خانه / برنامه نویسی / روند توسعه وب در سال ۲۰۱۹
روند توسعه وب
روند توسعه وب
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

روند توسعه وب در سال ۲۰۱۹

هر ساله تعداد زیادی از عوامل بر توسعه وب تاثیر می گذارند که در سال ۲۰۱۹ از این عوامل انتظار می رود که به طور چشمگیری روند توسعه وب را دگرگون کنند.

امروزه توسعه وب، تقریبا در هر بخش از زندگی، راه حلی را ارائه می دهد. نظرسنجی نت کرفت زمینه توسعه وب نشان می دهد که بیش از ۲۰۰ میلیون وب سایت فعال وجود دارد، در حالی که تعداد کل وب سایت ها اعم از فعال و غیر فعال ، تقریبا ۱۰ برابر آمار این نظرسنجی است.

موردی که بیشتر باعث شگفتی دنیای توسعه وب می شود این واقعیت است که بیش از ۲۰۰ وب سایت جدید در هر دقیقه طراحی و نوشته می شوند. در حالی که این پیشرفت نشان دهنده یک ابتکار بی سابقه است ؛ رقابت شدید در اینترنت را نیز نشان می دهد.

یکی از بهترین راه های جلوگیری از عدم پیشرفت دنیای توسعه وب این است که به پیشبینی های آینده وب در روند توسعه ی ان بپردازید و آنها را در سیر تکاملی توسعه وب خود قرار دهید.

۱۰روند توسعه وب که در سال ۲۰۱۹ حکمفرمایی خواهد کرد

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از اجزای اصلی هر استراتژی در تحول عالی یک سیستم دیجیتال در روند توسعه وب است. و هر چه بیشتر شرکت ها برای پیاده سازی استراتژی های تحول دنیای دیجیتال تلاش می کنند، نقش هوش مصنوعی در پیشرفت های توسعه وب بیشتر از پیش می شود.

صنعت   Artificial Intelligence همچنان شاهد رشد قابل ملاحظه ای است. گارتنرGartner تخمین می زند که کل درآمد صنعت فناوری اطلاعات، تا پایان سال ۲۰۱۹ شاهد رشد ۷۰ درصدی در دنیای توسعه وب  خواهد بود که معادل ۱٫۲ تریلیون دلار می باشد.

همچنین برآورد شده است که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۰ درصد از سازمان ها در جهان تکنولوژی AI را برای افزایش بهره وری و رضایت مشتری در اختیار خواهند داشت. این ها همه نشان می دهد که AI به عنوان یک روند پیشرو در توسعه وب در سال ۲۰۱۹ ظاهر خواهد شد.

اپلیکیشن های تک صفحه ای (SPAs)

اپلیکیشن های تک صفحه ای  در این سال و در روند توسعه وب گرفتار شهرت شده اند. و به دلیل اینکه هدایت و کنترل آنها نسبتا ساده تر است، روز به روز بر محبوبیت آنها افزوده می شود.

با سادگی و سرعت در بطن طراحی خود، آنها به طور فزاینده خود را در قلب کاربران وب جا کرده اند. همانطور که از نام پیشنهادی SPA مشخص است ، یک صفحه (( SPA یک صفحه وب طولانی است که از جهت های پیچیده و منوهای پیچیده خلاص می شود.

SPA ها کاملا بر روی هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه اجرا می شوند.

فناوری بلاک چین

بیت کوین و تعدادی از رمزنگاری های دیگر، تکنولوژی بلاک چین را به جریان اصلی تبدیل می کند در واقع بلاک چین همان پلاتفرمی است که بیت کویین را در دنیای توسعه وب پدید آورده است. بلاک چین بر اساس یک شبکه نظیر به نظیر P2P)  (از رایانه ای که اطلاعات را در یک بستر توزیع ذخیره می کند، اطمینان می دهد که داده ها هرگز در معرض خطر  قرار نمی گیرند.

بیشتر بخوانید : بلاک چین چیست و چه کاربردی در آینده دارد؟

تکنولوژی بلوچین به طور فزاینده ای در صنایع مختلف استفاده می شود. فنآوری بلاک چین می تواند احراز هویت فوری را از معاملات عظیم تسهیل کند و قابلیت مدیریت مداوم زنجیره های عرضه را دارد و لازم به ذکر است که برخی از این برنامه ها ، برنامه های در حال ظهور هستند. امروزه نامداران صنعت توسعه وب شامل IBM، مایکروسافت و آمازون همه سیستم عامل های فناوری بلوک چین را توسعه می دهند.

موشن گرافیک UI

کاربران وب به طور فزاینده ای تمایل به گرافیک ساده، در عین حال فریبنده و تعاملی در صفحات وب دارند. شرکت های توسعه وب اخیرا متوجه شده اند که علت  توجه کم کاربران اینترنت این است که آنها ​​نیاز به گرافیک فریبنده بیشتری در صفحات وب دارند.

مقاله مرتبط : ساخت سیستمی برای طراحی UI

تصاویر استاتیک و گرافیک مبتنی بر فلاش، بسیاری از وبسایت ها را به موتورهای عقب وب کاربر متصل می کنند، در حالی که موشن UI متحرک، این روزها تغییر زیادی در توسعه وب ایجاد کرده است و باعث الهام شده است.

اولویت رو به رشد در میان کاربران وب برای موشن UI طوری مسیر را طی می کند که در سال های آینده در بیشترین سقف محبوبیت خواهد بود.

طرح های غنی تر و پر مایه

برای مدت زمان طولانی در توسعه وب ، تمرکز بر قابلیت و سادگی ، یک روند غالب در طراحی وب بوده است. با این حال، تغییرات زیادی در جهت استفاده از تصاویر، انیمیشن و اشکال بیشتر در طراحی وب صورت گرفته است و در تلاش است تا با نیازهای رو به رشد طراحان پر جنب و جوش توسط کاربران وب مطابقت داشته باشد.

محتویات گرافیکی به جای مطالب و متن به طور فزاینده ای استفاده می شود. تقاضای رو به رشد برای به کار گرفتن گرافیک جذابتر توسط کاربران وب همچنان در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت و این نیاز به استفاده از گرافیک جذاب بیشتری را در توسعه وب فراهم می کند.

پوش نوتیفیکیشن

با توجه به موفقیت های فوق العاده ای که وب نویسان و مهندسان در برنامه های بی شمار تلفن همراه به ارمغان آورده اند، پوش نوتیفیکیشن به بخش مهمی از بسیاری از وب سایت ها تبدیل شده است.

پوش نوتیفیکیشن ها به سرعت به عنوان یک ایمیل الکترونیکی جایگزین می شوند، زیرا مدیریت آن در هر دو طرف کاربر و تولید کننده، آسان تر است. آنها در حال حاضر در بیشتر وب سایت ها برای اطلاع دادن کاربران در مورد محتوای تازه منتشر شده، پیشنهادات ویژه و تبلیغات شخصی شده استفاده می شوند.

قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی آنها در سال ۲۰۱۹ و سال های بعد از آن، باعث رضایت هر چه بیشتر کاربران خواهد شد.

برنامه های پیشرفته وب PWAs

برنامه های پیشرفته وب بهترین دنیای مرورگرها، وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل را می یابند. یک برنامه وب پیشرفته، یک وبسایت است که تقریبا مثل یک برنامه تلفن همراه بومی است.

اکثر علامت های تجاری که سوئیچ را از وب سایت ها به برنامه های پیشرفته وب تبدیل کرده اند، افزایش قابل توجهی در نرخ تبدیل و تعامل کاربر با آنها داشته اند. از آنجایی که بهترین وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند، آنها آمادگی خود را برای حفظ روند پیشرو در توسعه وب در سال ۲۰۱۹ از پیش اعلام کرده اند.

توسعه  low code

با ارائه یک راه سریع و آسان برای توسعه و گسترش دنیا وب، توسعه low code  گسترش سریع وب سایت های عالی را بدون نیاز به مهارت تخصصی برنامه نویسی تسهیل می کند.

توسعه های low code  باعث ایجاد موج های جدی در روند گسترش دنیای وب شده است، زیرا آنها به طور فزاینده ای توسط شرکت های توسعه وب بر فرایندهای توسعه معمول ترجیح داده می شوند.

قابلیت توافق و سازش

برای رسیدن به انبوهی از مخاطبان، بیشتر مارک ها  و برند ها برای وب سایت هایی که می توانند به طور کامل در طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند و تلفن های همراه نمایش داده شوند، اقدام و هزینه می کنند.

با توجه به روند سازگاری بیشتر به این واقعیت رسیده اند که بیشتر کاربران وب با استفاده از چندین دستگاه تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند.

با این توصیف شرکت هایی که به دنبال جذب بیشتر از مخاطبان خود در شبکه های خود هستند، وب سایت خود را به طیف وسیعی از دستگاه ها مرتبط می سازند. سازگاری باید به عنوان یک روند کلیدی در توسعه وب در سال آینده ادامه یابد.

امنیت سایبری

در نظرسنجی اخیر توسط Alert Logic، بزرگترین نگرانی حرفه ای فناوری اطلاعات، نقض داده ها، نقض حریم خصوصی و نقض محرمانه بودن است.

آمار بسیار مشابهی وجود دارد که نشان می دهد اکثر سازمان ها برای موج بی سابقه حملات سایبری که موجب بروز خطرات بی سابقه ای می شوند محیط کاری خود را از دست می دهند. به عنوان یک نتیجه، امنیت سایبری آماده است که در آینده نزدیک یک روند غالب در توسعه وب باشد.

نتیجه گیری

علاوه بر این روند کلیدی، می توان انتظار داشت که فناوری هایی مانند رابط کاربر صوتی، AR و IoT برای وب جذب قابل توجهی در توسعه وب در سال آینده داشته باشند.

بدون شک، تمام این روند پیشرو که ترکیبی از فناوری های قدیمی و جدید است، برای ایجاد فرصت های بیشتر برای توسعه  وب در نقاط مختلف روند یادگیری تنظیم شده است.

امروز می توانید به ما بپیوندید و به شما کمک کنیم بهترین استراتژی ها را برای بهره برداری از این روندها به سوی رقابت های نزدیک به هم طراحی و اجرا کنید.

منبع : بلاگ برنامه نویسان

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =