خانه / تکنولوژی / بهترین سایت‌های استخدامی کشور کدامند؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

بهترین سایت‌های استخدامی کشور کدامند؟

بیکاری این روزها به یکی از چالش‌ برانگیزترین مشکلات جوانان ایرانی تبدیل شده به طوری که مطابق آخرین آمار رسمی، در حال حاضر حدود سه الی چهار میلیون نفر در کشور شغل و درآمد ثابت ندارند و این در حالیست که بخش زیادی از آنان تحصیل کرده و دارای مدرک دانشگاهی هستند.

اگر‌چه رفع این مشکل بیش از هر چیز نیازمند برنامه‌ریزی دولت در سطح کلان، تزریق بودجه و بهبود زیرساخت‌هاست، اما تحت همین شرایط وبگاه‌هایی هستند که می‌توانند دست یاری‌رسانی برای دولت در حل معضل بیکاری باشند؛ پایگاه‌های اینترنتی با عنوان «پلتفرم‌های استخدامی» که این روزها نمونه‌های متعددی از آن‌ها را در سطح وب می‌بینیم.

پلتفرم‌های استخدامی در واقع صورت مدرن صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها هستند و به عنوان یک واسط، میان کارجو و کارفرما ارتباط برقرار می‌کنند. بعضی‌ها حتی را پا را فراتر گذاشته و برای کارجو رزومه هم می‌سازند و در صورت مردد بودن برای انتخاب مسیر شغلی، این مزیت را هم دارند که با گرفتن تست‌های روان‌شناسی افراد را برای دنبال کردن شغل رویایی‌شان راهنمایی کنند.

تمام این مزایا در کنار جستجوی رایگان شغل برای کارجو، پلتفرم‌های استخدامی را به جایگزین خوبی برای بنگاه‌های سنتی کاریابی تبدیل کرده که در عین دریافت هزینه بابت کاریابی به اندازه سرویس‌های آنلاین سریع و مؤثر ظاهر نمی‌شوند.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم که چند نمونه موفق پلتفرم‌های استخدامی را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

جابینجا

 

 

با رتبه ۲۱۱ در الکسا، جابینجا یکی از پربازدیدترین پلتفرم‌های استخدامی ایران است. این موضوع به تنهایی تضمین می‌کند که در آن کارفرمایان بیشتری می‌بینید و برای جستجوی کار تنوع بیشتری از مشاغل را پیش روی خود خواهید داشت.

همین حالا که مشغول نگارش این مقاله هستیم، نزدیک به ۳ هزار فرصت شغلی از شرکت‌های خصوصی و دولتی در جابینجا به چشم می‌خورد که در مقایسه با سرویس‌های کاریابی دیگر رقم قابل توجهی است. اما دلیل این استقبال خوب از جابینجا چه بوده؟ بدون شک خدمات خوبی که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

از مزایای جابینجا رایگان بودن نخستین آگهی برای کارفرماست

جابینجا برای کارجویان یک رزومه‌ساز قدرتمند در نظر گرفته که به راحتی توسط کارفرمایان قابل جستجوست. هر کاربر پس از ثبت رزومه از طریق ایمیل از ارائه پیشنهاد توسط کارفرمایان باخبر می‌شود و می‌تواند در ادامه و از همین طریق قرار مصاحبه بگذارد.

شرکت‌ها در جابینجا پروفایل مخصوص به خود را دارند که در آن ضمن معرفی اهداف، نیازهای خود به نیروی کار را مطرح می‌کنند. با توجه به همین نیازها هم کارجو می‌تواند رزومه خود را برای شرکت مد نظرش جهت همکاری بفرستد.

یکی از مزایای جابینجا رایگان بودن نخستین آگهی برای کارفرماست. بنابراین اگر به دنبال همکار می‌گردید، شاید با توجه به کثرت کارجویان جابینجا با درج آگهی اول هم بتوانید سریعا به نتیجه برسید.

جابینجا حتی برای کسانی که نه مدرک دارند و نه تخصص هم وسیله خوبی برای کاریابی محسوب می‌شود. با همکاری سرویس فرانش، جابینجا دوره‌های آموزش آنلاینی تدارک دیده که کاربران می‌توانند با شرکت در آن‌ها به کسب مهارت‌های دلخواهشان پرداخته و با ذکر آن‌ها در رزومه شانس بیشتری برای استخدام داشته باشند.

ایران‌ تلنت

 

 

درست مثل جابینجا ایران تلنت هم یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های استخدامی ایرانیست که با رتبه ۴۸۰ الکسا در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد. مطابق آمار ارائه‌شده در سایت، روزانه در ایران تلنت چیزی حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار رزومه توسط کارفرمایان جستجو می‌شود و این یکی از مزایای به دنبال کار گشتن در این مجموعه است.

جستجوی فیلتردار بسیار دقیق در کنار جستجوی آنی یکی از مزایای مهم ایران تلنت برای کارجوهاست تا سریع‌تر به مشاغل مد نظرشان برسند. اما وجه تمایز این مجموعه و برگ برنده‌اش نسبت به سایر رقبا بدون شک چیزی نیست جز نگاه دقیق و علمی که به مسئله کاریابی در ایران دارد.

ایران تلنت هر ساله گزارش جامعی در مورد وضعیت دستمزد شاغلان سطح کشور منتشر می‌کند

ایران تلنت هر سال گزارش جامعی در مورد وضعیت دستمزد شاغلان در حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند که از نظر آماری می‌تواند هم برای کارفرما و هم کارجو ارزش بالایی داشته باشد. با مطالعه این آمار که از استان‌های سراسر کشور تهیه شده، هم کارفرما می‌تواند به حساب و کتاب دقیقی برای استخدام نیرو برسد و هم کارجو بداند که با ورود به کدام حوزه، درآمد بیشتری عایدش می‌شود.

اما یکی دیگر از مزایای ایران تلنت، راهنمای مسیر شغلی است برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف. با مراجعه به این بخش می‌توانید با استناد به آمار و ارقام، به درک درستی از ارزش مدرک تحصیلی خود رسیده و برای کار در شرکت‌هایی اقدام کنید که آینده بهتری در آن خواهید داشت.

ایران تلنت با بیش از ۴۵۰۰ شرکت معتبر ایرانی قرارداد دارد که بسیاری از آن‌ها دانش‌بنیان هستند و برای این دست شرکت‌ها تخفیف‌های خوب ۴۰ درصدی جهت ثبت آگهی در نظر می‌گیرد. البته پیش از ثبت‌نام در ایران‌ تلنت موضوعی هست که باید به آن توجه داشته باشید.

این وبسایت برای افراد مسلط به زبان انگلیسی طراحی شده، بنابراین در آن آگهی به زبان فارسی دیده نمی‌شود. این موضوع همانقدر که نقطه ضعف ایران تلنت در مقایسه با رقباست، از سوی دیگر نکته مثبتی برای کارجویان مسلط به زبان است تا سریع‌تر جلب شرکت‌ها شوند.

سه‌ سوت جابز

 

 

پلتفرم‌های استخدامی معمولا روی یک هدف بیشتر متمرکز نیستند آن هم این که ارتباط خوبی میان کارجو و کارفرما برقرار کنند. برای همین گاهی اوقات مسائلی مثل طراحی یک رابط کاربری خوب و دسترسی آسان را از قلم می‌اندازند.

خوشبختانه سه‌ سوت جابز میان این دو موضوع تعادل خوبی برقرار کرده: هم برای امکانات و قابلیت‌ها کم نگذاشته و هم محیطی طراحی کرده که کاربر از حضور در آن لذت ببرد. سه سوت جابز هم برای کارجو و هم کارفرما رایگان است، و فقط زمانی از کارفرما هزینه می‌گیرد که استخدام موفقی صورت گرفته باشد. خوشبختانه این هزینه در مقایسه با سایر سایت‌ها خیلی زیاد نیست.

