خانه / تکنولوژی / بک لینک چیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

بک لینک چیست؟

اگر از یک سایت دیگر به سایت ما لینک داده شود در اصل ما یک بک لینک دریافت کردیم. به متن لینک که کاربر بر روی آن کلیک میکند و وارد سایت ما میشود انکرتکس Anchor Text یا عنوان لینک گفته میشود . Anchor Text میتواند ادرس دامین و یا کلمه کلیدی باشد که ما تصمیم داریم برای بالا اوردن در رنک گوگل روی ان سرمایه گذاری کنیم.

بک لینک (back link) چیست؟ چگونه بک لینک با ارزش تولید کنیم؟ متن لینک شده یا Anchor Text را چگونه انتخاب نماییم ؟ با ارزشترین روشهای ساخت بک لینک کدام ها هستند؟ چه نکاتی را باید در هنگام بک لینک سازی در سایت های دیگر در نظر داشته باشیم

اگر از یک سایت دیگر به سایت ما لینک داده شود در اصل ما یک بک لینک دریافت کردیم. به متن لینک که کاربر بر روی آن کلیک میکند و وارد سایت ما میشود انکرتکس Anchor Text  یا عنوان لینک گفته میشود . Anchor Text میتواند ادرس دامین و یا کلمه کلیدی باشد که ما تصمیم داریم برای بالا اوردن در رنک گوگل روی ان سرمایه گذاری کنیم. بک لینک سازی یک فرآیند می باشد و به یک شب  محقق نمیشود. در ادامه روشهای ساخت بک لینک رایگان را یادآوری خواهیم کرد و همچنین به شما خواهیم گفت از بک لینک گذاشتن در چه سایتهایی اجتناب کنید تا مورد خشم و جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل قرار نگیرید!!!

شایان ذکر می باشد گوگل با توجه به ۵ نکته زیر ارزش بک لینک های سایت شما را مشخص میکند:

۱٫ اعتبار دامنه یا Domain Authority

۲٫ اعتبار صفحه یا Page Authority

۳٫ تعداد لینک های خروجی

۴٫ میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

۵٫ محل قرارگیری بک لینک

ما در این مقاله در مورد خرید بک لینک صحبت نمیکنیم اینکه اصلا خرید بک لینک کار صحیحی می باشد یا خیر موضوع دیگری می باشد که در یک مقاله مفصل به آن خواهیم پرداخت در این مقاله روش های ساخت بک لینک را به شما خواهیم گفت و همچنین نکاتی را که باید در هنگام بک لینک سازی در نظر داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

بهترین و با کیفیت ترین روشهای ساخت بک لینک رایگان

روش های ساخت بک لینک رایگان و با ارزش

۱٫ ساخت بک لینک با تولید محتوا ,مقالات و مباحث ارزشمند: مهمترین و بهترین و شاید بی دغدغه ترین روش ساخت بک لینک که گوگل هم بسیار آن را دوست دارد این می باشد که شما در سایت خود محتوای ارزشمند تولید کنید و دیگران به صورت طبیعی آن مقالات را با نام شما و با نام وب سایت شما در وبلاگ ها و وب سایت های خود قرار دهند . این روش بک لینک سازی که ارزشمندترین روش بک لینک سازی نیز می باشد در اصطلاح لینک سازی طبیعی گفته میشود چرا که دیگران خودشان این کار را برای شما انجام میدهند و شما فقط تمرکز بر تولید مقالات ارزشمند خواهید کرد. با این وجود برای جذب بهتر مخاطب و اثرگذاری بیشتر چند نکته را توصیه میکنیم در تولید مقالات خود رعایت نمایید تا بیشتر در نشر مطالب مفید شما اثر گذار باشد و دیگران از انتشار آن استقبال نمایند.

 

 

مقالات خود را به صورت ساده و روان برای همه سطوح علمی بیان کنید مگر اینکه مخاطب خاص باشد و محتوا و مقاله کاملا علمی و تخصصی باشد.

سعی نمایید از ویدئو و تصویر حتما در بین محتوای خود استفاده نمایید. این کار باعث جذابیت بیشتر مقاله شما خواهد شد.

اجازه تعامل را در سایت خود فراهم نمایید منظور از تعامل این می باشد که مثلا بخشی را به عنوان دیدگاه و یا پرسش و پاسخ در سایت قرار دهید تا بتوانید از این طریق ارتباط دوطرفه با کاربر داشته داشته باشید . سعی نمایید رد صورتی که سوالی از سمت کاربر مطرحش د حتما به ان پاسخ دهید.

سعی نمایید مقالات خود را کامل و جامع بنویسید مخصوصا در سال ۲۰۱۸ به بعد الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل به شدت فعال شده اند و درک میکنند که یک کاربر که وارد سایتی شده است و مقاله ای را مطالعه نموده آیا نیازش برطرف شده یا خیر اگر مقاله شما جامع و کامل باشد که دیگر سراغ سایر مقالات در سایت های دیگر نمیرود .گوگل مقاله شما را یک مقاله ارزشمند و مفید میداند چرا که توانسته هست نیاز کاربر را تامین نماید. بنابراین توصیه اکید داریم مقالات کامل و جامع بنویسید تا تمام نیاز جستجو کننده را تامین نماید.

۲٫ روش دوم در ساخت بک لینک فعالیت و مطلب گذاری در شبکه های اجتماعی می باشد: شبکه های اجتماعی رابطه و ارتباط خوبی با موتورهای جستجو دارند در حدی گاهی گوگل محتواهای ارزشمند را از میزان اشتراک گذاری و لایک کردن آن محتوا در شبکه های اجتماعی تشخیص میدهد شما برای تولید این نوع از بک لینک سازی کافیست در این شبکه های به صورت مستمر و گسترده مقالات و مطالب خود را به اشتراک بگذارید و تلاش به جذب دنبال کننده نمایید و در بین متن مقاله و مقالات خود با سایت خود لینک دهی نمایید. با وجود مفید بودن این نوع از بک لینک سازی لازم میدانیم چند نکته را جهت موثر بودن این نوع از لینک ها یاداوری نماییم.
 

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی بدون مخاطب ارزشی ندارد. اگر تعداد فالوورها، دوستان یا افرادی که شما را دنبال میکنند کم است این لینک سازی بی اثر خواهد بود.

میزان اشتراک گذاری و لایک یک مطلب در شبکه اجتماعی بر ارزش بک لینک ساخته شده تاثیرگذار است.

مقالات سایت را عینا در شبکه های اجتماعی کپی نکنید، برداشتی کوتاه از مقاله را با بیانی جدید بازنویسی کرده و لینک سازی مورد نظر خود را در این متن انجام دهید.

با کلمه کلیدی طولانی و به یکی از صفحات داخلی خود لینک سازی کنید. ساخت بک لینک برای صفحه اصلی سایت از طریق شبکه های اجتماعی بازدهی بالایی ندارد.

تمرکز خود را بر روی ۱ یا ۲ شبکه اجتماعی که در زمینه کاری شما فعال هستند قرار دهید.

۳٫ پست مهمان در سایت های دیگر و ساخت بک لینک رایگان :در فضای اینترنت به دنبال هم فکرها و همکاران خود بگردید انها را شناسایی کنید و از طریق پست گذاشتن به عنوان مهمان در این سایت ها و نقد و بررسی مطالبشان طرح دوستی برقرار نمایید و سپس مقالات ارزشمند خود را  با انها به اشتراک قرار دهید قطعا به شما اجازه خواهند داد تا ادرس وب سایت خود را در مقاله, دیدگاه و یانقدی که انجام داده اید وارد نمایید. توصیه میکنیم نکات زیر را حتما در درج پست مهمان در نظر بگیرید تا موفقتر باشید:
 

 

محتوای تهیه شده برای پست مهمان کاملا اختصاصی باشد.

در سایت هایی محتوا نویسی کنید که ترجیحا به زمینه کاری شما مرتبط باشند.

ساخت بک لینک را برای صفحات داخلی سایت و عبارات کم رقابت انجام دهید.

در صفحه پست مهمان خود فعالیت کنید و پاسخ کاربران را بدهید.

صفحات محبوب در سایت هدف را شناسایی کرده و در موضوعات مورد توجه کاربران محتوا تولید کنید.

۴٫ فعالیت در انجمن ها و فروم ها یکی دیگر از روش های ارزشمند بک لینک رایگان می باشد. دقت شود فروم ها معمولا اگر متوجه به این موضوع شوند که هدف شما فقط بک لینک سازی و تبلیغات می باشد مطالب شما را حذف می نمایند و اجازه فعالیت نمیدهند. برای فعالیت موفقتر در این فروم ها و انجمن ها نکات زیر میتواند به شما کمک نماید:
 

 

از هویت واقعی شامل نام و تصویر استفاده کنید

دیدگاه شما مستقیما به محتوای صفحه مرتبط باشد و سوالی در همان زمینه مطرح کنید.

در صورت امکان لینک خود را در متن دیدگاه قرار دهید.

از ارسال نظرات زیاد در یک سایت یا یک صفحه پرهیز کنید.

دیدگاه خود را در پاسخ به یکی از کاربران یا مدیر سایت مطرح کنید.

اکنون که با روش های ارزشمند ساخت بک لینک رایگان اشنا شدید بعضی از روشهایی که از قدیم مرسوم بوده و الان نیز گاها استفاده میشود اما میزان مفید بودن ان خیلی تایید نمی شود و ما هم توصیه به ساخت چنین بک لینک های نمیکنیم . در زیر فهرست وار به انها اشاره می نماییم.

تکنیکهای بی ارزش برای ساخت بک‌لینک که توصیه نمیشود:

ساخت چندین وبلاگ در سایت های مختلف و بازنشر محتوا در آنها با هدف ساخت بک لینک.

فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار اتوماتیک مقالات در آنها.

ثبت سایت در دایرکتوری ها و سایت های تبادل لینک.

تبادل لینک با سایت های کم ارزش و به تعداد زیاد.

استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان برای ساخت بک لینک انبوه.

ایجاد حساب کاربری در سایت ها و فروم های مختلف بدون فعالیت و نشر محتوا با هدف درج لینک در پروفایل شخصی.

ارسال نظرات به صورت انبوه با استفاده از ربات یا به صورت دستی.

اما در توضیح اینکه چرا ساخت بک لینک ها به روش فوق کم اهمیت می باشد کافیست به هنر الگوریتم پنگوئن فکر کنین کار الگوریتم پنگوئن این می باشد:
 

وظیفه پنگوئن شناسایی و جریمه سایت هایی است که با خرید بک لینک یا استراتژی های فریبنده برای خود لینک سازی میکنند است. الگوریتم پنگوئن روش های مختلفی برای تعیین سلامت لینک سازی شما دارد و درک رفتارهای فریبنده در حال حاضر برای او بسیار ساده است. بعنوان مثال سایت شما در طول ۶ ماه فعالیت ۱۰ بک لینک ارزشمند داشته است ولی طی یک ماه ۵۰ بک لینک جدید برای آن ایجاد میشود. یا اینکه سایت شما مجموعا ۱۰۰ لینک از صفحات دیگر دارد ولی ۸۰ درصد آنها بر روی یک Anchor Text مشخص هدف گذاری شده اند. اطلاعات آماری و مقایسه با رفتار سایت های دیگر به گوگل امکان میدهد تا سلامت سایت شما را تایید کند.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =