت دکمه فراخوان

هنر جذب مخاطب زمانی است که بدانید از کدام عبارت در چه زمان مناسبی استفاده کنید که با تمرین و تست کردن به دست می‌آید. به عنوان مثال، استفاده از عبارت “رایگان” به جای ” بدون هیچ هزینه­‌ای” ، یا استفاده از عبارت “همین الان ثبت­‌نام کنید” به جای عبارت ” به ما بپیوندید”. این تغییرات ظریف ممکن است در جذب مخاطبان شما تغییرات شگفت‌­انگیزی ایجاد کند.

عبارات دکمه فراخوان ترغیب کننده

اگر هدف شما متقاعد کردن مردم برای انتخاب محصول یا خدمات شماست، سعی کنید از این عبارات استفاده کنید:

  • شما
  • تضمین
  • نتیجه
  • رایگان
  • جدید

استفاده از کلمه “شما” کاملا لحن نوشتاری شما را تغییر می­‌دهد. به عنوان یک قانون کلی برای ایجاد محتوایی جذاب، شما باید سعی کنید از دوم شخص استفاده کنید. این باعث می­‌شود که خواننده احساس کند شما مستقیماً با آنها صحبت می­‌کنید. به همین دلیل است که دکمه فراخوان‌های شخصی­‌سازی شده ۴۲% بهتر از آنهایی هستند که به صورت عمومی بیان شده­‌اند. هر چقدر دکمه فراخوان خود را شخصی­‌تر کنید بهتر است. با کلمه “شما” آغاز کننده باشید.

اگر شما حق انتخاب بین دو برنامه کاهش وزن داشته باشید که یکی نتایج را تضمین می­‌کند و دیگری نه، شما کدام را انتخاب می­‌کنید؟؛ کلمه “تضمین” و “نتایج” بسیار تاثیرگذار هستند و بزرگترین بهانه را از افرادی که مطمئن نیستند آیا خرید محصول یا خدمات شما ارزش دارد یا نه را از آن‌ها می­‌گیرد.

اما متاسفانه این دو واژه تاثیر خود را به دلیل اینکه تنها وعده‌­ای هستند که شرکت می­‌دهد از دست می­‌دهند اما بدین معنا نیست که هیچ تاثیری ندارند.

تضمین دادن می‌­تواند موثر باشد اگر شرکت بتواند برای اثبات ادعای خود مدارکی ارائه کند. به عنوان مثال پیتزای دومینو تضمین کرد که پیتزاها را زیر ۳۰ دقیقه به دست افراد خواهند رساند، در غیر این صورت یک پای رایگان افراد در کنار پیتزای خود دریافت خواهند کرد. این تاکتیک بازاریابی باعث شد که پیتزا فروشی دومینو به بزرگترین پیتزا فروشی زنجیره­‌ای در جهان تبدیل شود.

عبارات دکمه فراخوان که احساس فوریت یا کمبود را در بازدیدکنندگان ایجاد می­‌کنند.

تا به حال شده بخواهید محصولی را خریداری کنید، و سپس با خودتان فکر کنید “در مورد خرید محصول فکر می­‌کنم”. عبارت فقط تا فردا فرصت دارید، یکی دیگر از شیوه‌­های هدف‌­گذاری است که کاربران آنلاین را مورد هدف قرار می­‌دهد و احساس فوریت در افراد به وجود می­‌آورد تا مشتریان دست به اقدامات فوری بزنند. در زیر عباراتی آورده شده است که احساس فوریت را در افراد ایجاد می­‌کند:

  • تنها یک روز باقی است
  • به تعداد محدود
  • به زودی بسته می‌­شود
  • آخرین منابع
  • تنها امروز
  • آخرین فرصت
  • پیشنهاد روز
  • فوری
  • ضروری
  • همین الان

احساس فوریت یا کمبود باعث می‌­شود مردم احساس ترس کنند که یک معامله خوب را از دست می­‌دهند. اساساً مردم بیشتر ترس از دست دادن چیزی را دارند تا اینکه آن را به دست آورند. همین عامل فرصتی است برای بازاریابان تا به یک معامله خوب دست یابند. سایت آمازون نمونه‌ای است که در معاملات برق آسای خود، به طور همزمان این دو احساس را در مخاطبان خود به وجود می‌آورد.

به دلیل “محدودیت زمانی” تعیین شده و قیمت‌گذاری با تخفیف ویژه، احساس فوریت در افراد تشدید می‌شود. بنابراین، سایت آمازون به شما سه دلیل عمده متفاوت برای سفارش آنلاین هم اکنون و در همین لحظه را به جای فردا می‌دهد.

عبارات دکمه فراخوانی برای سنجش علاقمندی

گاهی اوقات اقدامی که نیاز دارید کاربران انجام دهند لزوماً خرید محصول نیست، بلکه عضویت در سرویس ایمیل یا خدمات شما است. ممکن است هدف شما سنجش علاقمندی مخاطبان به یک محصول یا خدمت خاصی که شما به فکر آغاز آن می‌باشد است. بعلاوه، این تکنیک به شما کمک می‌کند کمپین های خود را بر مبنای انتظارات مخاطبان خود بنا سازید.

در زیر عبارات دکمه فراخوانی آورده شده است که به شما کمک می‌کند میزان علاقه مخاطبان خود را بسنجید:

  • پاسخ
  • به اشتراک گذاری
  • تماس با ما

هر یک از عبارات بالا، نیازمند اقدامی از سوی مخاطبان شما است. ما در دنیایی پر از محتواهای آنلاین زندگی می‌کنیم که اغلب مردم نمی‌دانند با این همه اطلاعات چه اقدامی انجام دهند. بنابراین، اگر شما بتوانید خوانندگان، مشتریان یا دنبال‌کنندگان خود را جهت گرفتن بازخورد متقاعد کنید، پس راه درست را طی کرده‌اید و آن‌ها به نوشته‌های شما علاقمند هستند.

از عبارات انحصاری شده استفاده کنید

یکی دیگر از راه­‌های موثر برای اینکه افراد دست به اقدامی بزنند، انحصاری کردن پیشنهادات است. مردم خواستار هر چیزی هستند که نمی‌­توانند داشته باشند و علاقمند هستند عضو گروه خاصی از جامعه باشند. سعی کنید برای انتقال این احساس از عبارات زیر بهره بگیرید:

  • دسترسی انحصاری
  • تنها اعضا
  • تنها برای افراد … در دسترس است.

تمامی این عبارات نشان دهنده این خواهد بود که اگر فرد هم اکنون اقدامی را انجام ندهد از دسته گروه خارج خواهد شد. با عضویت در سایت، خرید کردن یا پر کردن فرم، آن‌ها عضوی از گروهی خواهند شد که افراد دیگر نمی­‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

نتیجه گیری

هزاران عبارت دکمه فراخوان وجود دارد که شما می­‌توانید با پیاده­‌سازی این عبارات تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. از امتحان کردن عبارات نترسید، به تست عبارات بپردازید تا بهترین عبارتی را که جذب کننده مخاطبان شما هستند پیدا کنید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)