خانه / آموزش سئو SEO / چگونه جستجوی صوتی را بهینه‌سازی کنیم؟
چگونه جستجوی صوتی را بهینه‌سازی کنیم؟
چگونه-جستجوی-صوتی-را-بهینه‌سازی-کنیم؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 2,00 از 5)
Loading...

چگونه جستجوی صوتی را بهینه‌سازی کنیم؟

استفاده از جستجوی صوتی فقط به خاطر راحتی آن نیست که در بین مردم محبوب شده است. این روش از جستجو، شیوه دریافت اطلاعات از اینترنت را متحول می کند و رفتار کاربران در قبال موتورهای جستجو را تغییر می دهد.
اگر بخواهیم از بزرگترین بازیگران در زمینه جستجوی صوتی نام ببریم باید به اپل، میکروسافت، گوگل و آمازون اشاره کنیم. کارشناسان معتقدند کسب و کارها می توانند از این فناوری نهایت استفاده را ببرند و لازم است استراتژی های خودشان در زمینه سئو را به گونه ای تعریف کنند که با آینده سازگاری بیشتری داشته باشد. در ادامه مطلب به چند نکته مهم در زمینه بهینه سازی جستجوی صوتی اشاره خواهد شد.

۱٫ببینید مردم چگونه محصولات شما را جستجو می کنند.

هر محتوایی که برای سایت تولید می کنید، باید مشتری را مد نظر داشته باشد. از لغات و عباراتی استفاده کنید که بیشترین احساس و هیجان را در مشتری ایجاد می کنند، البته این لغات باید کاملاً به محصول شما مرتبط باشند. در گام بعدی، خودتان را جای مشتری بگذارید. اگر جای او بودید ساده ترین روش جستجو چه روشی بود؟ واضح است که پرسیدن یک سئوال به صورت صوتی بسیار راحت و آسان است، پس بروی جواب دادن به سئوالاتی تمرکز کنید که بیشتر به کسب و کار خودتان مربوط هستند.

۲٫با گوشی های تلفن هوشمند سازگار باشید.

واضح است که بسیاری از جستجوهای صوتی از طریق تلفن های همراه صورت می گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که کاربران مطالب را به گونه ای دیگر در گوشی های موبایل می بینند که با چیدمان مطالب در کامپیوتر فرق دارد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به نیاز این گونه کاربران نیز پاسخ می دهد و با سایز و وضوح ابزاری که آنها استفاده می کنند هماهنگی دارد.

۳٫بومی سازی کنید.

علاوه بر سازگاری با گوشی های هوشمند، نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار بدهید، بومی سازی محتوایی است که تولید می کنید. معنای این حرف این است که سایت شما باید مبتنی بر جستجوی محلی بهینه سازی شده باشد. باید حتماً اسم، شماره تلفن و آدرس را در سایت بگنجانید، همچنین لازم است اطلاعات خودتان در گوگل مپس را به روزرسانی کنید چون جستجوی صوتی از نقشه های گوگل استفاده می کند.

۴٫محتوایی طبیعی تولید کنید.

طبیعی بودن محتوا به معنای این است که در آن زبانی عادی و طبیعی به کار ببرید. به این فکر کنید که افراد با چه زبانی ممکن است سئوال های شان را بپرسند و چه کلید واژه هایی راحت تر و متعارف تر است. بر لغات و عباراتی تمرکز کنید که یک فرد عادی ممکن است در حرف های خودش به کار ببرد تا اولین گام ها  را به سوی طبیعی کردن محتوا برداشته باشید.
عالی بود(2)غیر مفید(0)