خانه / آموزش سئو SEO / چگونه تبلیغاتمان را در رتبه ۱ گوگل نمایش دهیم؟
چگونه تبلیغاتمان را در رتبه ۱ گوگل نمایش دهیم؟
چگونه-تبلیغاتمان-را-در-رتبه-۱-گوگل-نمایش-دهیم؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چگونه تبلیغاتمان را در رتبه ۱ گوگل نمایش دهیم؟

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده می‌شود و از دغدغه‌های مشتریان‌مان است؛ کسب رتبه ۱ در تبلیغات گوگلی است. مسلما تبلیغی که رتبه اول را از آن خود کند بیشتر از بقیه تبلیغ‌ها دیده می‌شود و می‌تواند کلیک و مشتری بیشتری جذب کند.

اما تنظیم تبلیغ برای این که در رتبه اول قرار بگیرد، گاهی اوقات کار بسیار دشواری است و بودجه زیادی را می‌طلبد. در ادامه در رابطه با دو روشی که می‌تواند باعث شود تبلیغ شما در اولین رتبه نتایج جست‌وجو نمایش دهد را شرح می‌دهم.

روش اول: استفاده از استراتژی Target Search Page Location

ادوردز به ما این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از سیستم‌های شرکت در مزایده خودکار، بالاترین رتبه را در تبلیغات کسب کنیم. در صورتی که به اکانت ادوردز دسترسی دارید، به صفحه تنظیمات کمپین خود بروید و گزینه Edit مقابل Bid Strategy را بزنید و گزینه Automated: Target search page location را انتخاب کنید.

 

حالا با انتخاب Create a new portfolio strategy دو گزینه جدید مشاهده می‌کنید:

  1. Top of the first results page: این گزینه قیمت شرکت در مزایده شما را طوری تنظیم می‌کند که حتما در بالای نتایج جست‌وجو و در رتبه ۱ قرار بگیرید.
  2. Anywhere on the first result page: این گزینه به شما کمک می‌کند که حتما در صفحه اول نتایج جست‌وجو حضور داشته باشید. ممکن است رتبه ۱ را هم داشته باشید اما تمرکز این نوع استراتژی فقط نگه داشتن تبلیغ شما در صفحه اول نتایج جست‌وجو است.

معایب این روش:

ممکن است هزینه هر کلیک برای شما به شدت گران تمام شود. چون ادوردز خودش با قیمت‌های مختلف در مزایده شرکت می‌کند و در صورتی که با آن رقم انتخاب شده توسط خود ادوردز، شما در رتبه ۱ قرار گرفتید، آن را به عنوان قیمت نهایی تنظیم می‌کند. ممکن است در برخی حیطه‌ها رقم پایینی برای تبلیغ شما تنظیم شود اما به طور مثال در حیطه طراحی سایت، قرار گرفتن در رتبه اول تبلیغات گوگلی می‌تواند برای شما نزدیک به ۷ دلار برای هر کلیک آب بخورد.

روش دوم: تنظیم دستی برای اولین رتبه

شما می‌توانید ابتدا با رقم پایینی تبلیغات خود را آغاز کنید و ببینید که در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرید. برای بهبود Ad Rank و Quality Score خود تلاش کنید و به تدریج قیمت هر کلیک را افزایش دهید تا به رتبه اول برسید. در این حالت ممکن است رقمی که بابت هر کلیک پرداخت می‌کنید از روش اول پایین‌تر باشد اما مسلما زمان بیشتری خواهد برد و گاهی اوقات هم موفقیت آمیز نیست.

اما پیش از بهره‌گیری از هر کدام از این روش‌ها ببینید که آیا می‌ارزد برای رتبه ۱ بودن، بیشتر از دو برابر برای هر کلیک هزینه کنید؟ اگر ارزش و بازگشت سرمایه‌ دارد حتما از روش‌های فوق بهره بگیرید. اما اگر فکر نمی‌کنید که آنقدر هم مهم باشد، بهتر است بیخیال شوید! :)‌

عالی بود(2)جالب نیست!(0)