خانه / رمز ارز و بیت کوین / آموزش ماینینگ بیت کوین ، آشنایی با دستگاه های استخراج
آموزش ماینینگ بیت کوین
آموزش-ماینینگ-بیت-کوین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آموزش ماینینگ بیت کوین ، آشنایی با دستگاه های استخراج

استخراج بیت کوین می تواند بسیار سودآور باشد به شرطی که برق ارزان و سخت افزار مناسب این کار را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که استخراج بیت کوین رقابتی است. کشور چین به دلیل برق ارزان تر غالب استخراج بیت کوین جهان را در اختیار دارد.

شما می توانید با CPU و گرافیک های قوی خودتان سیستم استخراج را جمع آوری و نصب کنید. اما این کار نیاز به دانش کافی دارد بنابراین دستگاه های آماده زیادی برای استخراج، عرضه شده اند.

ماینر بیت کوین ASIC چیست؟

با گسترش شبکه بیت کوین و تراکنش های آن، استخراج بیت کوین با کامپیوتر های معمولی اصلا به صرفه نیست. برای استخراج به صرفه بیت کوین به سخت افزار تخصصی ASIC نیاز خواهید داشت.

ابتدا ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را برای پردازنده های کامپیوتری (CPU) طراحی کرد. بعد از چند سال استخراج کنندگان بیت کوین کشف کردند که می توانند از کارت های گرافیکی قدرت بیشتری داشته باشند و از کارت های گرافیکی توسط ساخته شده توسط ASIC ها (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) استفاده کردند.

امروزه تمام استخراج های بزرگ و اصلی بیت کوین بر روی سیستم های تحت ASIC انجام می شود . به نوعی سخت افزارهای ASIC بیت کوین متخصص استخراج بیت کوین و هسته ی اصلی دستگاه های استخراج بیت کوین هستند.

ویژگی هایی که باید برای خرید دستگاه استخراج بیت کوین در نظر بگیرید

چند عامل مهم برای خرید دستگاه های استخراج بیت کوین تحت ASIC باید در نظر گرفته شود:

میزان هش – دستگاه استخراج بیت کوین موردنظر چند هش در ثانیه تولید می کند؟ هش بیشتر در آمد بیشتر.

کارامدی – شما باید نسبت به میزان سرمایه و درآمدی که می خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق آن با سرمایه و درآمد موردنظر شما سازگار باشد. برق خانگی در بسیاری از کشورها از جمله ایران، قیمت بالایی دارد و مصرف برق دستگاه های استخراج بسیار بالا است. به همین دلیل برای استخراج به صرفه باید از برق صنعتی استفاده کنید.

قیمت – این عامل هم نسبت به سرمایه شما باید موردتوجه قرارگرفته شود. همچنین زمان بازگشت سرمایه و سوددهی هم باید در نظر گرفته شود.

دستگاه استخراج را فقط بر اساس قیمت یا فقط هش ریت خریداری نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. هدف پول است.

کارآمدترین دستگاه استخراج

کارآمدی دستگاه استخراج به این معناست که برای هر هش ریت، هزینه برق کمتری پرداخت کنید.

دستگاه استخراج در فروشگاه های اینترنتی

سایت های زیادی وجود دارند که این دستگاه ها را برای فروش گذاشته اند . آمازون و ای بی هم دستگاه های آماده استخراج را با قیمت های مناسب به فروش می رسانند. البته به دلیل تحریم های ایران، خرید مستقیم دستگاه های استخراج از این سایت ها امکان پذیر نیست.

بررسی سودآوری

شما می توانید با نرم افزارهای محاسبه سود آوری استخراج، نسبت به قیمت برق، هش ریت و میزان برق مصرفی پاور دستگاه، سود خود را محاسبه کنید. حتما مطمئن شوید که هزینه های برق را به درستی حساب می کنید چون سود و ضرر واقعی در این کار به مصرف برق خیلی بستگی دارد.

معرفی اجمالی دستگاه های استخراج بیت کوین ASIC

سه دستگاه معروف استخراج بیت کوین

۱- Bitmain Antminer S9

این دستگاه با قدرت هش ۱۴٫۰ TH/s یکی از قدرتمندترین دستگاه های ASIC بیت کوین است. در اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت bitmain رسما از ماینر جدید خود رونمایی کرد. این دستگاه دارای قدرت هش ۱۴ تراهش و مصرف انرژی ۱۳۷۵ وات است. antminer s9 از یک فن خنک کننده قدرت مند بهره می برد. با این وجود باید از آن در محیط های خنک استفاده کرد. دستگاه با استفاده از کابل Ethernet به شبکه متصل می شود. قیمت این دستگاه حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در فروشگاه های مختلف متغیر است. در حال حاضر با مصرف برق صنعتی، بعد از حدود ۹۳ روز از شروع به کار، سرمایه اولیه خرید دستگاه برخواهد گشت. میزان سود این دستگاه با برق مناسب و صنعتی حدود ۰٫۰۱۹ بیت کوین در هفته است.

۲- Bitmain Antminer T9

Antminer T9 با قدرت ۱۲٫۵ تراهش و مصرف انرژی ۱۵۷۶ یکی از قدرتمند ترین و البته پرمصرف ترین دستگاه های استخراج ASIC جهان است. این مدل از نظر ظاهری و سخت افزاری بسیار مشابه با مدل S9 است. قیمت آن حدود ۱۳۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار در فروشگاه های مختلف متغیر است. به دلیل مصرف بالای انرژی، برق خانگی به هیچ وجه برای این دستگاه مناسب نیست. در حال حاضر با شروع کار این دستگاه بعد از حدود ۱۲۸ روز سرمایه اولیه بر می گردد. با برق صنعتی می توانید با این دستگاه حدودا هفته ای حدود ۰٫۰۱۸ بیت کوین سود داشته باشید.

۳- Bitmain Antminer R4

دستگاه Antminer R4 بعد از مدل S9 و T9 یکی از دستگاه های استخراج محبوب شرکت Bitmain است. از این دستگاه به عنوان دستگاه خانگی استخراج هم نام برده می شود. با قدرت ۸٫۷ تراهش و مصرف انرژی ۸۴۵ وات، یکی از کارآمدترین دستگاه های استخراج است. برای کم تر کردن صدای دستگاه،از فن کوچکتری نسبت به مدل بالا بهره می برد، بنابراین نیاز به محیط خنک تری برای این دستگاه دارید. قیمت این دستگاه از ۱۱۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در فروشگاه های مختلف متغیر است. با مصرف برق صنعتی بعد از حدود ۱۵۰ روز سرمایه اولیه خرید بر می گردد. با برق مناسب حدود ۰٫۰۱ بیت کوین در هفته سود استخراج این دستگاه خواهد بود.

تجهیزات موردنیاز استخراج

علاوه بر دستگاه های ASIC استخراج، به تجهیزات جانبی دیگری در فرایند استخراج نیاز است :

منبع تغذیه یا پاور – سخت افزارهای استخراج بیت کوین نیاز به دستگاه منبع تغذیه یا پاور قوی برای استفاده از برق دارند.

فن های خنک کننده – سیستم های استخراج بیت کوین گرمای بسیار زیادی تولید می کنند. محیط خنک و استفاده از فن های قوی برای عملیات استخراج بسیار مهم است.

استخراج بیت کوین بدون سخت افزار قوی؟

امکان استخراج با سیستم های خانگی وجود دارد اما اگر قصد کسب درآمد دارید آن را فراموش کنید. همچنین با اجاره کردن سرویس های ابری می توانید بدون سخت افزار استخراج را انجام دهید که البته به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ممکن است کمی ریسک به همراه داشته باشد.

راهنمای استخراج ابری

در استخراج ابری، شما می توانید بخشی از سخت افزار شرکت های بزرگ را برای عملیات استخراج اجاره کنید. با این کار شما فقط به یک کامپیوتر ساده برای ارتباطات و یک کیف پول نیاز خواهید داشت.

مزایای استخراج ابری:

  • بدون نیاز به مکان
  • بدون هزینه برق اضافی
  • بدون نیاز به تجهیزات
  • مشکلات خنک کردن تجهیزات وجود ندارد
  • به تامین و تنظیم کنندگان تجهیزات نیاز نخواهید داشت

معایب استخراج ابری:

  • ریسک کلاهبرداری
  • استخراج غیرشفاف
  • هیجان کمتر (اگر شما یک عاشق کامپیوتر هستید که جمع آوری سیستم را دوست دارید!)
  • سود پایین تر – اپراتورها باید هزینه های خود را تامین کنند
  • نوسانات قیمت که ممکن است باعث کم شدن سود یا توقف فعالیت شود
  • عدم کنترل و انعطاف پذیری

انواع استخراج ابری

به طور کلی، سه نوع استخراج از راه دور وجود دارد :

۱- استخراج میزبانی(Hosted mining)
اجاره یک دستگاه استخراج که توسط ارائه دهنده میزبانی شده است.

۲- استخراج میزبانی مجازی (Virtual hosted mining)
یک سرور خصوصی مجازی (کلی) ایجاد کرده و نرم افزار استخراج خود را نصب کنید.

۳- قدرت هش اجاره ای (Leased hashing power)
اجاره مقداری قدرت هش، بدون داشتن یک کامپیوتر فیزیکی یا مجازی شخصی و اختصاصی. (این روش محبوب ترین روش استخراج ابری است.)

سایت های معتبر استخراج ابری

سایت های زیادی برای ارائه سیستم های ابری وجود دارند در اینجا سه سایت بزرگ و پیشرو در این حوزه را معرفی می کنیم:

۱- hashflare : این سایت قدرت هش مورد نیاز برای ارز های بیت کوین، اتریوم، دش و زدکش را در اختیار شما قرارخواهد داد. آدرس سایت : www.hashflare.io

۲- genesis-mining : یکی از بزرگترین سایت های اجاره دهنده قدرت هش با قابلیت استخراج ارزهای بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش ، زدکش و مونرو. آدرس سایت: www.genesis-mining.com

۳- hashnest : در این سایت می توانید مقداری از قدرت هش دستگاه های شرکت bitmain را اجاره کنید. آدرس سایت: www.hashnest.com

بیت کوین ماینررهای USB

تا چند سال پیش بیت کوین ماینرهای USB راه خوبی برای کسب درآمد بودند. اما با گسترش بیت کوین و سخت شدن استخراج، این ماینرها به دلیل قدرت هش کم دیگر مناسب این کار نیستند.

عالی بود(4)غیر مفید(0)