خانه / دسته‌بندی نشده / هزینه و تعرفه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟
هزینه و تعرفه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟
هزینه-و-تعرفه-تبلیغات-در-گوگل-چگونه-محاسبه-می‌شود؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

هزینه و تعرفه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

 

می‌توانم بگویم اغلب اوقات اولین سوالی که مشتریان تبلیغات در گوگل از ما می‌پرسند، شیوه محاسبه هزینه‌های بسته تبلیغاتی و تعرفه هر کلیک است. به‌همین جهت تصمیم گرفتم تا با نوشتن این مقاله، شیوه‌های قیمت‌گذاری تبلیغات و بسته‌های تبلیغاتی ادوردز را شرح بدهم.

به‌طور کلی تعرفه‌های تبلیغات در گوگل در دو مرحله محاسبه می‌شوند:

  1. هزینه خرید بسته تبلیغات در گوگل و شارژ اکانت
  2. هزینه هر کلیک روی تبلیغات

من ابتدا مورد اول را شرح می‌دهم و سپس به سراغ شیوه قیمت‌گذاری هر کلیک در ادوردز می‌روم.

هزینه خرید بسته تبلیغات در گوگل

پیش از راه‌اندازی و نمایش تبلیغات‌تان در صفحه اول نتایج گوگل می‌بایست به میزان مورد نیاز، بسته تبلیغاتی خریداری کنید. این بسته‌ها با ارزهای مختلفی ارائه می‌شوند و هر شرکت قیمت‌گذاری متفاوتی برای آن در نظر می‌گیرد. اما چه چیزی هزینه تبلیغات را با نرخ واقعی ارز معرفی‌شده متفاوت می‌کند؟ فرمولی که ما در فرنیان از آن بهره می‌بریم و نرخ بسته‌ها را مشخص می‌کنیم به شکل زیر است:

میزان ارز مورد نیاز + کارمزد انتقال وجه به کشور دیگر (هزینه صرافی) + هزینه مدیریت اکانت

در نتیجه هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به صورت مستقیم صرف خرید ارز نخواهد شد. هر شرکتی بسته به هزینه‌های جاری‌اش مسلما نیازمند دریافت هزینه برای انجام کارهای مدیریتی مثل راه‌اندازی تبلیغات، بررسی روزانه،‌ ارائه گزارش،‌ ارائه مشاوره، پوشش هزینه‌های جاری خود و … است.

شیوه محاسبه قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز

پس از این که بسته تبلیغاتی خود را خریداری کردید و تبلیغات شما توسط ما یا هر شرکت دیگری راه‌اندازی شد، گوگل ادوردز به ازای هر کلیک روی تبلیغات از بودجه خریداری شده شما،‌ رقمی را کسر می‌کند. به‌طور کلی هزینه هر کلیک در ادوردز به صورت مزایده‌ای محاسبه می‌شود. یعنی شما و رقیبان‌تان، رقم‌های پیشنهادی خود را برای هر کلیک به گوگل اعلام می‌کنید. مثلا تنظیم می‌کنید که می‌توانید تا سقف ۱ دلار برای هر کلیک هزینه کنید (رقم فرضی‌است). حالا گوگل از رقم ۱ سنت کار خودش را آغاز می‌کند و با پله‌های ۵ سنتی،‌ رقم پایه هر کلیک را بالاتر می‌برد.

اگر در نظر بگیریم که رقیب A، رقم ۰.۳ دلار، رقیب B رقم ۰.۵ دلار و شما رقم ۱ دلار را به عنوان حداکثر قیمت هر کلیک خود مشخص کرده باشید،‌ گوگل ابتدا تبلیغ شما را در بالاترین نقطه به نسبت دو رقیب دیگر قرار می‌دهد. سپس رقیب B چون حداکثر قیمت هر کلیکش بالاتر از A بوده است و در نهایت رقیب A را نمایش می‌دهد.

اما گوگل از شما بابت هر کلیک ۱ دلار دریافت نمی‌کند. بلکه به بالاترین رقم رقیب‌تان (که در این کمپین فرضی، ۰.۵ دلار بوده است) ۵ سنت اضافه می‌کند و ۵۵ سنت از شما دریافت می‌کند. البته چیزهایی که گفتیم، روش محاسبه قیمت به ازای هر کلیک به شکل کاملا ساده بود. در این میان موارد دیگری مثل Ad Rank و Quality Score برای نحوه محاسبه این قیمت‌ها درنظر گرفته می‌شود و این ارقام همیشه به این شکل از حساب شما کسر نخواهدشد.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)