خانه / آموزش سئو SEO / آیا تعداد دیدگاه ها بر سئو سایت تاثیرگذار است ؟
آیا تعداد دیدگاه ها بر سئو سایت تاثیرگذار است ؟
آیا تعداد دیدگاه ها بر سئو سایت تاثیرگذار است ؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

آیا تعداد دیدگاه ها بر سئو سایت تاثیرگذار است ؟

شاید از نظر برخی از افراد وجود بخش نظرات در طراحی سایت ، چندان اهمیتی نداشته باشد اما این افراد دارای طرز فکر اشتباهی هستند زیرا بخش نظرات سایت ، یکی از بخش هایی است که می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن سئو سایت داشته باشد. به صرف تولید محتوا نمی توان انتظار رشد در کسب و کار را داشت بلکه تعامل با کاربران و ایجاد ارتباطات موثر با آنهاست که می تواند باعث رشد کسب و کار شما در محیط اینترنت شود.
نظرات کاربران نقش بسزایی در سئو سایت دارد. به این دلیل که باعث می‌شود کلمات کلیدی جدیدی در سایت بوجود بیاید، محتوای مطالب افزایش پیدا کند و موضوعات جدیدی مطرح شود. همچنین با افزایش تعداد نظرات انتخاب مشتری افزایش یافته و در نتیجه باعث بالارفتن میزان فروش می‌شود.

ایجاد تعامل با کاربر باعث جلب اعتماد کاربر شده و میزان رضایتمندی او را افزایش می دهد.
بنابراین وجود بخش نظرات بسیار ارزشمند است و هر کس که به سئو سایت اهمیت می‌دهد نباید این بخش را نادیده بگیرد. در نتیجه سعی کنید از مشتریان و کاربران خود بخواهید تا نظرات و انتقاداتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

اهمیت پاسخگویی به نظرات کاربران

انتقادات و پیشنهادات ثبت شده در وب سایت شما بسیار با ارزش هستند و نباید آنها را نادیده بگیرید. زیرا می توانید این انتقادات و پیشنهادات را برای بهبود کسب و کار خود بکار بگیرید.
بعلاوه شما می توانید با جواب دادن به دیدگاه های ثبت شده در وب سایت خود باعث جلب اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان وبسایت خود شوید .

 درمورد پاسخگویی به نظرات ذکر چند نکته ضروری می باشد :

۱. نکته اولی که باید در هنگام پاسخ دهی به نظرات مد نظر قرار داد این است که از کاربر به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.
۲. رعایت ادب و احترام بسیار مهم است.
۳. پاسخ شما باید در عین جامع بودن مختصرهم باشد .
۴. باید رفتار شما با مشتری وب سایت ، در قالب یک دوست باشد نه فقط یک فروشنده صرف.
البته همیشه گرفتن اولین دیدگاه یا نظر کاربر سایت بسیار زمان بر می باشد. به همین دلیل می توانید از دوستان خود بخواهید دیدگاه و نظرشان در مورد پستتان را در سایت ثبت کنند در این صورت با ارسال اولین دیدگاه در سایت، دیگر کاربران نیز درگیر ارسال دیدگاه و پاسخ به نظرات دیگران می شوند و به صورت این روال ادامه پیدا خواهد کرد. شما نیز در پاسخ به نظرات کاربران غفلت نکنید.

نکاتی برای بهبود یافتن سئو توسط مدیریت نظرات

در اینجا نکاتی را ذکر می کنیم که می تواند توسط مدیریت نظرات باعث بهبود سئو سایت شما شود .
۱. لینک‌های کامنت nofollow باشد
اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، لینک‌های خروجی بخش نظرات سایت شما، رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبه‌بندی سایت صدمه می زند. به عبارت دیگر با ایجاد کامنت اسپم کاربر کامنتی قرار می‌دهد که شامل لینکی به سایت کاربر می باشد. با این کار کاربر اسپم کننده باعث افزایش پیج رنک سایت خود می‌شود به این دلیل که لینکی از سایت معتبر با پیج رنک بالا توانسته بسازد. بنابراین صاحبان سایت می توانند با قرار دادن تگ nofollow در کامنت به گوگل و دیگر موتورهای جستجو بگویند که لینک اسپم را در محاسبات پیج رنک و شمارش تعداد لینک‌ها نادیده بگیرند.
۲. لینک‌ها را در نظرات کاملا محدود کنید
می‌توانید یک گام فراتررفته و به سادگی لینک‌های خروجی را از ابزار نظرات خود محدود کنید. این کار به بهبود امنیت وبسایت کمک خواهد کرد (توسط محدود کردن ورودی‌های HTML) و اجازه نمی‌دهد دیدگاه‌ها کاربران را به وبسایت‌های بد یا خراب از سایت شما هدایت کنند.
همچنین مطمئن شوید که یک محتوای مفید، قابل اشتراک و مهم ایجاد کرده‌اید که افراد به گذاشتن نظر تشویق شوند. بنابراین ایجاد محتوای فوق‌العاده نقش هسته‌ای و بلند مدت در سئو دارد.
۳. از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید
سوالاتی که کاربران در بخش نظرات ارسال می کنند، می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر نیز باشد، با پاسخ دهی مناسب به این سوالات و تولید محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از طریق کلمات کلیدی و پرس و جوهای جدید به سمت سایت خود هدایت کنید.
با استفاده از Call to Action از کاربران بخواهید که نظر خود را با شما مطرح کنند .
۴.فراخوان برای عمل یا call to action ها، جملاتی امری هستند که از کاربران می خواهند عمل یا اقدام خاصی را انجام دهند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت مطالب سایت خود کمک کنید.

عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *