خانه / معرفی ابزارهای سئو / معرفی کلود فلیر برای افزایش سرعت سایت
معرفی کلود فلیر
معرفی-کلود-فلیر
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

معرفی کلود فلیر برای افزایش سرعت سایت

احتمالا شما نام CloudFlare را شنیده باشید. سرویسی که بدون شک محبوبیت بسیار زیادی در میان صاحبان مشاغل اینترنتی و وبسایتها دارد. در صورتی که بخواهیم در یک جمله بسیار کوتاه کلودفلیر را معرفی کنیم میتوانیم اینگونه تفسیر کنیم: کلود فلیر سرویس بسیار کارآمد جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت شما و همچنین تامین امنیت آن میباشد.

کلود فلیر چه کاری انجام میدهد؟

امکانات کلود فلیر

هنگامی که شما قصد استفاده از سرویس کلود فلیر دارید علاوه بر اینکه سایت شما جهت لود محتوای آن برای کاربرانتان از CDN لود میگردد، در کنار آن امکانات بی نظیری را به رایگان در اختیار شما قرار میدهد.

به عنوان مثال در چند سال اخیر سایتهایی که با مشکل اتک های بسیار پرحجم مواجه میشدند، مجبور بودند از دیتاسنتری به دیتاسنتر دیگر کوچ کنند. انواع فایروال ها و آنتی DDoS های گران قیمت را اجاره کنند و کارهای بسیار زیادی که علاوه بر هزینه، دردسرهای بسیار زیادی را داشت. در چند سال اخیر پیشرفت های زیاد جلوگیری از حملات سایبری باعث شد تا سایتهایی همانند کلود فلیر، خدماتی را به رایگان و یا با هزینه بسیار مرقون به صرفه ارائه دهند. نحوه فعالیت این سایت ها و سرویس ها بدین صورت میباشد که شما به جای استفاده از فایروالهای گران قیمت و کانفیگ های پیچیده روتری و وب سرور، از سرویس های ابر کلود فلیر جهت محافظت از سایت خود استفاده میکنید. بصورت ساده بخواهیم نحوه عملکرد آن را توضیح دهیم شما جهت استفاده از سرویس های کلود فلیر ابتدا در سایت ثبت نام و بعد از دریافت نیم سرورها روی دامنهخود تنظیم میکنید. بعد از اتمام تنظیمات، تمامی درخواست های ورود به سایت شما از طریق سرویس ابر کلودفلیر لود و سپس به وب سرور سایت شما میرسد. این کار علاوه بر شناسایی اتک های مخرب مزیت های بسیاری دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

۱۰ قابلیت کلیدی کلود فلیر در اختیار شما

  • سرویس جلوگیری از اتک

ابتدایی ترین امکان کلود فلیر جلوگیری از اتک های روی سرور شماست. سایت شما با قرار گیری در پشت ابر کلود فلیر و تنظیمات صحیح، مشخصات وب سرور شما برای کاربران مخفی خواهد ماند. در نتیجه جلوی موج زیادی از حملات روی سایت شما توسط کلود فلیر گرفته خواهد شد. همچنین کلود فلیر به شما این امکان را میدهد که با استفاده از گزینه Under Attack کاربران و کل ورودی های سایت شما را با دقت و محدودیت های بیشتری بررسی کند، تا ورود کاربران به سایت شما بعد از احراز هویت و تایید ربات نبودن آن مقدور باشد.

  • سیستم کشینگ بسیار کاربردی

لود شدن سریع سایت و کسب امتیازات بالا در سایت هایی مانند Gtmetrix تقریبا یکی از آرمان های یک سایت موفق میباشد. شما با استفاده از سیستم کش کلودفلیر،  سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و نتایج مثبتی در ارزیابی تستی سرعت ها داشته باشید. سیستم کشینگ کلودفلیر قابلیت هایی جهت انتخاب Level کش شدن، امکان مشاهده سایت از کش در صورت داون بودن وب سرور شما، امکان تنظیم زمان کش و یا غیر فعال سازی موقت کشینگ جهت توسعه در اختیار شما قرار میدهد.

  • اس اس ال رایگان

در صورتی که دامنه شما .IR نباشد، میتوانید به رایگان بدون نیاز به نصب گواهینامه روی هاست و سرور خود از SSL کلود فلیر استفاده کنید. همچنین امکان تنظیم ریدایرکت به https بدون نیاز به هیچ تغییر خاصی در سایت و سرور شما نیز از طریق کلود فلیر وجود دارد.

  • محدودیت صفحات

یکی از قابلیت های کلیدی و بسیار کاربری کلود فلیر Page Rules میباشد. با استفاده از این گزینه شما به راحتی برای تمامی صفحات و آدرس های سایت خود میتوانید رول بنویسید . به عنوان مثال تعیین کنید که ورود به قسمت کاربران با آدرس  /usersحتما با https باشد. یا حتی Level کش کردن آدرس مد نظر را تعیین کنید و یا سطح امنیتی را افزایش دهید و امکانات و Rule های بسیار جذاب و کاربری زیادی که ۱۰۰ درصد کاربردی هستند و همیشه وب مسترها به آنها نیاز دارند.

  • محدود سازی آی پی کشورهای خاص

در فایروال کلودفلیر شما میتوانید تنظیم کنید که به عنوان مثال فقط بازدیدکنندگانی اجازه مشاهده سایت شما را داشته باشند که داخل کشور ایران میباشد. یا تعیین کنید که کشور X امکان ورود به سایت شما را نداشته باشد.

  • گزارش های تفصیلی آمار

بخش Analytics کلود فلیر واقعا بینظیر میباشد. شما میتوانید بازدید های خود را مشاهده کنید. میزان استفاده از کش را چک کنید، ترافیک مصرفی ، کاربران و …. همه این موارد را میتوانید در Analytics کلود فلیر استفاده کنید.

  • کاهش ترافیک مصرفی

نتیجه استفاده از سیستم CDN و کشینگ کلود فلیر این میباشد که تمامی تصاویر و محتوای CDN سایت شما همیشه از سرور شما لود نمیگردد و در بسیاری از مواقع از سیستم کش کلودفلیر استفاده میکند. در نتیجه تمامی کاربران سایت شما ملزم به لود تصاویر از سرور شما نخواهند بود و در ترافیک مصرفی صرفه جویی خواهد شد.

  • فایروال حرفه ای با قابلیت Customize

امکان استفاده از محدودیت Rate با استفاده از API جهت ایجاد محدودیت های دلخواه، امکان افزودن آی پی و یا رنج آی پی به بلک لیست و یا Whitelist، امکان فعال سازی آنتی DDoS حرفه ای (پولی) و همچنین امکان مشاهده Event  ها از جمله امکانات فایروال کلودفلیر میباشد.

  • فایرول لایه ۷

فایروال Web Application کلود فلیر در صورتی که از پلن های پولی این سرویس دهنده استفاده کنید به شما کمک میکند روی نرم افزار سایت خود نیز فایروال حرفه ای داشته باشید که امنیت سایت شما را تضمین کند.

  • امکان استفاده از DNSSEC

و قابلیت DNSSEC که پیشتر در مورد آن بحث کرده بودیم در کلود فلیر برای شما فراهم میباشد تا با خیال راحت بدون نگرانی از Spoofing سایت خود را همیشه آنلاین نگه دارید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)