خانه / دسته‌بندی نشده / استراتژی فریب در سئو
استراتژی فریب در سئو
استراتژی-فریب-در-سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

استراتژی فریب در سئو

آنالیز رقبا یکی از متداول ترین راهکارها برای رسیدن به نتایج قابل استناد است. در این وضعیت حفظ محرمانگی استراتژی و اطلاعات اساسی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در سئو نیز یکی از مهم ترین اقدامات برای تحلیل وضعیت رقبا آنالیز و واکاوی آنهاست. همانطور که اطلاع دارید ابزارها و سایت های متعددی مانند ahrefs ، moz برای این منظور وجود دارند که نتایج بسیار ارزشمندی در اختیار آنالیز کننده قرار می دهند. حال این سوال مطرح می شود که آیا راهکاری برای جلوگیری از انتشار این اطلاعات وجود دارد یا خیر؟

در اینجاست که اهمیت استراتژی فریب در سئو بیش از پیش مشخص می شود.

استراتژی فریب در سئو

عملا هیچ راهکار موثر و ثابتی در جلوگیری از دستیابی به اطلاعات اساسی مخصوصا وضعیت لینک بیلدینگ توسط اشخاص دیگر وجود ندارد. ردیابی لینک ها ( Links Tracking ) متدوال ترین نوع آنالیز رقبا محسوب میشود که با دستیابی و استفاده هوشمندانه از آنها میتوان به نتایج فوق العاده خوبی دست یافت. برای جلوگیری از اینکار استفاده از استراتژی فریب بهترین راهکار است. از لحاظ اخلاق حرفه ای نیز این راهکار کاملا منطقی و سالم بوده و هیچ مانعی برای انجام آن وجود ندارد.

توجیه و ضرورت استفاده از استراتژی فریب در سئو

قاعدتا برای هر شخص یا گروهی بسیار سخت و غیر قابل تحمل است که حاصل سالها تلاش و پژوهش با یک عامل ابزاری مورد تهدید قرار گیرد. از همین رو بکارگیری استراتژی فریب یک اصل اجتناب ناپذیر محسوب می شود. در زیر به چند مورد از ویژگی های بارز این استراتژی اشاره شده است:

  • جلوگیری از به هدر رفتن زحمات گروه
  • کنار زدن اشخاص یا گروه هایی که متکی به اطلاعات دیگران هستند
  • ارتقا علمی و عملی سطح رقابت با پیچیده تر شدن کار
  • برقراری سطح ثبات بیشتر در نتایج

بکارگیری استراتژی فریب در سئو

همانطور که می دانید بسیاری از لینک ها ( … , spam , site-wide , irrelevant ) صرفنظر از اینکه هیچگونه تاثیر مثبتی بر روی سایت ندارند ( با استناد به گفته کارشناسان گوگل ) بلکه میتوانند به اعتبار و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجوگر آسیب بزنند. ابزارهای ردیابی لینک ها قدرت کافی برای تعیین ارزش به لینک های موجود در نتایج آنالیز را ندارند. البته معیارهای خاصی وجود دارند با حقیقت فاصله دارند. حتی با تحقق اینکار نیز ارتباط موضوعی بحث پراهمیتی در تاثیر لینکها می باشد. در این حالت نتایج آنالیز می بایست چند بار دیگر با دقت بالایی بصورت دستی تحلیل شوند که انجام اینکار برای بسیاری از آنالیز کنندگان مقدور نیست.

بکارگیری استراتژی فریب در سئو به خلاقیت تیم سئو وابسته است. برای مثال می توان اقدام به ایجاد لینک های اسپم ، بی کیفیت و کم کیفیت متعددی کرد و بلافاصله آنها را توسط ابزار Google Disavow Tool از اثرگذاری به سایت محروم نمود. در اینصورت اگر رقبا این لینک ها را ردیابی و به تقلید مانند آنها را برای سایت خود ایجاد کنند نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت. این استراتژی در زمینه های مختلفی در شاخه های سئو داخلی و سئو خارجی قابل استفاده است.

البته در انتها لازم است به این نکته نیز اشاره شود که تشخیص و آنالیز کامل با وجود استفاده از استراتژی فریب در سئو نیز میسر بوده اما در سطح بالاتری از این مبحث قرار می گیرد. طبیعتا راهکارهای بسیاری برای آنالیز کامل و دقیق وجود دارد اما سطح پیچیدگی تابع سطح رقابت موجود است.

لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. ما همواره با اشتیاق به این موضوع نگاه می کنیم.

عالی بود(4)غیر مفید(0)