سه سوت جابز از معدود پلتفرم‌های استخدامی است که اپلیکیشن موبایل دارد

در کنار این موضوع اپلیکیشن موبایل سه سوت جابز را هم در نظر بگیرید که ارتباط مستقیم میان کارجو و کارفرما را به شدت آسان کرده است. هر کارجو در سه سوت جابز می‌تواند به یک رزومه‌ساز آنلاین دسترسی داشته باشد، و در صورت دریافت پیشنهاد کار از طریق نوتیفیکیشن آنی در وبسایت و اپلیکیشن با‌خبر شود.

در حال حاضر تعداد کارجویان سه سوت جابز به بیش از ۳۸ هزار نفر می‌رسد، هر چند به خاطر تازه‌کار بودن سرویس هنوز آگهی‌های زیادی در آن نمی‌بینید. اما شکی نیست که با مزایایی مثل اپلیکیشن موبایل، نوتیفیکیشن آنی و محیط ارتباطی بسیار ساده و جذاب برای کارجو و کارفرما، سه سوت جابز در آینده می‌تواند به یکی از پلتفرم‌های استخدامی مطرح کشور تبدیل شود.

کارلیب

 

 

کارلیب با سایر وبسایت‌های این مقاله یک تفاوت اساسی دارد: این سرویس به طور اختصاصی برای کارفرمایان طراحی شده. به عبارت دقیق‌تر، کارلیب فضایی فراهم کرده که کارفرما بتواند با طراحی و برگزاری آزمون‌های استخدامی، بهترین نیروهای جویای کار را به خدمت خود درآورد.

کارلیب به طور اختصاصی برای کارفرمایان طراحی شده

البته این موضوع یعنی تمرکز بر کارفرما به این معنی نیست که کارجویان در کارلیب گزینه‌های کمتری برای جستجوی شغل مورد علاقه‌شان دارند. اتفاقا همین پروتکل منظم برگزاری آزمون استخدامی باعث شده که شایسته‌سالاری در کارلیب حرف اول را بزند و فقط کارجویان واجد شرایط به استخدام شرکت‌ها درآیند.

از راه‌اندازی کارلیب مدت زیادی نگذشته، بنابراین هنوز تعداد آگهی‌هایش قابل مقایسه با سرویس‌های پیش‌کسوت دیگر نیست. اما نکته خوب اینجاست که هزینه‌ ثبت آگهی و برگزاری آزمون استخدامی برای کارفرمایان در مقرون‌ به صرفه‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد.

فقط با پرداخت ۹۹ هزار تومان می‌توانید ساخت یک آزمون اختصاصی را به کارلیب سفارش بدهید؛ آزمونی که برای بی‌نهایت کارجو قابل استفاده است و سنگ محک ایده‌آلی برای انتخاب بهترین افراد جویای کار به شمار می‌آید.

ای استخدام

 

دو ویژگی ای استخدام را نسبت به سایر پلتفرم‌های استخدامی متمایز می‌کند: یکی الگویی که برای ثبت آگهی‌ها در پیش گرفته و دیگری پوشش انواع خاصی از آگهی‌های استخدامی است که در سایر سرویس‌ها دیده نمی‌شود.

ای استخدام شبیه‌ترین پلتفرم‌ استخدامی به صفحه نیازمندی‌‌های روزنامه‌هاست. دقیقا همان الگوی کلاسیک را مدرنیزه و در وبسایت خود پیاده‌سازی کرده و شرایطی فراهم ساخته که آگهی‌ها با سرعتی بالا به ثبت برسند.

ای استخدام پربازدیدترین پلتفرم استخدامی ایرانی است

این شیوه ثبت آگهی به خوبی جواب داده و ای استخدام را با رتبه ۱۰۴ الکسا به پربازدیدترین پلتفرم‌ استخدامی ایرانی تبدیل کرده. اما عامل مهم دیگر پوشش گسترده استخدام‌های سراسری و کشوری است. در ای استخدام نه تنها کارفرمایان شرکت‌های خصوصی، بلکه ادارات دولتی و بانک‌ها هم می‌توانند فراخوان‌های خود را به ثبت برسانند که این موضوع می‌تواند برای علاقه‌مندان به کار دولتی بسیار حائز اهمیت باشد.

ای استخدام نه تنها استخدام‌های دولتی را با بخش «تقویم استخدام» به اطلاع‌تان می‌رساند، بلکه نمونه‌ سؤالات آزمون‌ها را هم در خود گردآوری کرده تا پیش از ثبت‌نام آمادگی کافی جهت رویارویی با سؤالات را داشته باشید. کانال تلگرام ای استخدام هم یکی از گزینه‌های خوبیست که در بهتر دیده شدن آگهی‌ها تأثیر بسزایی می‌گذارد.

کاریاب ایران

 

سابقه تأسیس کاریاب ایران به سال ۱۳۸۲ بر‌می‌گردد و یکی از معدود نهادهای کاریابی است که به طور رسمی از وزارت کار ایران مجوز فعالیت دارد. کاریاب ایران در اصل نهادی برای مشاوره و آموزش به کارفرمایان و پرسنل بنگاه‌های اقتصادی بوده که چند سالیست بعضی خدمات خود را به صورت آنلاین هم ارائه می‌دهد.

کاریاب ایران از معدود نهادهایی است که از وزارت کار مجوز رسمی دارد

از جمله این خدمات می‌توان به ساخت رزومه برای کارجویان، برگزاری آزمون‌های شغلی، تست‌های شخصیت‌شناسی و نگارش مطالب مفید در حوزه کسب و کار اشاره کرد. یک ویژگی خوب کاریاب ایران تفکیک خوب دسته‌بندی‌های شغلی است به طوری که حتی برای بازنشسته‌ها، کارگران روزمزد، کارهای شراکتی و پیمانکاری هم در آن آگهی‌های مجزایی را می‌‌بینید. با این وجود کاریاب ایران در گذر از دوره خدمات سنتی به مدرن هنوز ضعف‌های آشکاری در وبسایت خود دارد.

اولا مثل سایر سرویس‌ها نمی‌توانید با کارفرمایان به طور مستقیم تعامل داشته باشید و نکته بعد این که رزومه‌ساز وبسایت اصلا به اندازه سرویس‌های دیگر کامل و کاربردی نیست. با این وجود نمی‌توان انکار کرد که کانال‌های تلگرام مجزا برای فرصت‌های شغلی شهرهای تهران و قم، یکی از نقاط قوت این مجموعه به حساب می‌آید که در اشتغال‌زایی بسیاری از شهروندان این دو شهر مؤثر بوده است.

جاب ویژن

 

پنل جامع ارزیابی (CAP) و سیستم هوشمند انطباق (IMS) دو ابداع منحصر بفرد تیم جاب ویژن بوده که همگی جزو دانشجویان خوش‌ذوق و نخبه دانشگاه صنعتی شریف هستند. این دو خصوصیت به کارفرمایان کمک می‌کند که با هوش مصنوعی جاب ویژن، میزان انطباق رزومه متقاضیان استخدام را با شرایط مد نظر خودشان را بسنجند.

این کار دقیق و علمی باعث شکل‌گیری سیستم منظم و یکپارچه‌ای بر بستر جاب ویژن شده تا کارفرمایان با صرفه‌جویی در وقت، شایسته‌ترین افراد را برای استخدام به خدمت خود درآورند؛ برگ برنده و مزیتی که در کمتر سرویس استخدامی ایرانی شاهد آن هستیم. در کنار این مزیت بزرگ، جاب ویژن کامل‌ترین تست‌های شخصیت‌شناسی را هم در میان سایت‌های استخدامی ایرانی دارد که این تست‌ها نقش بسیار مؤثری در تعیین مسیر شغلی و موفقیت کارجویان ایفا می‌کنند.

