خانه / اخبار / سایت‌های دارای کشور مبدا نامشخص از بخش اخبار گوگل حذف می شوند
سایت‌های دارای کشور مبدا نامشخص از بخش اخبار گوگل حذف می شوند
سایت‌های-دارای-کشور-مبدا-نامشخص-از-بخش-اخبار-گوگل-حذف-می-شوند
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

سایت‌های دارای کشور مبدا نامشخص از بخش اخبار گوگل حذف می شوند

گوگل در راستای مبارزه با نشر اخبار جعلی و غیرواقعی در فضای مجازی، اعلام کرد از این به بعد اخبار سایت‌هایی که کشور مبدأ آن‌ها مشخص نباشد، در صفحه نیوز فید گوگل نمایش داده نمی شود.

با توجه به تأثیری که نشر اخبار جعلی در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا گذاشت، گوگل از مدتی قبل در صدد آن برآمده است که تا حد امکان نشر چنین خبرهایی را از روش‌های مختلف محدود کند. در همین راستا، گوگل اعلام کرد محتوای سایت‌هایی را که مبدأ آن‌ها نامعلوم است و یا به‌ نوعی مبدأ خود را چیزی غیر از مبدأ واقعی نمایش می‌دهند و در مورد هویت خود صادق نیستند، در این صفحه جستجوگر نمایش داده نخواهد شد.

با توجه به این تصمیم جدید، گوگل در اقدامی به‌ تازگی «خط‌ مشی انتشار اخبار» خود را به‌روزرسانی کرده و با ایجاد تغییراتی در سیاست‌های قبلی آن، نشر اخبار سایت‌هایی که درباره مبدأ خود اطلاعات غلط ارائه کرده یا سعی در اختفای هویت خود دارند را ممنوع کرده است؛ به‌ عنوان‌ مثال، از این به بعد یک سایت روسی نمی‌تواند به‌ عنوان یک درگاه خبری آمریکایی خود را معرفی کند و چنانچه سعی در انجام این کار کند، اخبار آن در نتایج جستجوی کاربران در قسمت نیوز فید گوگل نمایش داده نمی‌شود.

علت این اقدامات سخت‌گیرانه گوگل بر هیچکس پوشیده نیست. همان‌طور که می‌دانید شایعات مربوط به تأثیرگذاری روس‌ها در انتخابات آمریکا از طریق انتشار اخبار دروغ و جوسازی در فضای مجازی در ماه‌های گذشته باعث شد مقامات مربوطه، شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل را تحت‌فشار قرار دهند و خواستار نظارت بیشتری از سوی آن‌ها بر روی محتوایی شوند که در صفحات مربوط به این شرکت‌ها منتشر می‌شود.

یک سخنگوی گوگل در رابطه با این اقدام اخیر گوگل در مصاحبه با سایت بلومبرگ گفت:

با توجه به تغییرات مداوم دنیای مجازی، گوگل نیز الزاماً برای تطابق با این تغییرات ناچار است سیاست‌های خود را در صورت لزوم تغییر دهد.

وی اضافه کرد:

مردم حق دارند بدانند منبع اخبار آنلاینی که در جستجوگر گوگل مشاهده می‌کنند، کدام کشور است تا با اتکا به این اطلاعات بتوانند تشخیص دهند چقدر این اطلاعات قابل‌ اعتماد است.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)