خانه / برنامه نویسی / معرفی بهترین ربات های تلگرام .
ربات های تلگرام
ربات های تلگرام
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

معرفی بهترین ربات های تلگرام .

تلگرام همچنان از پرکاربردترین پیام‌رسان‌های اینترنتی است. در این مقاله با برخی از مهم‌ترین ربات های تلگرام و نحوه کار این ربات ها و نیز دانلود ربات های تلگرام آشنا نمی‌شوید.
تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی ای است که طرفداران زیادی دارد. این پیام رسان روز به روز پیشرفته تر می شود و ابزارهای نوینی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. با ما همراه باشید تا به معرفی ربات های کاربردی تلگرام برای شما بپردازیم.
ربات تلگرام چیست و چطور کار می کند؟ربات های تلگرام حساب های کاربری ای هستند که برای کار کردن نیازی به شماره تلفن ندارند. این ربات ها شامل کدهایی هستند که از طریق یک واسط کاربری بر روی سرور اجرا می شوند. به طور کلی نحوه عملکرد این ربات ها از دید کاربر مخفی است و تلگرام آن را بر روی پروتکل رمزنگاری شده MTProto خود مدیریت می کند.
موضوع مهم درباره نحوه عملکرد ربات های تلگرام این است که این ربات ها حافظه بسیار محدودی دارند. به طوریکه وقتی پیام های قدیمی به طور کامل پردازش شدند از روی سرور حذف می شوند. همچنین زمانیکه این ربات ها به یک گروه اضافه می شوند، تمام پیام های گروه را دریافت نمی کنند مگر اینکه موارد امنیتی را زیر پا گذاشته باشند.

بیشتر بخوانید : ۱۴ کانال برتر برنامه‌نویسی در تلگرام

ربات تلگرام این توانایی را دارد که با وب سرویس ها ارتباط برقرار کند و به این ترتیب، در وقت شما صرفه جویی کند. مثلاً هر زمان دیدگاه جدیدی از طرف کاربران در سایت ثبت شود، شما می توانید آن را در تلگرام خود دریافت کنید و همچنین می توانید ایمیل های خود را به حساب تلگرام انتقال دهید. از دیگر کاربردهای ربات تلگرام دریافت نرخ ارز، اطلاع از وضعیت آب و هوا و اخبار روز است.

ربات های کاربردی تلگرام

ربات imdb

علاقه‌مندان به فیلم و سریال می توانند از ربات imdb استفاده کنند. این ربات خیلی سریع جزئیات مربوط به فیلم ها و سریال های مورد نظرتان را نمایش می‌دهد. برای مثال تصور کنید در تلگرام با دوست خود در حال صحبت در مورد فیلم Sully هستید. در این شرایط کافیست عبارت imdb Sully@ را وارد و از لیست فیلم Sully  را انتخاب کنید تا تمام جزئیات آن در آرشیو imdb نمایش داده شود.

ربات Wiki

این ربات یکی از ربات های کاربردی تلگرام به شمار می رود. Wiki در واقع همان ربات ویکی‌پدیا است که بسیار کاربردی است. با استفاده از این ربات می‌توانید خیلی سریع جزئیات و اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را از طریق ویکی‌پدیا در گفتگوهای خود اشتراک گذاری کنید.

ربات LikeBot

اگر مدیر یک کانال یا گروه هستید و تمایل دارید که در آن گروه پست هایی با قابلیت لایک (Like) و دیسلایک (Dislike) ایجاد کنید، ربات LikeBot به کارتان می آید. با استفاده از این ربات می توانید در تلگرام پست های با قابلیت لایک کردن ارسال کنید و به این صورت از پست های ارسالی خود در گروه یا کانال فیدبک دریافت کنید.

ربات Prismabot

حتما اپلیکیشن پریزما یا پریسما (Prisma)  را می شناسید. این اپلیکیشن یک برنامه افکت دهی آنلاین عکس است که افکت ها یا فیلترهایش به شدت محبوب هستند. Prismabot  یکی از ربات های کاربردی تلگرامی است که بدون نیاز به نصب اپلیکیشن پریزما امکان بکارگیری افکت های آن را برایتان فراهم می‌کند.

ربات Englishi

این ربات در زمینه ارائه برنامه‌های مختلف با هدف آموزش زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی راه‌اندازی شده است. در منوی آغازین این ربات باید زبان مورد نظر خود را مشخص کنید تا با دریافت لینک مربوط به برنامه، مواردی مانند دیکته، پر کردن جاهای خالی و تمرین‌های دیگر را به‌ منظور تقویت زبان مشاهده کنید.

ربات SaveVideoBot

یکی دیگر از ربات های کابردی تلگرام است. این ربات برای دانلود از سایت‌های اشتراک گذاری صدا و ویدئو مانند Youtube و SoundCloud طراحی شده است. شما می توانید به سرعت و تنها با ارسال لینک ویدیو، صدا یا پست مورد نظر به این ربات، فایل آن را دریافت کنید. این ربات از سایت‌های مهمی همچون Youtube, Vimeo, Instagram, 9gag, Soundcloud, DailyMotion, ZippCast  و… پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که برخلاف سایت‌های تبدیل‌کننده که تعداد بسیاری از آن‌ها در سرتاسر اینترنت موجود است، این ربات به صورت کاملا رایگان و بدون محدودیت حجمی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

ربات VorTech

این ربات مجموعه‌ای کامل از نرم‌افزار، بازی، برنامه‌های امنیتی و بهینه‌سازهای متفاوت را برای اندروید، iOS، لینوکس، مک و ویندوز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در آدرس apkpc_bot@ در دسترس است. با کمی دقت می توانید متوجه شوید که این ربات نیز یکی دیگر از ربات های کاربردی تلگرام است.

ربات Delorean

این ربات با ارائه راهکاری ساده پس از تنظیم موقعیت جغرافیایی، امکان تنظیم هشدارها و یادآورهای مختلف را برایتان فراهم می‌کند. با مشخص کردن موضوع و زمان یادآوری، راس ساعت و تاریخ مشخص شده، هشداری از سوی این ربات برای شما صادر می شود.

ربات PronunciationBot

اگر بخواهیم لیستی از ربات های کاربردی تلگرام را معرفی کنیم، باید حواسمان باشد که ربات PronunciationBot را از قلم نیندازیم. این روبات امکان تبدیل نوشته‌ به گفتار در قالب بهره‌گیری از ۸۴ زبان مختلف را فراهم می‌کند. شما می توانید این ربات را به سادگی و با بازکردن پروفایل آن و انتخاب گزینه Add to group به دیگر گروه ها اضافه کنید. فرمان /language به منظور تغییر زبان ربات، فرمان pronounce/ به‌منظور شنیدن تلفظ کلمه مورد نظر و فرمان ipa/ به‌منظور نمایش فونتیک کلمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ربات مورد بحث با آدرس pronunciationbot@ قابل جستجو است.

ربات exactlyappbot

اگر به یک دیکشنری همراه با قابلیت شخصی سازی نیاز دارید، ربات exactlyappbot می تواند به شما کمک کند. این ربات یکی از بهترین ربات های تلگرام است که توصیه می‌کنیم حداقل یک بار هم که شده از آن استفاده کنید. عملکرد ربات exactlyappbot کاملا دقیق است و آرشیوی از کلمات و عبارات مورد نیازتان را در خود جای داده است. بنابراین، این ربات نیز یکی دیگر از ربات های کاربردی تلگرام به شمار می رود.

ربات Gamebot

این ربات لیستی از گیم ها یا بازی های جالب تلگرام را برای کاربران به نمایش می گذارد و این امکان را برای آن ها به وجود می آورد تا خیلی سریع یک بازی را در پنجره گفتگوی خاصی راه اندازی کنند. اگر علاقمند گیم های ساده و سرگرم کننده هستید، ربات gamebot@ را از دست ندهید.

ربات ImageBot

این ربات به نوعی یک گوگل شخصی و خودکار است که کافیست سوژه‌ی مورد نظر خود را برای او بفرستید تا عکس‌ها و Gifهای متنوعی را برای شما ارسال کند. ربات ImageBot  همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بدون خروج از تلگرام، عکس‌های مورد نظر خود را جستجو کنید و نتایج را به صورت پست‌های ارسالی از سوی این ربات دریافت کنید. این ربات قادر است علاوه بر تصاویر معمولی، تصاویر Gif را نیز برای شما پیدا و ارسال کن که قابلیت منحصر به فردی به شمار می رود.

رباتSaveVideoBot

یکی دیگر از ربات های کاربردی تلگرام رباتSaveVideoBot  است. ربات مورد بحث امکان تبدیل ویس به پیام متنی را فراهم می‌کند. البته برای انجام این کار توسط رباتSaveVideoBot  شما باید به زبان انگلیسی حرف بزنید. اما ربات تبدیل زبان فارسی به نوشتار را هم به صورت فینگلیش چندان بی‌کیفیت انجام نمی‌دهد. خوب است بدانید که ربات voicybot هم اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین ربات های تلگرام به شمار می رود.

ربات khabargardi

ارسال روزانه خبرهای مهم و جالب توجه کاری است که این ربات برای شما انجام می دهد. خبرگردی از معدود روبات‌های خبری فعال است که بدون ایجاد وقفه، مهم‌ترین خبرهای روز ایران و جهان را پیش روی شما قرار می‌دهد. khabargardibot@ آدرس این ربات است.

ربات VoteBot

مدیران کانال های تلگرام معمولاً تمایل دارند تا پست هایی را به صورت نظرسنجی در کانال خود ارسال کنند. انجام این کار با استفاده از ربات VoteBot امکانپذیر است. طرز استفاده از ربات VoteBot بسیار ساده است و این موضوع سبب شده که این ربات به یکی ربات های کاربردی تلگرام تبدیل شود.

ربات YouTube Downloader

اگر دائما در یوتیوب پرسه می زنید و در پی دانلود ویدیو و فیلم های مختلف هستید، ربات یوتیوب دانلودر قطعاً به دردتان می خورد. این ربات امکان دانلود فیلم ها و ویدیو های یوتیوب را فراهم می‌کند و این امر سبب شده که به یکی از پرطرفدارترین ربات های تلگرام تبدیل شود.

ربات Telewitter

با استفاده از این ربات می‌توانید حساب‌های توییتری را در گروه‌های گفتگوی تلگرامی دنبال کنید. به این ترتیب هیچ پستی را از کاربران مورد نظر خود در شبکه توییتر از دست نخواهید داد. از سوی دیگر، امکان به‌ اشتراک‌گذاری پست‌های توییتری با دوستانتان را خواهید داشت. آدرس این ربات telewitterbot@ است.

ربات Bold

با استفاده از ربات بولد می‌توانید عبارات و کلمات خاص مورد نظرتان را به صورت بولد یا توپر بنویسید و در تلگرام ارسال کنید. برای مثال تصور کنید که قصد دارید کلمه buy را به صورت بولد شده ارسال کنید. کافیست که عبارت Bold buy@ را تاپ و گزینه Bold  را از لیست انتخاب کنید. به این ترتیب کلمه buy به صورت توپر ارسال می‌شود. متاسفانه این ربات کلمات و عبارت فارسی را بولد نمی کند امّا با این حال این ربات یکی از ربات های کاربردی تلگرام محسوب می شود.

ربات irtranslate

این ربات می‌تواند در ترجمه‌ی لغات و متون فارسی به انگلیسی یا بالعکس به شما کمک کند. این ربات ایرانی  قادر است لغت یا متون طولانی را در کثری از ثانیه از زبان انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی ترجمه کند. بنابراین، با اضافه کردن این ربات به لیست ربات‌های خود می‌توانید از نصب اپلیکیشن‌های مترجم نیز بی نیاز شوید. این ربات کاربردی از دو دستور مختلف یعنی /en و /fa پشتیبانی می‌کند که برای تبدیل هر زبان به زبان دیگری، کافیست تا دستور زبان مقصد را به همراه جمله یا لغت مورد نظر وارد کنید و آن را برای این ربات ارسال کنید.

ربات GIF

ربات گیف به شما کمک می‌کند تا جدیدترین تصاویر متحرک گیف مرتبط با موضوع مد نظرتان را بیابید و در تلگرام ارسال کنید. برای مثال تصور کنید قصد دارید به تصاویر متحرک گیف مرتبط با خانه دسترسی پیدا کنید. بدین منظور کافیست در پنجره گفتگوی مورد نظر عبارت GIF home@ را وارد و از لیست نمایان شده تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ربات whatmusicbot

این ربات در واقع یک شناسایی کننده آهنگ و موزیک های مختلف است. عملکرد این ربات دقیقا مشابه با برنامه Shazam  است. برای استفاده از این ربات کافی است در حین پخش یک موزیک، گزینه ضبط صدا را در پنجره چت با ربات فشرده و بخشی از آهنگ را در قالب ویس (Voice) برای ربات ارسال کنید. بعد از چند لحظه تمام اطلاعات دقیق آن آهنگ توسط ربات whatmusicbot برایتان ارسال می‌شود.

ربات Weatherman

این ربات کاربرانش را از آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌ و هوایی موقعیت مکانی خود مطلع می‌کند و یکی دیگر از ربات های کاربردی تلگرام به شمار می رود. در این ربات کاربردی تلگرام می‌توان پیش‌بینی یک روزه، دو روزه یا هفتگی وضعیت هوا را مشاهده کرد. جالب اینکه، می‌توانید نحوه دریافت نوتیفیکیشن از این ربات را شخصی‌سازی کنید.

ربات IQuranBot

این ربات امکانات فوق العاده ای دارد و به شما در زمینه ترجمه قرآن و آیات کمک می کند. درواقع IQuranBot  یکی از ربات‌هایی است که بعد از آشنایی با آن به میزان اهمیت و کاربرد فراوان ابزار ربات در تلگرام پی خواهید برد. این ربات شامل بخش متن اصلی، ترجمه و صوت آیه ها است و ابزاری بی نظیر به حساب می آید.

ربات Movie Tracker

ربات بعدی که معرفی آن خالی از لطف نخواهد بود، Movies Tracker است که با بهره‌گیری از پایگاه داده‌ای وب‌سایت IMDB اطلاعات کاملی را در خصوص فیلم‌های سینمایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ربات نیز یکی دیگر از ربات های کاربردی تلگرام به شمار می رود. سال تولید، مدت زمان، کشور سازنده، کارگردان، نویسنده، خلاصه‌ای از فیلم و حتی پوستر فیلم با بهره‌گیری از این ربا پیش روی شما قرار می‌گیرد.

منبع : ایتنا

عالی بود(5)جالب نیست!(1)

4 دیدگاه

  1. سلام
    ربات روز شمار (مت شمار) سربازی هم معرفی کنید.
    هم کاربردیه هم فان و بدرد سربازهایی مثل من میخوره:
    @Sarbazi_Bot

    عالی بود(0)جالب نیست!(0)
  2. سلام
    منم یک ربات تلگرامی نوشتم که کارش یادآوری هست.
    اگر براتون مفید بود به مطلب اضافه کنین
    ممنونم
    @dopdup_bot

    عالی بود(3)جالب نیست!(0)
  3. ربات
    @webdomain_bot
    هم یک ربات عالی برای چک کردن الکسا سایت و آزاد بودن دامنه هست، من هر شب با این ربات الکسا سایتم چک می کنم.

    عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نوزده =