پنل جامع ارزیابی و سیستم هوشمند انطباق دو ابداع منحصر بفرد تیم جاب ویژن هستند

معرفی کامل شرکت‌ها، ساخت رزومه دو زبانه (فارسی و انگلیسی) که همه جا قابل استفاده است، ثبت رایگان آگهی برای کارفرمایان (به جز استان تهران و البرز) و شبکه‌های اجتماعی قدرتمند و فعال خصوصیات دیگری هستند که از جاب ویژن، ثمره تلاش‌های هفت دوره «نمایشگاه کار دانشگاه شریف» پلتفرم ایده‌آلی برای کاریابی ساخته اند.

جاب ویژن در حال حاضر در رتبه ۱۱۱۱ ایران قرار دارد و هنوز تعداد آگهی‌هایش با سایر سرویس‌ها قابل مقایسه نیست، اما به لطف سیستم هوشمند انطباق شغلی و کارایی بالایش این روزها رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کند و امید می‌رود که در آینده یکی از مؤثرترین پلتفرم‌های استخدامی ایرانی باشد.

تلنت یاب

 

 

تلنت یاب هم مثل جاب ویژن و سه سوت جابز، برای خلق یک محیط کاربرپسند مایه گذاشته و پلتفرمی طراحی کرده که هم کارجو و هم کارفرما از کار در آن لذت می‌برند. نقطه عطف این سرویس برای کارجو، وجود یک رزومه‌ساز حرفه‌ای است که امکان طراحی اشکال مختلفی از رزومه را برایتان فراهم می‌کند.

همچنین آزمون‌های شخصیتی به عنوان ملاکی برای تعیین مسیر شغلی، به خوبی در تلنت یاب پرداخته شده‌اند تا از برآیند نتایج بتوانید به دیدگاه درستی از خود و توانایی‌هایتان برسید. برای تکمیل و ارتقای این مهارت‌ها هم می‌توانید به مقالات علمی و آموزشی تلنت یاب مراجعه کنید.

پلتفرم جذب سرمایه انسانی نکته قوت تلنت یاب به شمار می‌آید

اما از سوی دیگر تلنت یاب یکی از حرفه‌ای ترین پلتفرم‌های جذب سرمایه انسانی را طراحی کرده که با امکاناتی نظیر مدیریت یکپارچه رزومه ها، گزارش‌گیری از فرآیند جذب و قابلیت‌هایی برای توسعه برند کارفرمایی ابزاری بسیار کاربردی برای کارفرماهاست. حتی در شرایطی هم که از این امکانات راضی نباشید، تلنت یاب ۱۰۰ درصد هزینه‌هایتان را بعد از سه هفته کاری به شما باز می‌گرداند.

نکته خوب دیگر اینکه ثبت‌نام در تلنت یاب به لطف پشتیبانی از ورود با حساب گوگل نسبت به سایر سرویس‌ها زمان کمتری می‌گیرد که این را هم می‌توانیم یک مزیت به شمار آوریم. هر چند هنوز جای خالی یک اپلیکیشن موبایل در اکوسیستم تلنت یاب احساس می‌شوند.


همانطور که دیدید پلتفرم‌های استخدامی در اصول کار شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، هر چند تفاوت‌های آشکاری بین‌شان دیده می‌شود. اولین مورد، ارائه اپلیکیشن موبایل است که متأسفانه به جز یکی دو مورد انگشت شمار، بخش اعظم این سرویس‌ها به آن توجه ندارند و این موضوع مهمی است که می‌تواند در فراگیری بیشتر سرویس‌های مذکور نقش مؤثری داشته باشد.

اما یک مشکل مشترک اکثر این سرویس‌ها هم شاید تمرکز بیش از حد روی ارائه فرصت‌های شغلی برای تهران باشد. هر چند مشخص نیست که علت این موضوع عدم استقبال سایر شهرها از این سرویس‌هاست یا اینکه برای نمایش فرصت های شغلی شهرستان‌ها از سوی پلتفرم‌های استخدامی کم‌کاری و قصور صورت گرفته است.

با تمام این اوصاف، شکی نیست که پلتفرم‌های استخدامی با قطع دست واسطه‌ها می‌توانند رابطه بهتری میان کارفرما و کارجو برقرار کنند که این موضوع در بهبود وضعیت بیکاری کشور نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *