خانه / بازاریابی / ۲۶ تا از بهترین موتور جستجو فارسی برای پیدا کردن گمشده ، وکیل ، دکتر و…
جستجوگر ایرانی
جستجوگر ایرانی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 1,50 از 5)
Loading...

۲۶ تا از بهترین موتور جستجو فارسی برای پیدا کردن گمشده ، وکیل ، دکتر و…

عناوین

قطعا برای شما پیش آمده است که در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و… مطلب مورد نظر خود را سرچ کرده باشید. تصور اینکه بدون موتورهای جستجو مطلب مورد نظر خود را بین میلیون ها سایت متنوع، جستجو و بازیابی کنید عذاب آور است. اما جالب است بدانید که غیر از موتورهای جستجوی خارجی مانند گوگل و یاهو و .. ما موتورهای جستجوی فارسی محلی و بهینه سازی شده برای مناطق مختلف کشور داریم که ممکن است در آنها نتایج بهتری بگیرید، امروز در انزل وب قصد داریم به معرفی بهترین و کاربردی ترین آنها بپردازیم با ما همراه باشید.

۲۶ مورد از بهترین و کاربردی ترین موتورهای جستجوگر فارسی محلی سازی شده

“پارسی جو” بهترین موتور جستجوگر ایرانی

پارسی جو یک موتور جستجوگر مستقل می باشد که فاز مطالعاتی آن در زمینه موتورهای جستجو در سال ۱۳۸۰ شروع گردید و نسخه ۱ در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ با پوشش یک میلیون صفحه روی وب منتشر شد. هم اکنون نسخه ۴ پارسی‌جو با پوشش پانصد میلیون صفحه روی وب قرار دارد. وقتی که وارد موتور جستجوگر فارسی “پارسی جو” می شوید در صفحه خانگی آن می توانید بدون جستجو اطلاعات جالبی مثل وضعیت آب و هوا، اخبار، مسابقات ورزشی که در راه است، قیمت ارز و سکه را مشاهده کنید. این موتور جستجوی فارسی مانند گوگل مجهز به یک مترجم آنلاین است که می توانید ترجمه فارسی به انگلیسی را با آن انجام دهید. این موتور جستجو با تفکیک انواع جستجو سعی دارد که کار جستجو را برای کاربران راحت کند. در این وب سایت بخشی نیز برای معرفی وب سایت شما به این موتور جستجوگر لحاظ شده است.

 

موتور جستجوی ایرانی “یوز”

یوز یک موتور جستجوی وب ایرانی می‌باشد که طراحی و تولید آن در اواخر سال ۱۳۸۸ با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ با حضور وزیر ارتباطات ایران افتتحاح شد. هدف اصلی مسئولین این جستجوگر افشای اطلاعات کاربران توسط سرویس‌دهندگان خارجی بود. یوز برای پاسخ دهی به کاربران از هیچ موتور جستجوی دیگری استفاده نمی‌کند. با استفاده از موتور جستجو فارسی یوز شما می توانید مطلب مورد نظر خود را در بیش از ۵۱۷۸۰۰۰۰۰۰ صفحه وب فارسی جستجو کنید. یوز همچنین دارای خدمات جستجوی خبر، وبلاگ و عکس می باشد.

 

موتور جستجوی هوشمند کتاب

سامانه کتاب یاب، موتور جستجوی هوشمند کتاب است که به شکل هدایت شده، کلمات کلیدی دریافت شده را درفروشگاه های آنلاین کتاب جستجو می کند و نتیجه را در عرض کمتر از یک دقیقه، به صورت یکپارچه به کاربر نمایش می دهد. امکاناتی از قبیل فیلتر عنوان کتاب ها بر اساس عبارت جستجو شده و همچنین تغییر چینش نتایج جستجو بر اساس قیمت کتاب از دیگر ویژگی های این سامانه است. لیست فروشگاه های موجود، به طور مداوم مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است افزایش و یا کاهش یابند.

 

بهترین موتور جسجوی مقالات علمی

هدف موتور جستجوی ایلرنیکا فراهم آوردن امکان دسترسی هرچه ‌بیش‌تر و ایجاد امکان دانلود رایگان منابع اسناد علمی دانشگاهی انگلیسی اعم از مقاله، کتاب و پایان نامه می‌ باشد. با قابلیت‌های فوق‌ العاده‌ی جستجوی مقالات ایلرنیکا، برای دانلود اسناد موردنظر، به‌ راحتی می‌ توانید ابتدا نوع سند علمی (مقاله، فصل‌کتاب، پایان نامه) و پایگاه علمی ISI دلخواه را از نوار دانلود ایلرنیکا انتخاب کرده، عنوان سند علمی انگلیسی مدنظر را در نوار دانلود سایت مقاله ایلرنیکا وارد نموده دکمه جستجو را فشار دهید و منتظر شوید تا لینک دانلود رایگان مقاله / پایان نامه درخواست شده به شما ارائه شود.

 

پیدا کردن کتاب با استفاده از موتور جستجوی کتابخانه ها

در حال حاضر ۲۰۸۰ کتابخانه از تمامی استان ها به سامانه جامع مدیریت کتابخانه ها یکپارچه متصل شده اند. این سامانه، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت، و جستجو در کلیه کتابخانه های موجود در شبکه را برای کاربران خود به سهولت فراهم میکند. شما می توانید در کوتاهترین زمان به کتابخانه هایی که در سامانه است وصل شوید و در منابع کلیه کتابخانه های عمومی جستجو کنید. کلیه امور ثبت نام عضو، امانت، بازگشت، تمدید، رف خوانی، چاپ برچسب های عطف و بارکد، ثبت نسخه، ورود اطلاعات، … به صورت کاملا تحت وب است و با چند کلیک می توانید از کلیه عملکردهای کتابخانه گزارش گیری کنید. امکان تمدید و رزرو کتاب توسط اعضا از طریق اینترنت فراهم شده است.

 

“نیبیک” موتور جستجوی کتاب فارسی

شاید شما هم الان یادتان باشد که جمله‌ای خاص را قبلا در یک کتاب خوانده‌اید، اما نمی‌ دانید کجای کتاب بوده است، کمی ورق زدن کتاب هم راه به جایی نمی‌ برد، یه راه جدید و خوب کمک گرفتن از نبیک است. نبیک در ظاهر یک وب­سایت است، اما در اصل یک نرم­ افزار تحت­ وب برای جستجو در فایل های pdf فارسی زبان است که در آن امکانات متنوعی برای جستجو در متن کتاب­ها، مجلات و منابع علمی مانند پایان نامه ها به کاربر ارائه می­ شود. در نبیک می توانید در متن یک کتاب جستجو کنید، نتیجه را به صورت هایلایت شده ببینید، تا جایی که خوانده اید را علامت بزنید؛ صفحات خاصی را به فهرست علاقه مندی هایتان اضافه کنید؛ کتاب ها را در کتابخانه شخصی خودتان اضافه کنید، نظراتتان را در مورد کتاب ها با دیگران به اشتراک بگذارید و کتاب های مورد علاقه تان را بیابید.

 

پیدا کردن منابع اطلاعاتی در موتور جستجو

پرتال معرفی منابع اطلاعاتی از آبان ماه ۱۳۹۳ با هدف معرفی پایگاه‌ های اطلاعات علمی توسط جمعی از دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاسیس گردیده است. این پرتال با هدف معرفی منابع اطلاعاتی موجود در وب ایجاد شده است. منابع اطلاعاتی معرفی شده در پرتال را می‌توانید به تفکیک موضوع، زبان، نوع پایگاه و شیوه دسترسی جستجو کنید.

 

موتور جستجوی مقالات در سیویلیکا

پایگاه علمی و موتور جستجوی مقالات سیویلیکا، یکی از بزرگ‌ترین بانک مقالات تخصصی کشور، پایگاه تخصصی کنفرانس‌ها و همایش‌ها است که در سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرده است و در زمینه‌ی علوم سلامت و پزشکی، علوم زیستی و کشاورزی، علوم فیزیکی و مهندسی، علوم اجتماعی  به نمایش موضوعی کنفرانس‌ها می‌پردازد. و در بردارنده‌ی بیش از ۵۰ هزار مقاله تخصصی فول تکست می‌باشد. هدف از راه‌اندازی این پایگاه جمع آوری نتایج تحقیقات و مطالعات پژوهشگران و دانشجویان ایرانی است، به‌گونه‌ای که به سهولت و به صورت یک مجموعه در دسترس دیگر محققین قرار گیرد. طبیعی است که با این کار از انجام مجدد تحقیقات تکراری و اتلاف وقت و هزینه جلوگیری خواهد شد. استفاده از این پایگاه می‌تواند برای  دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان نامه خود هستند،کمک موثری باشد. با استفاده از گزینه جستجو در مقالات می‌توان به جستجوی مقاله مورد نظر پرداخت.

 

جستجوی واژه ها در موتور جستجوی واژه یاب

در ابتدا واژه‌ یاب توسط یک نفر در اسفندماه ۱۳۸۹ ساخته شد و به مرور زمان با پیوستن افراد دیگر به واژه یاب کار به صورت گروهی ادامه پیدا کرد. پروژه واژه‌ یاب کاملا خصوصی بوده و توسط افراد گروه اداره می شود و زیر نظر هیچ ارگان دولتی قرار ندارد. هدف واژه‌یاب، فراهم سازی دسترسی آسان و ارزان به لغت‌ نامه‌ ها است و همچنان سعی دارد تا لهجه‌ ها و گویش‌ های ایرانی را از دست نابودی حفظ نماید.

 

یافتن معادل پارسی لغات در موتور جستجوی به پارسی

اگر بپذیریم که زبان یک کشور تکه ای از فرهنگ و گذشته آن کشور می باشد، همانطور که از دست دادن گوشه ای از خاک کشورمان یا از میان رفتن یک کاخ باستانی در میهن ما نگران کننده است، نابود شدن زبان و واژه های آن کشور هم می تواند به همان اندازه دلگیر کننده و اندوهناک باشد، به همین منظورسامانه به پارسی برآن شده است که از زبان پارسی، پارسی گویی و پارسی سره پشتیبانی کند و در دی ماه ۱۳۸۷ این سامانه طراحی شد. در این سامانه واژه ای ساخته نمی شود بلکه واژه های پارسی که از دیرباز در زبان و فرهنگ پارسی زبان ها هستند پیشنهاد می شوند. شما می توانید در کادر جستجوی مربوط به موتور جستجوی این سامانه لغت خود را تایپ کنید و معادل پارسی خود را بیابید.

 

موتور جستجوی اشعار فارسی

سایت گنجور، قابلیت جستجو در اشعار کهن ۴۰ شاعر پارسی‌گو از قبیل حافظ، خیام، سعدی، فردوسی، مولوی، نظامی، پروین اعتصامی، عطار، سنایی، وحشی بافقی، رودکی، ناصرخسرو، منوچهری، فرخی سیستانی، خاقانی، مسعود سعد، انوری، اوحدی مراغه‌ای، خواجوی کرمانی، عراقی، صائب تبریزی، شبستری، جامی، هاتف اصفهانی، ابوسعید ابوالخیر، ملک‌الشعرای بهار، بابا طاهر عریان، محتشم کاشانی، شیخ بهایی، سیف فرغانی، فروغی بسطلامی، عبید زاکانی، امیرخسرو، شهریار، اسعد گرگانی، فیض کاشانی، مسعود سعد سلمان، رهی معیری، اقبال لاهوری، و بیدل دهلوی را به صورت یکجا و نیز جداگانه فراهم کرده است. همچنین می‌توانید دیوان یا گزیده آثار هر یک از این شاعران را نیز ماطلعه نمایید.

 

اقامت ۲۴ یک موتور جستجوی رزرو هتل

با توجه به تعداد وب سایت های رزرو هتل، کسی که نیاز به رزرو هتل داشت، باید به چندین وب سایت مراجعه میکرد تا بتواند هتل دلخواه خود را برحسب قیمت، هتل دلخواه، محل قرارگیری و سایر عواملی که برای انتخاب یک هتل می توانند مدنظر قرار گیرند انتخاب کند. این امر باعث صرف وقت زیاد، سرگردانی مسافران در سایت های رزرواسیون و در بسیاری موارد عدم توانایی در مقایسۀ صحیح و کارآمد هتل دلخواه بر اساس عوامل مد نظر در رزرو هتل میشد. با استفاده از موتور جستجوی اقامت ۲۴ شما می توانید بر این مشکل غلبه کنید و شهر مقصد و مدت اقامت خود را وارد کنید و به جستجوی هتل مورد نظر خود بپردازید در این موتور جستجو شما می تواند قیمت ها را با هم مقایسه کنید و بهترین ها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

 

جستجوی بلیط هواپیمای علی بابا

موتور جستجوی علی بابا باسابقه‌ ترین، بزرگ‌ ترین و معتبرترین سامانه‌ی خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار است. شما با جستجوی بلیط در علی بابا، اطمینان خواهید داشت که هرگز پروازی را در آسمان ایران از دست نخواهید داد. همچنین برای خرید بلیط چارتر، علی بابا مطمئن‌ترین گزینه است، چرا که استرداد آنلاین پروازهای کنسل شده را تضمین می‌کند. علی بابا نه تنها تمامی پروازهای ثبت شده در سیستم پروازهای بین‌المللی را که از مبدا یا مقصد تهران انجام می‌شود برای شما جستجو می‌کند، بلکه این جستجو را برای تمامی مقاصد پروازی و ایرلاین‌های خارجی که امکان خرید آنلاین بلیط آنها موجود است انجام می‌دهد.

 

جستجوی موتورسیکلت و ماشین در موتور جستجوی “با ما”

اگر شما هم با سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش خودرو و موتورسیکلت در شکل سنتی مواجه شده باشید، به خوبی می دانید که یافتن بهترین گزینه های ممکن برای خرید خودرو و موتورسیکلت و یا سپردن خودرو یا موتورسیکلت شخصی مان برای فروش در بازار شلوغ کنونی، کاری بسیار پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو موتور جستجوی با ما بر آن شده است که ضمن بررسی عمیق و علمی بازار خرید و فروش کنونی کشور، تجارب مشابه خارجی و درک نیاز ها، محدودیت ها، و فرصت های موجود، به منظور ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بررسی کند. در ین موتور جستجو شما می تواند خودرو و یا موتور سیکلت را بر اساس برند، شاسی و قیمت بررسی کند و خودروی خود را برای فروش در این موتور جستجو ثبت کنید.

 

موتور جستجوی پزشک

پیدا کردن یک پزشک خوب و دارای تاییدیه سازمان نظام پزشکی برای بیماران و خانواده هایشان اهمیت بسیاری دارد. در موتور جستجوی پزشک شما می توانید بر اساس اطلاعات فردی پزشک و یا شماره نظام پزشکی به جستجوی پزشکمورد نظر خود بپردازید. در سامانه موتور جستجوی پزشک می توانید پزشکانی که توسط سازمان نظام پزشکی مورد تایید هستند، را جستجو کرده و اطلاعات آنها را مشاهده کنید.

 

موتور جستجوی دکتریاب

دکتر یاب یک موتور جستجوی فارسی دیگر برای پیدا کردن شماره تلفن مطب و آدرس محل کار پزشکان عمومی و متخصص است. شما از طریق این وب‌سایت قادر خواهید بود با وارد کردن نام و نام خانوادگی پزشک مورد نظرتان اطلاعات مربوط به خدمات پزشکی و آدرس محل کار او را پیدا کنید. هم‌چنین در صورتی که مایل به پیدا کردن پزشک متخصص یا خدمات پزشکی خاصی هستید در بخش معرفی پزشک اطلاعات مورد نظرتان را بیابید.

 

جستجوگر اینترنتی قرآن

سایت پارس قرآن شامل متن عربی کل قرآن به همراه ترجمه فارسی و ترجمه انگلیسی به صورت جداگانه است. نحوه قرار گرفتن ترجمه درست در مقابل متن عربی بوده و این باعث درک بهتر معانی و تطبیق بهتر معانی بر آیات می‌شود. یکی از امکانات جالب این سایت وجود جستجوگری است که بوسیله آن می‌توانید تعداد تکرار هر لغت را در متن عربی قرآن مشاهده کنید. این نرم افزار کاربردی می‌تواند آیه‌ای را بصورت تصادفی انتخاب و به شما نمایش دهد.

 

مدارک گم شده خود را در پست یافته جستجو کنید

اگر مدارک خود را گم کرده اید حتما به سایت پست یافته مراجعه کنید. در این سایت، مدارک شخصی مانند شناسنامه و کارت ملی و…، مدارک بانکی مانند دسته چک و عابر بانک و…، مدارک خودرو از قبیل کارت ماشین و… قابل جستجو خواهد بود.

 

جستجوی علائم تجاری

علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص یا بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها با اشخاص متمایز نماید. برای ثبت برند یا علامت تجاری باید به سامانه مرکز مالکیت معنوی مراجعه و علامت تجاری موردنظر را به ثبت رساند. قبل از ثبت علایم تجاری شما باید علایم تجاری خود را موتور جستجوی سامانه مرکز مالکیت معنوی جستجو کنید تا از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.

