عناوین
Link Juice یک دوره اصلاحی ، در جهان SEO است ، که به قدرت یا حقوق صاحبان سهام از طریق لینک از منابع خارجی و یا داخلی به یک سایت اشاره میکند.در این مقاله ، با ارائه یک مثال ، ما به معرفی آن میپردازیم .
این قدرت به عنوان ، رای دادن به یک پیشنهاد برای سایت شما ، تفسیر میشود و و یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تخمین رتبه سایت شما در جستجوها میباشد . راه های بسیاری از طریق تلاش های مستقیم و غیر مستقیم برای بدست آوردن لینک از وب وجود دارد . تلاش های مستقیم به استراتژی ساخت لینک اشاره میکند ، همانند به اشتراک گذاشتن یک فایل ، guest posting ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، چاپ و نشر مطبوعات و … . تلاش غیر مستقیم ، از محتوای خوب سایت شما میباشد که باعث میشود خوانندگان آن را در فضای وب به اشتراک بگذارند . این بی نظیری لینک (link equity) که از این سایت ها به سایت شما گذر میکنند ، Link Juice هستند . و این Link Juiceها در تواناییها متفاوت هستند و به سایتی که به شما لینک داده است بستگی دارند .
روند Link Juice چگونه است ؟
فرض کنید که شما سایت A و B را دارید . اگر تمام فاکتور های رتبه بندی دیگر را ثابت بگیریم و سایت A دارای یک لینک است زمانی که سایت B هیچ لینکی ندارد ، سایت A در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار میگیرد . چه اتفاقی رخ میدهد اگر ، سایت B هم یک لینک دریافت کند ؟ – این به تعداد Juiceهایی که از آنها گذر کرده اند بستگی دارد . به تصویر زیر نگاه کنید . سایت A hc 4 سایت لینک دریافت کرده است در حالی که دو سایت برای سایت B وجود دارد . تمام سایت های مرتبط از سایت های دیگر Link Juice را دریافت خواهند کرد . زمانی که A از سایت های بیشتری لینک دریافت کند ، Link Juice بیشتری برای انتقال به A وجود دارد ، طبیعتا در نتایج جستجو نسبت به B در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت .
نکته : در این مثال توانایی سایت های مرتبط یکسان فرض شده است .
این برای بودن در حالتی مورد استفاده قرار میگیرد که صفت های nofollow میتوانستند برای جلوگیری از خسارت های Link Juice مورد استفاده قرار گیرند . این پردازش نام PageRank sculpting شناخته میشود . این برای اداره کردن Link Juice بطوری که جریان آن در صفحات خاص از یک سایت متمرکز شود ، به جای گسترش آنها به طور مساوی در همه صفحات ، صورت گرفت . برای درک این مسئله به تصویر زیر نگاهی داشته باشید .
در تصویر اول ، همان طور که مشاهد میکنید با لینکهای dofollow ، جابجایی Link Juice بین تمام لینک های بیرون رونده از یک سایت به طور مساوی توزیع شده است .
PageRank sculpting زمانی امکان پذیر است که مدیر سایت یک ویژگی nofollow به یکی از لینک های بیرون رونده اضافه کند ، که این بدان معناست که Link Juice به سایت هایی که nofollowed هستند منتقل نمیشوند ، اما در دیگر لینک های بیرون رونده توزیع میشوند ، که این امر در تصویر زیر نمایش داده شده است .
که این دیگر صحیح نمیباشد. حال، بی اهمیت به nofollow بودن یا نبودن، بصورت نرمال و معمولی جابه جا میشود . شما در تصویر زیر مشاهده میکنید که سایت ، Link Juice خود را بطور مساوی بین هر سه سایت توزیغ کرده است ، اما تفاوت در این است که لینک های nofollow این را دریافت نمیکنند .
پس بعد از این مورد ، شما باید در مورد هدر رفت Link Juice صفحه Home خود به لینک های nofollow موجود در footer و sidebar سایت خود ، نگران باشید . بهترین کار و تمرین برای این ، متوقف کردن جریان Link Juice به کامنتهای spam و لینک های ارسالی به بلاگ ، با استفاده از صفت nofollow است . برعکس این ، زمانی که این به یک لینک داخلی از سایت ، میاید ، بهتر است که تمرین کنید که اجازه دهید جریان طبیعی Link Juice برقرار باشد .
Link Juice با صفحات پر بازدید شما همانند HomePage، قابل بدست آوردن و توزیع میباشد .
Link Juice ای که از سایت شما عبور میکند زمانی موثر است که فرم زیر را داشته باشد :
• صفحاتی با محتوای یکسان با سایت شما
• صفحاتی که PageRank آنها بالا است .
• صفحاتی که لینک های خروجی کمی دارند .
• صفحاتی که شامل محتوای با کیفیت هستند .
• صفحاتی که در بالای SERP ظاهر میشوند .
• صفحاتی با محتوای تولید شده توسط کاربران .
Link Juice ای که از سایت شما عبور میکند زمانی موثر نیست که فرم زیر را داشته باشد :
• صفحاتی که لینک های nofollow به سایت شما دارند .
• صفحات با محتوای بی ربط .
• صفحاتی که دارای تعداد زیادی لینک هستند ، برای مثال ، لینک های تبلیغاتی یا لینک های سایت های گسترده .
• صفحاتی که در جستجو index جگذاری نشده اند .
• لینک های Paid
• لینک بدست آمده در یک طرح تبادل لینک .
• لینک از صفحات طبقه بندی شده بدون محتوا