خانه / اخبار / ارزان‌‌ترین سرویس اینترنت ماهانه را کدام شرکت ارائه می‌دهد؟
ارزان ترین سرویس اینترنت ماهانه
ارزان‌‌ترین-سرویس-اینترنت-ماهانه
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 2,00 از 5)
Loading...

ارزان‌‌ترین سرویس اینترنت ماهانه را کدام شرکت ارائه می‌دهد؟

با به راه افتادن موج تغییرات در دوره وزارت آقای آذر جهرمی، یکی از تحولاتی که صورت گرفته است، تغییر در نظام ارائه خدمات اینترنتی بوده است. این تغییرات موافقان و مخالفان خود را داشته‌اند. شرکت‌های ارایه‌هنده خدمات اینترنتی سرویس‌های تازه خود را ارایه کرده‌اند، در حالی که برای بسیاری از کاربران ابهامات زیادی در مورد قیمت و کم و کیف خدمات ارایه شده وجود دارد. با سایت شبکه همراه شوید تا نگاه دقیق‌تری به قیمت‌های خدمات اینترنتی ارایه شده توسط شرکت‌ها داشته باشیم.

از ابتدای شروع این تغییرات، مخالفان آن با جنبه‌های مختلفی از آن سر ناسازگاری داشته‌اند. برای مثال، به نظر آن‌ها این طرح که با نام «اینترنت نامحدود» کلید خورده بود، اما در عمل محدودیت داشت، به ضرر مصرف‌کننده تمام می‌شد. به هر حال، با کمی کش و قوس، این طرح به تصویب رسید و اجرایی شد.

امروز که برای خرید حجم با شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی مربوطه تماس گرفتم، پرسیدم که این طرح (که ۱۸ روز پیش اجرایی شده است) از چه زمانی برای من هم آغاز می‌شود. اپراتور پاسخ داد که بهتر است برای کاهش هزینه روی سرویس فعلی بمانم. گویا من تنها کسی نیستم که این پاسخ را گرفته است و اغلب شرکت‌ها به اپراتورهایشان سپرده‌اند تا جای ممکن کاربران را به استفاده از سرویس‌های فعلی تشویق کنند؛ با وجود این که این مسئله خلاف مصوبه است!

خرید سرویس اینترنت یک معامله است. در معامله امروز من، اپراتور مذکور اصرار داشت من به سرویس قبلی (‍یش از اجرای مصوبه) پایبند بمانم. این یک نکته مثبت است. چرا؟ چون شرکت سود خود را در استفاده من از سرویس قبلی می‌بیند! پس می‌توان حدس زد که طرح جدید به نفع تمام (یا حداقل بخشی از) مشتریان است.

به هر حال، قصد نداریم شما را معطل کنیم، پس مستقیما سراغ جدول قیمت‌های ماهانه اینترنت می‌رویم.

 

 

۱- رنگ سبز در هر ردیف، نشان‌دهنده بیشترین ترافیک ارائه شده با قیمت برابر با سایرین است. به زبان ساده‌تر، به‌صرفه‌ترین حجم در هر ردیف سبز شده است و شرکت های وب با داشتن بیشترین طرح به‌صرفه، ارزان‌ترین اینترنت را ارائه می‌دهد. اما این مسئله بسته به مصرف شما دارد. برای مثال، اگر سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه مد نظر شما باشد، شرکت پیشگامان بی چون و چرا به صرفه‌ترین شرکت است و اگر با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه هم بتوانید کنار بیایید، استفاده از خدمات شرکت فن آوا برای شما بهترین گزینه است.برای مقایسه اعداد فوق، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

۲- ضریب اینترنت داخلی: اعدادی که در این جدول  ثبت شده است، حجم اینترنتی است که شما می‌توانید به صورت آزاد و در سایت‌های بین‌المللی استفاده کنید.در صورتی که قصد داشته باشید از سایت‌های ایرانی منتخب داشته باشید، حجم ذکر شده در جدول ضریب می‌خورد. ضریب‌ها را با رنگ مشخص کرده‌ایم:

اپراتورهای قرمز دارای ضریب ۴

اپراتورهای زرد دارای ضریب ۳

و اپراتورهای آبی دارای ضریب ۲ هستند.

برای مثال، در صورتی که در جدول اپراتوری با ضریب ۴ دیدید عدد ۳۰۰ گیگابایت درج شده، این مقدار برابر با ۷۵ گیگابایت استفاده آزاد از اینترنت بین‌الملل است. پس نباید از دیدن برخی اعداد بزرگ داخل جداولی که شرکت‌های ارائه دهنده به شما نشان می‌دهند، هیجان‌زده شوید.

۳- در صورتی که حجم منصفانه‌ای که در جدول درج شده است به پایان برسد، اینترنت شما قطع نمی‌شود؛ بلکه با حداقل سرعت (۱۲۸ کیلوبایت بر ثانیه) به اینترنت متصل خواهید ماند. دلیل این که نام این طرح را در ابتدا «اینترنت نامحدود» گذاشته بودند، همین مسئله است. پس از پایان حجم با سرعت تعیین شده، شما باز هم می‌توانید بسته‌های حجمی با سرعت بالا خریداری کنید. قیمت هر گیگابایت حجم اضافه، ۲۰۰۰ تومان + عوارض و مالیات است.

مثال:

شما ۱۲ گیگابایت طرحی با سرعت ۵۱۲ کیلوبایت بر ثانیه را مصرف کرده‌اید. حالا سرعت اینترنت شما به ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه کاهش یافته است. برای خلاص شدن از شر سرعت پایین اینترنت، با مبلغ ۲۳۰۰ تومان، یک گیگابایت دیگر حجم خریداری می‌کنید. اگر ضریب اینترنت بین الملل به اینترنت سایت‌های داخلی اپراتور شما ۴ باشد، با این ۱ گیگابایت حجم خریداری شده، می‌توانید ۱ گیگابایت از سایت‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که سراغ سایت‌های منتخب داخلی بروید، بسته به ضریب تعیین شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات، می‌توانید ۲، ۳ و یا حتی ۴ گیگابایت از آن استفاده کنید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)