خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / تاثیر گوگل ادوردز در تبلیغات اینترنتی
گوگل ادوردز-google adwords
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

تاثیر گوگل ادوردز در تبلیغات اینترنتی

گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات اینترنتی از مهمترین فعالیت ها در زمینه کسب و کار و بازاریابی است که امروزه گوگل با استفاده از ابزارهای مختلف و هزینه های گوناگون این کار را برای وب سایت ها انجام می دهد.
تبلیغات کلیکی گوگل از ساده ترین و کارامد ترین راه ها در تبلیغ و بازاریابی اینترنتی می باشد که بسیار کارامد و قابل انعطاف است. گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های گوناگون برای بالا بردن جایگاه سایت خود درنتایج جستجوی کلیدی با پرداخت هزینه به رقابت می پردازند . که روش کار آن به این صورت است که سایت شما را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان تبلیغ می کند و یا در قسمت پیشنهادات موتور جستجو در بالای صفحه قرار می دهد.

هزینه و قیمت گوگل ادورز

هزینه ی گوگل ادوردز بستگی به کلمات کلیدی دارد که از ان استفاده می کند. هرچه کلمه رقابتی تر باشد هزینه ان نیز به همان نسبت رقابتی خواهد بود. کلمه کلیدی که در رقابت در رده پایین تری قرار بگیرد به همان اندازه ارزان تر و مقرون به صرفه تر است پس با انتخاب کلمه کلیدی مناسب و ارجاع ان به گوگل هزینه ان برای شما براورد خواهد شد.
پس از انتخاب کلید واژه ، پیشنهاد قیمت و پرداخت هزینه شما می توانید در گوگل ادوردز انتخاب کنید که سایت شما فقط در قسمت پیشنهادات در بالای صفحه قرار بگیرد و یا در وب سایت های مختلف نیز تبلیغات صورت بگیرد. گوگل تعداد کلیک هایی که برای تبلیغ شما می شود را شمرده و بر اساس ان هزینه از شما دریافت میکند . هرچه تبلیغات شما از امتیاز بالاتری برخوردار باشد گوگل پیشنهاد قیمت پایین تری به شما می دهد در واقع سعی می کند بهینه سازی کند که در بعضی مواقع هزینه ی هر کلیک روی تبلیغات شما به کمتر از ۲ دلار هم می تواند برسد.
هدف گوگل از این کار تبدیل کاربر به مشتری و کسب درامد برای صاحب شرکت می باشد . بدین معنی که اگر تبلیغ مورد نظر بازخورد خوبی نداشته باشد حتی اگر هزینه ی بالایی برای ان پرداخت کنند جلوی تبلیغات را می گیرد و بالعکس تبلیغی که هزینه ی پایینی پرداخت کرده باشد ولی دارای بازخورد بالا و محتوای خوبی باشد را در نتایج جستجو نشان می دهد .

موارد مهم در راه اندازی گوگل ادوردز چیست :

• تعیین بودجه برای خود
• انتخاب کلمه کلیدی مناسب
• بررسی رقابت و امار رقبا

آنالیز رقبا در انتخاب کلید واژه ها در گوگل ادورز

بازاریابان روش های مختلفی برای انتخاب کلید واژه های مرتبط با حرفه خود انجام می دهند که می توان به انتخاب کلمات رایج در کسب و کار خود و جستجو در موتورهای جستجو برای مشاهده میزان محبوبیت و بازدید ان اشاره کرد . همچنین می توان از برنامه google keyword planner برای یافتن این کلید واژه ها استفاده کرد . سپس استراتژی یافتن این کلمات را می یابیم و همچنین سایت های رقیب را شناسایی کرده و کلید واژه ها را برای فرصت های مناسب مقایسه و ارزیابی می کند.

چند عامل برای پیشی گرفتن از رقبا در جستجوی گوگل:

• بک لینک های سایت را افزایش دهید . هرچه سایت بک لینک بیشتری داشته باشد موتورهای جستجو برای ان صفحه یک رای خاص در نظر می گیرند.
• سئو درون سایتی نیز روش دیگری برای پیشی گرفتن از رقبا می باشد . مقایسه بهینه سازی با صفحات رقبا از طریق اسکن کردن عنوان ها ، صفحات ، کلمات کلیدی ، محتوا و لینک های دورن سایت
• محتوای درون سایت رقبا را بررسی کنید زیرا گوگل به محتوای مفید و منحصر به فرد اهمیت بالایی می دهد.
• مدت زمان ماندگاری و رتبه و محبوبیت سایت رقبا را چک کنید.
• برای حذف بهتر رقبا بهتر است کلید واژه های مشترک با رقیب را حذف کرده و از میان کلید واژه های باقی مانده تعدادی را انتخاب کنیم زیرا اگر رقیب دارای رتبه بالایی باشد رقابت با ان بسیار زمان بر و حتی شاید غیر ممکن باشد .
• از کلید واژه های بد استفاده نکنید .

منبع:وبلاگ سئو و بهینه سازی

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =