خانه / طراحی وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو / منابع آنلاین رایگانی که شما را یک طراح وب می‌کنند
منابع آنلاین رایگانی که شما را یک طراح وب می‌کنند
منابع-آنلاین-رایگانی-که-شما-را-یک-طراح-وب-می‌کنند
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

منابع آنلاین رایگانی که شما را یک طراح وب می‌کنند

زمانی که به سراغ فناوری‌ها و زبان‌های جدیدی می‌روید، ممکن است در وهله اول و در ارتباط با پیدا کردن منابع غنی و سرشار از اطلاعات کمی دلهره داشته باشید. به طوری که همواره سعی می‌کنید منابع گزینش شده‌ای را انتخاب کنید. بر همین اساس طراح فول استکی به نام براندون مورلی در گیت‌هاب فهرستی از منابع رایگانی را تهیه کرده است که در این زمینه به طراحان و توسعه‌دهندگان وب کمک می‌کند.

او در صفحه گیت‌هاب خودش بیشتر منابعی که جاوااسکریپت، React و Node.JS را آموزش می‌دهند، معرفی کرده است. او ضمن آن‌که منابع جالب توجهی را معرفی کرده، اطلاعات ارزشمندی که درون مصاحبه‌ها وجود داشته را برگزیده تا به کاربران نشان دهد چگونه می‌توانند به یک طراح فول استک تبدیل شده و همچنین مشاغل مرتبط با آن‌را پیدا کنند. پس از بررسی‌ دقیق صد منبع آموزشی رایگانی که از سوی این طراح معرفی شده است، سایت SD Times تعدادی از لینک‌های جذاب آن‌ها را گلچین کرده است. سایت‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند فرآیند برنامه‌نویسی وب را به شکل ساده‌تری دنبال کنند.

کار خود را از کجا آغاز کنیم؟

مورلی به افراد تازه‌کار پیشنهاد کرده است کار خود را با مقاله Web Developer Roadmap که در سایت SD Times منتشر شده است آغاز کنند. Developer Roadmap مسیری را به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که بر مبنای آن قادر خواهند بود فناوری‌هایی که به دنبال یادگیری آن‌ هستند را به سرعت فراگیراند. به طوری که به سادگی تبدیل به متخصص DevOps شوند.

او در ادامه به کاربران پیشنهاد می‌دهد وبلاگ FreeCodeCamp را مطالعه کنند.  این وبلاگ به مردمی که هیچ‌گونه مدرکی در ارتباط با علوم کامپیوتر ندارند کمک می‌کند به توسعه دهنده وب تبدیل شوند.

در این وبلاگ که نویسنده آن سرگئی گارسیا، یک طراح فول استک حرفه‌ای است از سطح پایه تا سطح حرفه‌ای مطالب موردنیاز برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب را آموزش می‌دهد. جاوااسکریپت، HTML & CSS، CSS Preprocessors، طراحی واکنش‌گرا، آنگولار جی‌اس، طراحی الگوها، گیت، Node.js و مهارت‌های مربوط به آزمایش کدها از جمله آموزش‌هایی هستند که در این سایت به شما آموزش داده می‌شوند. طراحان می‌توانند کار خود را با مطالعه مقالات و مطالب مرتبط با فناوری‌ها که در سایت‌هایی همچون رددیت منتشر شده است آغاز کنند.

از جمله برنامه‌ها و آموزش‌های آنلاین دیگری که در این راه به شما کمک می‌کنند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

The Odin Project

پروژه اودین یک برنامه آموزشی است که در واقع می‌توان آن‌را یکی از بهترین منابع آنلاین توصیف کرد. این پروژه به طراحان اصول اولیه طراحی وب را یاد می‌دهد. برنامه‌نویسی رابی، Ruby On Rails، HTML5 و CSS3 و…. از جمله زبان‌هایی هستند که این سایت در یادگیری آن‌ها به شما کمک می‌کند.

FreeCodeCamp

یک پروژه آموزشی متن باز است که به مردم یاد می‌دهد چگونه کدنویسی را به شکل رایگانی فراگیراند. این پروژه رایگان بوده و مهارت‌هایی همچون HTML5، CSS3 و جاوااسکریپت را یاد می‌دهد.

UpSkill

UpSkill یکی دیگر از سایت‌های رایگانی است که به شما دروس مرتبط با توسعه فول استک را آموزش می‌دهد. دروس این سایت از فرم ساده شروع می‌شود و در ادامه به سراغ مباحث عمقی‌تر می‌رود.

r/learnprogramming

r/learnprogramming یکی از صفحات ارزشمند سایت رددیت است که بیش از ۵۳۰ درس برنامه‌نویسی مرتبط با وب را به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. دروسی که به شما کمک می‌کنند کار خود در زمینه توسعه وب حرفه‌ای آغاز کنید.

CS Protips

یکی دیگر از پروژه‌های معروف گیت‌هاب است که مجموعه ترفند‌های مرتبط با CSS را به منظور افزایش سطح مهارت‌های شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

۱۰ principles for smooth web animations

آناند شارما، بنیان‌گذار وبلاگ Gyroscope مجموعه کاملی از انیمیشن‌های ۶۰ ثانیه‌ای را با استفاده از CSS آماده کرده و نحوه ساخت آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

JavaScript 30

این سایت به شما کمک می‌کند در سی روز بر چالش JS غلبه کنید. در این سایت در مدت زمان سی روز سی آموزش کاربردی یاد داده می‌شود. بدون آن‌که به هیچ‌گونه چهارچوبی، کامپایلری و کتابخانه‌ای برای افزایش مهارت‌ها نیاز باشد.

چه منابع آموزشی در ارتباط با full stack وجود دارد؟

Intro to Backend

یکی از دروسی است که به طور رایگان سایت یوداسیتی آن‌را منتشر کرده و ویژه طراحان وب فول استک آماده شده است. این پروژه به شما تکنیک‌های پیشرفته ذخیره‌سازی اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی، ذخیره‌سازی داده‌ها، ایجاد سامانه‌ها و ایمن‌سازی حساب‌های کاربری را آموزش می‌دهد.

Building a React Universal Blog App

Sitepoint یک راهنمای گام به گام رایگان است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید یک وبلاگ یونیورسال واکنش‌گرا را آماده کنید.

۹۴ Full Stack Examples

این سایت مشتمل بر پست‌ها، دموها و دستورالعمل‌هایی در ارتباط با React.JS است.

Deploying Applications with Heroku

یکی دیگر از دروس رایگانی است که یوداسیتی آن‌را با جهان به اشتراک قرار داده است. این درس به شما نحوه استقرار برنامه‌ها با زیرساخت ابری Heroku را نشان می‌دهد.

Serverless Stack

یک راهنمای جامع که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی فول استک را بدون نیاز به سرور طراحی کنید.

عالی بود(7)غیر مفید(0)