خانه / طراحی وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو / خطای ۴۰۴: داستان صفحه‌ای که پیدا نمی‌شود
خطای ۴۰۴: داستان صفحه‌ای که پیدا نمی‌شود
خطای-۴۰۴:داستان-صفحه‌ای-که-پیدا-نمی‌شود
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

خطای ۴۰۴: داستان صفحه‌ای که پیدا نمی‌شود

حس چندان خوبی نیست وقتی یک صفحه از اینترنت را باز می‌کنید و با خطا مواجه می‌شوید. خطایی که به شما می‌گوید صفحه‌ مورد نظر شما اصلاً وجود خارجی ندارد! همان خطای ۴۰۴ معروف (۴۰۴ Error) که متداول‌ترین خطایی است که کاربران اینترنت با آن روبرو می‌شوند.

هر چقدر وب‌سایت شما بزرگ‌تر شود، ارور ۴۰۴ هم در آن عادی‌تر خواهد شد و بنابراین اگر فکری به حال آن نکنید، نتیجه گیجی (و حتی عصبانیت) کاربران و بستن سایت شما خواهد بود. عجیب هم نیست، چون که یک صفحۀ ساده خطا که اصلاً معلوم نیست باید با آن چه کار کرد، قطعاً حس خوبی برای هیچ کس ندارد.

چند راهکار برای آنکه صفحه ۴۰۴ بهتری خلق کنیم

به طور کلی، شما باید بتوانید در مواقعی که قادر به ارائه خدمات به کاربرانتان نیستید، موضوع را با لحن و بیان مناسب مطرح کنید و صفحه خطای ۴۰۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. برای بهینه کردن صفحه خطای ۴۰۴ وب‌سایتتان به ۳ نکته زیر توجه کنید:

  • یک توضیح مختصر ارائه کنید: علت بروز این خطا را برای کاربرانی که با آن آشنا نیستند، توضیح بدهید (یا کاربر آدرس را اشتباه تایپ کرده‌ یا شما این صفحه را حذف کرده‌اید).
  • شوخ طبع و خلاّق باشید: اگر می‌توانید با بکارگیری خلاقیت و طنز، کمی از دلسردی (یا عصبانیت) کاربرتان کم کنید.
  • کاربر را به مسیر درست هدایت کنید: در نهایت، مسیرهای جایگزینی را برای کاربر مشخص کنید. برای مثال می‌توانید صفحات اصلی وب‌سایت را در این صفحه مشخص کنید یا حتی امکان جستجو را در آن قرار دهید.

برای مثال، به صفحه ۴۰۴ سایت دلینو نگاهی بیندازید. یک صفحه ساده که هم خطا را به کاربر توضیح می‌دهد، هم دسترسی خوبی به بخش‌های دیگر سایت ارائه می‌کند.

 

نتیجه‌گیری درباره ارور ۴۰۴ + یک درخواست کوچک

فراموش هم نکنید که ۴۰۴ خطای متداولی است، پس بهتر است که آن را به نحوی طراحی بکنیم تا هم خلاقیت ما را نشان بدهد و هم کاربران ما را به مسیر درستی راهنمایی کند. جمله پایانی رنی گلیسون در این تدتاک را فراموش نکنید:

یک مشکل ساده می‌تونه برای من مشخص کنه که شما چه کسی نیستید؛ یا بهم یادآوری کنه چرا شما رو دوست دارم.

در نهایت می‌خواهم این مطلب را با یک درخواست از شما تمام کنم؛ اگر با خواندن این مقاله تصمیم گرفته‌اید برای صفحه خطای ۴۰۴ وب‌سایت خود طراحی خاصی داشته باشید یا قبل از این یک طراحی جالب برای این صفحه این ارور انجام داده‌اید، تقاضا می‌کنم لینک صفحه را با ما و خواننده‌های ما به اشتراک بگذارید. از توجه شما ممنونم.

منبع: نوین

عالی بود(2)غیر مفید(0)