خانه / معرفی تکنولوژی های وب / مفهوم Attribute ها در HTML
مفهوم Attribute ها در HTML
مفهوم Attribute ها در HTML
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

مفهوم Attribute ها در HTML

در آموزش ساخت سایت قبل، ما چند تگ HTML و استفاده از آنها مانند تگهای عنوان <h1>, <h2> و تگ پاراگراف <p> و سایر تگ ها را مشاهده خواهیم نمودیم.

ما تا کنون از آنها به ساده ترین شکل ممکن استفاده کرده ایم، اما اکثر تگ های HTML می توانند دارای ویژگی هایی (attribute) نیز می باشند که درواقع آنها، بیت های اضافی از اطلاعات هستند.

یک مشخصه (attribute) برای تعریف ویژگی های یک عنصر HTML استفاده می شود و داخل “تگ باز کننده” عنصر قرار می گیرد. تمام صفات (attribute) از دو بخش تشکیل شده اند – نام (name) و ارزش (value)

شما می توانید برای عنصر یا property خود یک نام (name) تنظیم کنید. به عنوان مثال، عنصر <p> در مثال دارای attribute یا صفتی است که نام آن align است، که شما می توانید از آن برای هم ترازیِ پاراگرافِ خود در صفحه استفاده کنید.

  • ارزش (value) چیزی است که مقدار property را تعیین می کند و همیشه در علامت نقل قول یا quotation قرار می گیرد. مثال زیر ، سه مقدار برای attribute یا ویژگی align نشان می دهد: left , center , right .
  • نام (name) و مقدار(value) مشخصه ها یا attributeها به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند (case-insensitive).

آموزش ساخت سایت پیشرفته

آموزش ساخت فروشگاه با php

مثال :


   <head>

      <title>Align Attribute  Example</title>

   </head>

           

   <body>

      <p align = "left">This is left aligned</p>

      <p align = "center">This is center aligned</p>

      <p align = "right">This is right aligned</p>

   </body>

کد فوق نتیجه زیر را تولید می کند –

روش ساخت سایت

ویژگی های اصلی

چهار ویژگی اصلی که می توانند در بسیاری از عناصر HTML استفاده شوند (البته نه همه) –

  • شناسه یا id
  • عنوان  یا title
  • کلاس یا class
  • سبک یا style

مشخصه شناسه  (Id Attribute)

Attribute یا ویژگی  id می تواند برای یک تگ HTML مورد استفاده قرار گیرد که باعث می شود آن تگ را منحصر به فرد کند ، تا هر عنصر در یک صفحه HTML براحتی قابل شناسایی باشد. دو دلیل اصلی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید از ویژگی (attribute) شناسه یا id در یک عنصر استفاده کنید –

  • اگر یک عنصر دارای attribute یا مشخصه منحصربفردی به نام id باشد ، براحتی می توان در سند Html به آن عنصر و محتوایش دسترسی داشت.
  • اگر دو عنصر با یک نام در یک صفحه وب (یا style sheet) داشته باشید، می توانید از ویژگی id برای تشخیص بین عناصرِ هم نام استفاده کنید.

در آموزش های آتی بطور جداگانه ، در مورد Style Sheet بحث خواهیم کرد. در حال حاضر، اجازه دهید از ویژگی id برای تشخیص دو عنصر پاراگراف استفاده کنیم.

مثال :

<p id = "html">This para explains what is HTML</p>
<p id = "css">This para explains what is Cascading Style Sheet</p>

 

مشخصه عنوان (title Attribute)

به وسیله ی ویژگی عنوان یا title می توان یک عنوانِ پیشنهادی برای هر عنصر، ارائه داد. Syntax ی که برای تعریف attribute یا ویژگی عنوان (title) برای هر عنصر در نظر گرفته شده است بسیار شبیه به syntax ی هست که برای تعریف ویژگی id استفاده می شود-

رفتار این ویژگی (attribute) به عنصری که این ویژگی را دارا می باشد بستگی دارد. اغلب اوقات وقتی مکان نما بر روی عنصر قرار می گیرد، مقدار این ویژگی یا attribute در قالب tooltip یا هنگامی که عنصری در حال بارگذاری (loading) هست نمایش داده می شود.

مثال :


   <head>
      <title>The title Attribute Example</title>
   </head>
            
   <body>
      <h3 title = "Hello HTML!">Titled Heading Tag Example</h3>
   </body>
            

اکنون سعی کنید مکان نما خود را بر روی عبارت ” Titled Heading Tag Example” قرار دهید و شما خواهید دید که عنوان یا Title ی که برای عنصر <h3> خود تعریف نموده اید بصورت یک tooltip نمایش داده خواهد شد.

ویژگی کلاس (class Attribute)

ویژگی class برای ارتباط یک عنصر با یک صفحه Style استفاده می شود و کلاس عنصر را مشخص می کند.در آموزش های آتی  شما در مورد استفاده از خصیصه class زمانی که Cascading Style Sheet :  CSSرا یاد بگیرید، بیشتر خواهید آموخت. بنابراین اکنون می توانید از این مطلب بصورت گذرا رد شوید.

مقدار attribute یا ویژگی class می تواند یک لیستی از نام های کلاس باشد که بوسیله ی space یا کاراکتر فضای خالی از هم جدا شده اند. به عنوان مثال –

class = "className1 className2 className3"

 

سایر موارد تکمیلی موج سئو

البته در تکمیل این مقاله لازم به ذکر است که مقادیر id باید در کدهای html تعریف شود و یکتا بوده و تکراری نباشد. ولی این خاصیت در کلاس وجود ندارد و شما میتوانید بی نهایت از یک کلاس استفاده کنید.

در تگ تصاویر حتما از اتریبیوت title , alt استفاده کنید.

در مورد سایر اتریبیوت ها بهتر است در css استفاده شود و از نوشتن کدهای css بصورت inline در  html خودداری کنید.

 

منبع : کلیک سایت

عالی بود(1)غیر مفید(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *