خانه / آموزش سئو SEO / راهنمای خروج از پنالتی گوگل
راهنمای خروج از پنالتی گوگل
راهنمای-خروج-از-پنالتی-گوگل
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 2,50 از 5)
Loading...

راهنمای خروج از پنالتی گوگل

مجازات لینک های غیر طبیعی در سال گذشته یکی از مهم ترین برخوردهای گوگل با مدیران وب سایت بود و در ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۲ حدود ۷۰۰,۰۰۰ پیام در این رابطه از طریق وب مسترتولز برای آنها ارسال شد. رقم عجیبی است این برابر با تعداد کل پیام های ارسالی در سال ۲۰۱۱ است! یکی از کارهای که باعث می شود گوگل شما را مجازات و پنالایز کند خرید و فروش لینک و استفاده از تکنیک های غیر مجاز در این بحث است

 

لینک های غیر طبیعی

لینک های غیر طبیعی واقعا چه هستند ؟ بیاید تعریف آن را از زبان گوگل بشنویم …

هر نوع لینکی که برای دستکاری و دخالت در رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل اثر گذار باشد،  این می تواند شامل لینک های ورودی و خروجی وب سایت شما شود.  دستکاری این لینک ها ممکن است در کیفیت نتایج جستجوی ما تاثیر بگذارد و این خلاف قوانین است.

دوباره به این جمله نگاه کنید “هر نوع لینکی که برای دستکاری و دخالت در رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل اثر گذار باشد”. اما اهمییت اصلی لینک بیلدینگ در واقع بهبود رتبه در نتایج جستجو است، پس معنی دستکاری و دخالت چیست ؟

گوگل آن را برای مدیران سایت چنین بر می شمرد:

  • خرید و فروش لینک ها “dofollow”
  • تبادل لینک بیش از حد
  • لینک به سایت های اسپمر
  • ساخت وب سایت و صفحاتی که فقط به منظور دریافت لینک باشد
  • لینک گرفتن از آگهی های متنی
  • لینک گرفتن از مقالات بی ربط با موضوع وب سایت شما
  • لینک از دایرکتوری های با کیفیت پایین
  • وجود بیش از حد لینک ها در هدر و فوتر وب سایت
  • ارسال اسپم وار پست و نظر در انجمن ها در صورت وجود لینک در امضا

 

و موارد تجربی شامل:

  • دریافت لینک از وب سایت های که توسط شرکت های SEO فقط به منظور بک لینک ساخته شده اند
  • دریافت لینک از وب سایت های بی ربط با موضوع سایت شما
  • لینک از شبکه های وبلاگی
  • ارسال بیش از حد نظرات اسپم در دیگر سایت ها

توجه داشته باشید حتی با رعایت کردن تمام موارد بالا بازهم امکان دارد گوگل بعضی از لینک های شما را غیر طبیعی و مشکوک قلمداد کند. حتی در صورتی که این لینک ها به صورت nofollow باشند.

آیا بک لینک های من غیر طبیعی هستند و منجر به پنالتی می شوند؟

مواردی که در بالا برای تشخیص لینک های غیر طبیعی نام بردیم را به دقت خواندید و اکنون از خود می پرسید آیا سایت تان در معرض پنالایز شدن است؟ اگر پیامی از طرف گوگل مبنی بر اینکه در حال نقض قوانین هستید و در مورد لینک های غیر طبیعی به شما تذکر داده شده است و یا رتبه خود را در نتایج جستجو از دست داده اید بدانید که مورد خشم گوگل قرار گرفته اید.

اکنون وقتش است لینک های ورودی کیفیت پایین و مجرم را کشف و از بین ببرید. در اینجا چند ابزار که برای تحلیل و تجزیه لینک ها به شما کمک می کنند نام می برم:

 Google Webmaster Tools: ابزار مدیرسایت گوگل امکان مشخص شدن لینک های ورودی را در اختیار شما می گذارد. کافی است از بخشTraffic بر روی گزینه Links to Your Site کلیک کنید. سپس از بخش Who links the most می توانید جدول لینک های ورودی به وب سایت خود را دانلود و بررسی کنید.

Open Site Explorer: آنالیز و جزییات بیشتر از بک لینک ها وب سایت شما از طریق اپن سایت اکسپلورر در دسترس است. حتما بخش های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید.

Majestic SEO: این سایت نیز روش کاری همانند Open Site Explorer را دارا است و اطلاعات مفیدی از لینکهای ورودی به وب سایت در اختیارتان قرار می دهد.

Ahrefs: اگر می خواهید وضعیت بک لینکهای خود را در نمای گرافیکی و دسته بندی شده ببینید از این سایت نیز می توانید استفاده کنید.

 

سایت اکسپلورر دقیقا برای شما مشخص می کند که حتی با کدام کلمه کلیدی لینک شده اید. اگر می بینید این عبارت با موضوع مقاله و وب سایت شما در یک مسیر نیست کاملا واضح است که باید حذف شود.همچنین شاید خودتان اکنون که به موارد غیر مجاز دریافت بک لینک آگاه هستید آنها را تشخیص و بخواهید از بین ببرید. اما چگونه ؟

 

حذف لینک های غیر طبیعی

شما که نمی خواهید تمام بک لینک های خود را به صورت دستی حذف کنید! ابزارهای برای ساده تر شدن این کار در نظر گرفته شده و می توانیم توسط آنها لینک های غیر مجاز را حذف کنیم .

این سایت ها خدمات خود را تا حدودی رایگان عرضه می کنند و در باقی موارد نیاز به هزینه و خرید اکانت است.اما چرا از خود گوگل کمک نگیریم! ابزار Google Disavow Links Tool مخصوص حذف لینک ها و به صورت رایگان در اختیار ما گذاشته شده است.

برای شروع کار با این ابزار به بخش Disavow Links  در حساب گوگل وب مستر تولز مراجعه کنید. سپس سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک بر روی دکمه Disavow Links وارد بخش بعدی شوید.

اکنون باید آدرس محتوا و لینک های دریافتی که در مرحله پیش بدست آوردید را در قالب یک فایل متنی (txt.*) به گوگل معرفی کنید.اما برای این کار باید از فرمت زیر استفاده کنید :

domain:spamdomain1.com
domain:spamdomain2.com
http://www.spamdomain3.com/content1.html
http://www.spamdomain3.com/content2.html

http://www.spamdomain4.com/content1.html
http://www.spamdomain4.com/content2.html

همینطور که متوجه شدید در قسمت اول آدرس سایت یا سایت های اسپمی که باید بررسی و بلوک شوند را وارد می کنید و در قسمت های بعد آدرس کامل و دقیق محتوای مورد نظر را قرار دهید. پس از ارسال فایل کار شما در این قسمت به پایان رسیده است و باید منتظر بررسی گوگل شوید.

اما حالا که به تکاپو افتاده اید و می خواهید با گوگل دوست شوید درخواست تجدید نظر Reconsideration را فراموش نکنید. برای ارسال درخواست تجدید نظر به وب مستر تولز مراجعه کنید و در بخش توضیحات خیلی صادقانه هر آنچه را که برای بهبود وضعیت سایت تان در رابطه با لینک های غیر طبیعی انجام داده اید را بیان کنید. فایل متنی که در بخش Disavow Links ایجاد کردید را به خاطر دارید همان فایل را باید درهنگام ارسال درخواست تجدید نظر در سرویس Google Docs خود آپلود کنید و دسترسی آن را نیز عمومی قرار دهید.

شناسایی و کشف لینک های غیرطبیعی می تواند بسیار وقت گیر و پرتنش باشد , گاهی برخی از مدیران سایت با حذف اشتباه لینک های طبیعی باعث ضرر و صدمه زدن به رتبه سایت خود می شوند, در هنگام از بین بردن لینک ها دقت کنید و اگر لازم بود با یک متخصص وب مشورت کنید.

 سعی کنید در تمام مراحل بدور از هرگونه حیله گری و با صداقت رفتار کنید. درخواست های شما به صورت دستی و توسط انسان بررسی می شود و آنها کارمندان گوگل هستند!

اگر درست عمل کرده باشید پس از طی کردن این روند باید کمی منتظر باشید تا دوباره به وضعیت قبلی خود برگردید اما سعی کنید در این مدت بیکار نباشید و بازهم برای بهینه تر شدن وب سایت خود و البته دریافت بک لینک های با کیفیت و طبیعی تلاش کنید.

عالی بود(3)غیر مفید(0)