عناوین
اگر تا به حال مطلبی در یک وبلاگ منتشر کرده باشید، می دانید که وبلاگ نویسی به هیچ وجه کار ساده ای نیست. نوشتن مطلبی که بازدیدکنندگان بخواهند آن را مطالعه کنند و به اشتراک بگذارند، بسیار زمان بَر است و تلاش زیادی را مطالبه میکند. به علاوه شما باید کارِ بهینه سازی وبلاگ و مطالب آن برای موتورهای جستجو را انجام دهید تا مطمئن شوید که ترافیک جستجو به سمت آن روانه میشود. با اینحال وبلاگ نویسی مزایای بسیاری برای یک تجارت دارد و نقشی کلیدی در بازاریابی محتوا یک کسب و کار ایفا می کند.
وبلاگ به مخاطبان کمک می کند تا پاسخی برای سوالات خود پیدا کنند. همچنین، وبلاگ نویسی فرصتی برای برندسازی و مطرح ساختن نشان تجاری یک شرکت است. وبلاگ نویسی اگر به درستی صورت گیرد می تواند شما را به عنوان یک پیشرو به مخاطبانتان معرفی کند. داشتن وبلاگ کمک می کند تا مشتریان شما متوجه شوند که برای نیازهایشان احترام قائلید و تنها قصد فروش محصولات و خدماتتان به ایشان را ندارید.
خب، پس مشخص است که داشتن یک وبلاگ به سود کسب و کار شماست. اما چگونه میتوانید توجه مخاطبان را به سوی مطالب وبلاگ خود جلب کنید تا نتایج دلخواهتان را به دست آورید؟ در ادامۀ این مطلب به شما خواهیم گفت که یک پُست وبلاگی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد (آناتومی یک پُست حرفه ای وبلاگ) و راههای مختلف بهینه سازی وبلاگ و محتوای آن را با شما در میان میگذاریم. توجه کنید که این مطالب میتواند برای بهینه سازی وبلاگ وردپرس هم مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربران بیشتری جذب مطالب وبلاگ وردپرس شما بشوند.
اینفوگرافیک: تشریح یک پست حرفهای وبلاگ
ما تمام نکات لازم برای بهینه سازی وبلاگ و مطالب آن را در اینفوگرافیک زیر برای شما آوردهایم تا یک ماجراجویی لذتبخش را در یک مطلب بهینه سازی شده تجربه کنید. حتماً بعد از خواندن این اینفوگرافیک، به نکات اضافی هم که در ادامه متن آوردهایم توجه کنید تا بتوانید نکات ریز بهینه سازی وبلاگ را نیز یاد بگیرید. امیدوارم از این اینفوگرافیک لذت ببرید.