خانه / اخبار / سرورهای المپیک زمستانی هک شد
سرورهای المپیک زمستانی هک شد
سرورهای-المپیک-زمستانی-هک-شد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

سرورهای المپیک زمستانی هک شد

منابع مختلف از وقوع حملات سایبری به سرورهای المپیک زمستانی و رایانه‌های کمیته برگزارکننده این مسابقات حین مراسم افتتاحیه این مسابقات خبر دادند.

سازمان‌دهندگان و برگزارکنندگان مسابقات المپیک زمستانی امسال که در پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار می‌شود، حین برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز شنبه از حمله سایبری هکرها به سرورهایشان خبر دادند. کارشناسان در حال بررسی چگونگی نفوذ و عامل یا عاملین پشت این حملات هستند.

برگزارکنندگان می‌گویند که تلویزیون‌های هوشمند متصل به اینترنت موجود در ستاد مرکزی مطبوعات به یک‌باره از کار افتادند. همچنین این حملات موجب از کار افتادن برخی سرورهای مورد هدف و حتی سایت رسمی المپیک زمستانی برای مدتی کوتاه شد. البته این کمیته مدعی است که این حملات تنها سیستم‌های غیر کلیدی را هدف گرفته و امنیت شرکت‌کنندگان در این مسابقات به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیته برگزاری مسابقات المپیک زمستانی اعلام کرد که تا این لحظه اطلاعات چندانی از جزئیات چگونگی این حملات در دست نیست و به محض کسب اطلاعات بیشتر، کمیته آن‌ها را با عموم به اشتراک می گذارد.

علاوه بر این حملات، یک سری حملات سایبری دیگری نیز کامپیوترهای مرتبط با کمیته را در روزهای پیش از شروع این مسابقات هدف قرار داد که کارشناسان می‌گویند حدود ۳۰۰ کامپیوتر مورد هدف قرار گرفت.

نیویورک تایمز در مطلبی عنوان کرده است: ظاهراً منشأ حملات سایبری به سرورهای المپیک زمستانی از سوی یک کشور و نه یک فرد حقیقی بوده است. البته احتمالاً تا ماه‌ها نباید انتظار داشته باشیم که دقیقاً عامل یا عاملین این حملات شناسایی شوند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در حملات سایبری اخیر که چند سند از رایانه‌های کمیته المپیک زمستانی به سرقت رفت، به نظر می رسد هکرهای روسی پشت این جریان باشند. البته کره‌ شمالی هم جزء مظنونین این حمله‌ها به حساب می آید.

مدیر یک شرکت امنیت سایبری می‌گوید که در این مسابقات کشورها و سازمان‌های زیادی شرکت کرده اند و هر کدام از آنها سیستم‌ها و تشکیلات زیرساختی خاص خود را به کار می برند. این تجهیزات هدف بسیار خوبی برای حملات سایبری محسوب می شود.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)