خانه / تکنولوژی / چگونه در مسیر گرافیک قدم برداریم
گرافیک
گرافیک
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چگونه در مسیر گرافیک قدم برداریم

درود به همه ی علاقه مندان به گرافیک و دنیای هنر ، که میدونم قطعا هنر تنها عنصری در جهان هست که دنیا رو جای بهتری برای زندگی میکند و دوستدارم در این سرزمین یعنی ایران کمکی کرده باشیم برای بهتر زندگی کردن .

شاید خیلی از ماها برای ورود به عرصه ی گرافیک و طراحی گرافیک مسیر رو ندونیم . یا شرایطش رو نداشته باشیم امروز سعی میکنم گفتگو ی دوستانه ای رو باهم داشته باشیم و ببنیم که اصلا باید چیکار کنیم . چون خود من برای ورود به این عرصه سختی ها زیادی رو کشیدم و مسیر های متفاوتی رو امتحان کردم که همه ی آنها ممکنه ثمر بخش نبوده باشه و باعث شده باشه از هدف اصلی جا مونده باشم و یا حداقل سرعتم کم شده باشه در ادامه  به برخی از این مسائل میپردازیم و میبینیم که خواستن توانستن هست.

 

قدم اول

شاید برای همه ی ما این جمله اولین چیزی باشه که پیش بیاد و بهش فک کنیم مخصوصا در سن های پایین تر که ما قدرت کم تری برای تصمیصم گیری داریم  و نمیتونیم اونطوری که هست قدم برداریم و میان این مسیر های زیاد ممکنه گم بشیم .

خب این طبیعی هست چون متسفانه درکشوری بزرگ نشدیم که بهمون قدرت تصمیم گیری رو یادن بدن ، بلا استثنا همه ی ما در یک سنی به این مشکل میخوریم حالا کسانی که ذهنیت پر تلاشی دارن یا به اصلاح میخوان هدفمند تر باشن در سن های پایین تر  و کسانی که حالا روحیه ی هدف مند کمتری دارند در اولین مرحله ی که به این موضوع قدرت تصمیم گیری میرسن انتخاب رشته ی تحصیلی هستش که اغلب از این موضوع فرار میکنند و به اجبار این مسیر را انتخاب میکنند . ولی از یک جایی باید شروع کرد یعنی اینکه ما بشنیم و به این فکر کنیم که…

از کجا باید شروع کرد؟

 خودش اولین شکست در این مسیر هست چون ما داریم هی این شروع کردن رو عقب میندازیم با این سوال پس پیشنهادی که من به شما دارم اینه که در اولین قدم به هر طریقی شروع کنید یعنی نزارید در جا بزنید به طور مثال به گرافیک علاقه داریم اول قدم میشه کسب اطلاعات درمورد این موضوع اول اون رو بشناسید با تمام علاقه ای که بهش دارید خوب درکش کنید که باعث نشه وسط مسیر تغییری ایجاد بشه مثل دیگه بزنم همین که شما دارید این مقاله رو میخونید این خودش میشه اولین قدم چون دوست دارید بدونید داریم مطالعه میکنید در راستای هدفتون و این خودش باعث میشه شما اعتماد به نفس پیدا کنید و از این حالت ندونم چکاری در بیاد بیرون و مسیری رو برای خودتون ایجاد کنید.

چطور مسیر خوبی را انتخاب کنیم ؟

همیشه با اطرافیانم که صحبت میکنم مهم ترین چیزی که بهشون میگم اینکه که آیا هدف داری و قالبا جواب های متفاوتی را میشنوم ولی وقتی حرف از مسیر میزنم اکثرا جوابی ندارن و اینجاس که میفهمیم که ارزش مسیر خیلی مهم هست زیرا هدف به تنهایی کاربرد ندارد و مثل این میمونه بگیم من میخوام خلبان باشم و فقط آرزو کردم هدف باید مسیر سازی بشه .

مقاله مرتبط : 

موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

 

مسیر به شما کمک میکنه که پرت نرید شاخه به شاخه نشید تمرکزتون بره بالا و از همه مهم تر هیچ وقت ناراحت این نیستید که بعد از مرگتون به جایی نرسید و کاری نکردید چون مسیر یعنی راهی که شما قدم گذاشته اید یعنی به  اگر شال برای دنیای گرافیکی خود هدفی تعیین کردید و گفتید برای رسیدن ب این هدف باید از مسیر برم.

اگر به هر دلیل هر کجای این مسیر به سرانجام نرسید چون راه رفتید حتی یک قدم در راستای هدفتون هیچ وقت نا امید و استرس ندارید در مسیر ممکنه موانعه ای باشه شاید خسته بشیم ولی خب شما داخل مسیر هستید و میتونید دوباره مسیر را ادامه بدید و دومین قدم همین انتخاب هدف با مسیر تعیین شده میباشد.

گرافیک خوبه اصلا ؟

بعد از تعیین مسیر حالا نوبت به این میرسه که اصلا چرا باید من گرافیک کار کنم آیا در روحیات من هست یا فقط یک حس زود گذره یا تاثیرات خانواده ای هست که نشعت گرفته از ناخداگاه من است . معمولا افرادی که از نظر روان شناسی به سمت هنر مخصوصا گرافیک کشیده مشین روحیه ی لطف تری نسبت به بقیه دارن با رنگ های روشن و رنگی ارتباط بهتری بر قرار میکندن و همیشه نسب به روابط جامعه تاثیرات مثبت تری را برداشت میکنند.

این سبک از ادما ها معمولا احساست خود را مینوسند و یا نقاشی میکنند بیشتر به دیگران سعی میکنند محبت کنند از طریق نقاشی و یا سایر مواد گرافیک، اصولا تشخیص اینکه ما به گرافیک علاقه داریم سخت نیست چون اینجور ادما زندگیشون وقف اینکار هست اگر غیر این بود شما به سمت گرافیک نروید.در سومین قدم خود را بشناسید حتی با کشیدن یک نقاشی با هر سطحی که هستید.

 

بیشتر بخوانید : 

موشن گرافیک جادوی تبلیغات

 

کلام اخر !

این گفتگو های دوستانه زیاد داریم نمیخوام طولانیش کنم بعدا با مطالب بیشتر با این موضوع ها میپردازیم ولی در جمله ی اخر اینکنه شما باید تلاش کنید مسیر و هدف بدون تلاش فایده نداره از جون مایه بزارید همه چیتون رو فدا کنید تا به هدف برسید و یک جلمه برای کسانی که میگن رشته ی درسی ما چیز دیگه هست بگم که هیچ ربطی به هدف نداره بحث گرافیک و هنر و فقط تمرکز شخصی مهم هست.

بعد از خوندن این مقاله اگر رفتید و اولین قدم ها رو برداشتید یعنی شما علاقه مند به گرافیک هستید اگر نه برید به دنبال شاخه ای دیگر چون هنر و گرافیک نیاز به تلاش فراوان دارد فتوشاپ رو باز کنید باهاش کار کنید یا کاغذ را برداید روش خط خطی کنید اینا ها اعتماد به نفس رو در شما زیاد میکنه پس همین الان شروع کنید.

 

منبع : schoolgraphic

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =