خانه / بازاریابی / ۳ نکته برای تبدیل شدن به یک کارشناس خبره در تبلیغات در گوگل
3 نکته برای تبدیل شدن به یک کارشناس خبره در تبلیغات در گوگل
۳-نکته-برای-تبدیل-شدن-به-یک-کارشناس-خبره-تبلیغات-گوگل
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۳ نکته برای تبدیل شدن به یک کارشناس خبره در تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل، بخش جدایی ناپذیر از فعالیت تبلیغات آنلاین بوده، هست و خواهد بود.

تبلیغات آنلاین یکی از آن دسته حرفه هایی است که همیشه به هر دلیلی همه تقصیر ها را به گردنش می اندازند. تا حدی ممکن است فقط به خاطر ماهیت تبلیغات باشد، تا حدی هم مربوط به انتظاراتی که از آیندۀ استفاده از اینترنت می رود است. با این حال، تبلیغات در گوگل ، بخش جدایی ناپذیر از فعالیت تبلیغات آنلاین بوده، هست و خواهد بود.

مخصوصا اینکه پرداخت هایی که به ازای هر کلیک انجام می شود جای دوری نمی رود، و درواقع حرفه ای های بازاریابی و تبلیغات می دانند که بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت (و ارتقاء) را مهارت های آنها در تبلیغات آنلاین می سازد، به همین دلیل به یک متخصص در تبلیغات کیلکی می شوند.

خود من با استفاده از تبلیغات در گوگل توانسته ام صدها هزار دلار برای کسب و کار خودم فراهم کنم، پس شما هم می توانید. من تردست، جادوگر و یا نابغه نیستم. در واقع، وقتی اولین کمپینم را راه اندازی کردم، یک عالمه اشتباه داشتم و کلی پول از دست دادم و تقریبا رو به ورشکستگی بودم.

اما در نهایت کم کم خودم را بالا کشیدم و در حال حاضر در استفاده از تبلیغات در گوگل تخصص پیدا کرده ام. تبدیل شدن به یک حرفه ای راه دشواری است، اما بازدهی سرمایه ارزش مبارزه را دارد. در اینجا به سه نکته اشاره می کنم تا بر تبلیغات در گوگل تسلط پیدا کنید، درآمد و تعاملات برند خود را افزایش دهید و به عنوان یک متخصص شناخته شوید.

اساس کار را یاد بگیرید.

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص تبلیغات در گوگل این است که با اساس و پایه اصلی کار آشنا شوید. تا زمانی که ندانید چطور از ابزارها استفاده کنید، نمی دانید چه کارهایی ممکن است انجام شود.

دو ستون اصلی تبلیغات در گوگل، Google AdWords و Bing Ads هستند. هر دو سیستم مشابه اند و برای برنامه های خود گواهی نامه ارائه می دهند. اگرچه مطالعه و آموزش هیچ وقت سرگرم کننده نبوده، اما طبق معمول بهترین راه برای جلو افتادن در این حرفه است.

وقتی یاد گرفتید چه چیزهایی در دسترستان است، باید ببینید چه سیستمی به درد حرفه شما می خورد. به عنوان مثال، اگر شما در تجارت الکترونیک، مد، دکوراسیون خانه و یا سایر صنایع بصری کار می کنید، Pinterest’s Buyable Pin را در نظر داشته باشید، که به کاربران تان اجازه می دهد محصولات شما را به طور مستقیم از رسانه های اجتماعی خریداری کنند.

یادتان باشد سرعت یادگیری تان را هم افزایش دهید – این سیستم ها ابزارهایی هستند که شما برای ساخت کمپین های خود از آنها استفاده می کنید، بنابراین باید به اندازه کافی با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف شان را برای استفاده های مختلف از هر کدام لحاظ کنید.

مخاطبان خود را درک کنید.

حالا که ابزار لازم را دارید، باید هدف را درک کنید: توجه مخاطبان خود را جلب کنید. در وهله اول اگر برند تان از قبل خریدارهایی داشته، می توانید با آنها شروع کنید. اگر نه، خب یک تمرین بسیار عالی برای شروع است!

ببینید مخاطبان وقتی آنلاین هستند از چه برنامه ای استفاده می کنند. آیا از گوگل یا بینگ استفاده می کنند (و یا از یک موتور جستجو کوچکتر و موضوعی تر مانند DuckDuckGo استفاده می کنند)؟ سطح درآمد شان چقدر است؟ ببینید کدام کانال های رسانه های اجتماعی را دوست دارند و کدام ها را نادیده می گیرند؟

مهمتر از همه، ببینید چه چیزی باعث می شود مخاطبان تان برند شما را جستجو کنند. چرا آنها چیزی که می فروشید را می خواهند؟ چه زمانی آن را می خواهند؟ هر چند وقت یک بار آن را می خرند؟

وقتی مخاطبان خود را تا جای ممکن مطالعه کردید، حالا مجهزید تا کمپین هایی ایجاد کنید که به طور ویژه ای برایشان جالب توجه است. این امر به ویژه در رابطه با تبلیغات موتور جستجو که رقابتی ترین نوع تبلیغات در گوگل است خیلی اهمیت دارد، اما در مورد همه بخش های این حرفه صدق می کند. با این حال، موفقیت کمپین های تبلیغات در گوگل همچنین به شما کمک می کند ببینید مخاطبان تان واقعا چه کسانی هستند!

در حین عمل( و دیدن) یاد بگیرید.

بعد از اینکه ابزار مورد نیاز را فرا گرفتید و مخاطبان هدف خود را شناختید، وقت آن است که دست به عمل بزنید! تا بخواهید به فرمت های محدود تبلیغات در گوگل عادت کنید، اولین کمپین هایتان به احتمال زیاد بالا و پایین های زیادی خواهد داشت ، بنابراین اگر کمپین هایتان بلافاصله با موفق روبرو نشد، احساس بدی نداشته باشید.

یک روش خوبی برای اینکه سریعتر به نتیجه برسید این است که کمپین های تبلیغات در گوگل رقبای خود را نگاه کنید. ببینید چه کاری انجام می دهند که منحصر به فرد است و چه چیزی در حرفه و صنعت شما پر طرفدار است. این بسته به خودتان است که یک موضوع مشترک تعیین کنید که اگر آن را نادیده بگیرد، شما را از مرحله پرت خواهد کرد، و چه چیزی دارد واقعا برای آنها کار می کند، که یعنی شما هم باید آن کار را انجام دهید.

پس از اینکه با چم و خم تبلیغات در گوگل آشنا شدید، خواهید دید چیزهایی که یاد گرفته اید برای جنبه های دیگر بازاریابی نیز صدق می کند. باید بازارهای هدف  را بیشتر بررسی کنید، و هنگام مناقصه آرامش داشته باشید و شعار تان باید اصل مطلب را برساند.

همانطور که Stephan Sarandrea، مدیر استراتژی شرکت تبلیغات در گوگل Siteflood، به من توضیح داد: “تبلیغات در گوگل هنر بازاریابی – محتوای با ارزش و طرح ها و عبارات چشم گیر – را با علم علامت تلفیق می کند. آگهی ها خیلی کوچک هستند، بنابراین شما باید در استفاده از فضا اقتصادی عمل کنید. ترکیبی ازاین  دو می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما در عین حال می تواند یک پازل جالب هم باشد، آن هم نه فقط در بعضی بخش ها، چون تبلیغات در گوگل به معیار های زیادی بستگی دارد! در عرض چند روز متوجه می شوید که در حال بهبود هستید، و دیدن اینکه تعداد کلیک ها به خاطر شعار مناسب برند تان در حال افزایش است، به خصوص پس از چند روز تست و امتحان و آزمون و خطا، یکی از بهترین حس های ممکن است”.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)