 

جستجوی کد شناسه ملی از سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی

تشکل های کارگری و کارفرمایی دارای اعتبار ثبت شده در وزارت کار که موفق به اخذ کد شناسه ملی نشده اند، می توانند بعد از مراجعه به اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی و یا اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی، ضمن ارایه اطلاعات لازم ، تقاضای کد شناسه ملی نمایند. در نهایت پس از ثبت اطلاعات توسط کاربر مربوط و بررسی و تایید آن در اداره کل سازمان های کارگری وکارفرمایی، شناسه ملی صادر و با جستجو در سامانه شناسنامه ملی اشخاص حقوقی قابل دسترسی خواهد بود.

 

جستجوی کد پستی

یکی از امکانات اداره پست جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمات رایگان از طریق سایت پست ایران میباشد. در این سایت علاوه بر پیگیری مرسوله های پستی میتوانید کد پستی خود را از سامانه استعلام کدپستی پیدا کنید.

 

یافتن افراد گمشده و یک وصال

یک وصال با هدف یافتن افراد گمشده ساخته شده است. کلیه کسانی که دارای گمشده ای هستند یا به دنبال خانواده خود میگردند میتوانند با استفاده از موتور جستجوی این سایت فرد گمشده خود را جستجو کنند.

 

جویندگان انسان های گمشده

هدف اصلی سایت جویندگان تلاش برای پیدا کردن افرادی است که به دلایل گوناگون از خانواده خود دور افتاده و اطلاعی از آنها ندارند، متاسفانه کودکانی هستند و بودند که با وجود زنده بودن والدین به دور از آنها بزرگ شده و می‌ شوند، افرادی هستند که به دلایل گوناگون، فردی از اعضای خانواده خود را گم‌کرده‌اند و نوجوانانی وجود دارند که ترک خانه و ماوا کرده و اکنون ممکن است روی بازگشت به خانه را نداشته باشند. همه تلاش این سایت این است که بتواند فردی را به دامن خانواده خود برگرداند. با استفاده از موتور جستجوی این سایت می توانید فرد گمشده خود را دنبال کنید، شاید گمشده شما اینجا باشد.

داروی خود را در سامانه اطلاعات دارویی کشور جستجو کنید

موتور جستجوی دارو یک وب سایت تخصصی برای یافتن انواع دارو ها می باشد و می توانید دارو ها را به صورت تخصصی دنبال کنید و با نکات و ویژگی های داروها، تداخلات دارویی، مکانیسم اثر، عوارض جانبی، توصیه های دارویی آشنا شوید.

 

جستجوی بهترین وکیل

جهت دسترسی سریع و آسان شما به وکیل مورد نظرتان در هریک از شهرها و استانهای کشور شما می توانید با وارد نمودن نام یا نام خانودگی، شماره پروانه، پایه، استان و شهر حوزه قضایی وکیل مورد نظر در موتور جستجو به اطلاعات وکیل مربوطه دسترسی پیدا کنید و از طریق آدرس و شماره تلفنی که در اختیار شما قرار داده می شود به وکیل مورد نظر خود مراجعه کنید.

 

جستجوی متوفی

اگر شما هم فراموش کرده اید که نشانی قبر کسانی را که از دست داده اید کجاست و به دنبال آن ها در بهشت زهرا هستید، می توانید از سامانه جستجوی اموات بهشت زهرا که زیر نظر شهرداری تهران می باشد استفاده کنید. شما با رفتن به این سامانه و وارد کردن نام خانوادگی فرد متوفی نشانی آن شامل: قطعه، ردیف، شماره و تاریخ دفن را می توانید بیابید. حتی می توانید نام متوفی را نیز وارد نکنید اما نام خانوادگی ضروری است.

 

تجربه و پیشنهادات شما ؟

اگر از سرویس های معرفی شده برای جستجو افراد گمشده، هتل، کتاب، مقاله، واژه ها و … استفاده کردید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در صورتی که سرویس فارسی زبان مفید دیگر برای جستجو و پیدا کردن افراد ، اشیا ، مکان و.. میشناسید حتما آن در بخش دیدگاه ها معرفی نمایید.

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =