چگونگی ریدایرکت http به https
چگونگی-ریدایرکت-http-به-https
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

چگونگی ریدایرکت http به https

عموما وبمسترهایی که بر روی سایت خود اقدام به نصب گواهینامه SSL می کنند ، مایل هستند کاری کنند که کلیه ی کاربرانشان به نحوی به آدرس دارای https سایت هدایت شوند و در واقع استفاده از https در سایت  الزامی باشد . در این حالت لازم است در فایل htaccess سایت خود رول هایی تعریف کنید که تمامی حالات ممکن وارد کردن آدرس سایت را در نظر گرفته و بر اساس آن ، کاربران را به آدرس امن سایت هدایت کنند .

http - چگونگی ریدایرکت http به https

برای پیاده سازی آنچه در این آموزش مد نظر ما است ، از فایل .htaccess کمک خواهیم گرفت. توجه داشته باشید که فایل .htaccess به علت داشتن نقطه در ابتدای نامش، یک فایل مخفی یا hidden به شمار می رود. بنابراین در برخی از کنترل پنل ها مانند cPanel جهت مشاهده این فایل ، باید نمایش فایل های مخفی را در file manager  خود فعال کنید. توجه داشته باشید که ویرایش اشتباه این فایل میتواند منجر به بروز خطا در سایت شما شود ، بنابراین پیش از اعمال هر نوع تغییر در این فایل ، ابتدای یک نسخه ی پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، امکان بازگردانی آن وجود داشته باشد.

حالا کافیست فایل htaccess سایت خود را جهت ویرایش باز کرده و کد زیر را در آن قرار دهید :

در کد بالا لازم است هر کجا که دو عبارت domain و .com درج شده است ، آنها را با نام و tld صحیح دامنه ی مورد نظر خود جایگزین کنید.
توجه داشته باشید که پیش از استفاده از این کد، نصب گواهینامه ی امنیتی SSL بر روی هاست ضروری است. در غیر این صورت کد بالا به هیچ عنوان کار نخواهد کرد .

عالی بود(2)جالب نیست!(0)