خانه / مهندسی محتوایی / محتوا در میزان نرخ تبدیل صفحه فرود تاثیر گذار است
محتوا در میزان نرخ تبدیل صفحه فرود تاثیر گذار است
محتوا-در-میزان-نرخ-تبدیل-صفحه-فرود-تاثیر-گذار-است
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 1,80 از 5)
Loading...

محتوا در میزان نرخ تبدیل صفحه فرود تاثیر گذار است

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که در جهت تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد، البته ممکن است این رویکرد همیشه جهت تاثیر مستقیم بر میزان فروش بکار برده نشود و صرفا به عنوان یک آمیخته بازاریابی در نظر گرفته شود. اما وقتی قرار باشد هدف محتوا صرفا برای بازاریابی و متقاعد کردن مشتریان برای خرید بکار برده شود می‌توانیم آن را کپی‌رایتینگ Copywriting بنامیم.

کپی‌رایتینگ روند نوشتن متن به منظور تبلیغات یا بازاریابی است که در جهت متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول، و یا تحت تاثیر قراردادن باور‌های افراد می‌باشد. این متن می‌تواند در بروشورها، بیلبورد‌ها، وب سایت‌ها، ایمیل‌ها، آگهی‌ها، کاتالوگ‌ها و غیره جای بگیرد.

در این مقاله اما بیشتر به بحث کپی‌رایتینگ در یک صفحه فرود خواهیم پرداخت و تاثیر جادویی کلمات را در تصمیم‌گیری مشتریان بررسی می‌کنیم. البته این به معنای عدم اثربخشی این نتایج در دیگر کانال‌های توزیع محتوا نیست و حاصل آنچه که خواهیم خواند ممکن است در دیگر کانال‌های انتشار نیز یکسان باشد.

 

در جهت بررسی اینکه کلمات و نوع احساسی که آنها منتقل می‌کنند چه مقدار می‌تواند در میزان نرخ تبدیل یک صفحه فرود در صنعت‌های مختلف تاثیر‌گذار باشد تحقیقاتی بر اساس رفتار کاربران و تعداد ۷۴,۵۵۱,۴۲۱ بازدید انجام شده از صفحه فرود‌های مختلف که تعداد ۶۴,۲۸۴ نیز منجر به lead generation شده است شکل گرفت.

کلماتی که نوع احساساتی مانند [شادی، ترس، خشم، غم و اندوه، تعجب و اعتماد] را منتقل می‌کردند بررسی شدند تا تاثیر کپی‌رایتینگ بر میزان نرخ تبدیلتحلیل شود و این می‌تواند برای هر بازاریاب و کپی‌رایتر مفید باشد.

در صنعت گردشگری، مثبت صحبت کنید

نتیجه تحلیل‌ها نشان داد حتی اگر %۱ از محتوای صفحه فرود، موجب احساس خشم و ترس شود نرخ تبدیل می‌تواند تا %۲۵ کاهش پیدا کند.
برخی از کلمات که موجب ترس یا خشم می‌شوند عبارتند از: محدود، پول، گرم، بیابان، بی پایان، چالش، درمان، هزینه، انفجار، پول نقد، ناامیدی

به این متن نگاه کنید تا کاملا قید سفر رفتن را بزنید:
تور ویژه سفر به بیایان گرم و بی پایان کالاهاری . این تور محدودیت دارد و صرفا با پول نقد ثبت نام خواهید شد

در طرف مقابل اما کلماتی که حس مثبت و اعتماد را همراه دارند عبارتند از: “لذت بردن”، “اسرارآمیز”، “بهترین”، “راهنما”، “شخصی”، “آبگرم”، “ارائه” “ستاره”، “جایزه”، “دوستانه” و “توصیه”

در نهایت توجه داشته باشید این کلمات بر اساس تحلیلی ماشینی استخراج شده است و ممکن است بخواهید با تکیه بر تصمیم خود متن را در نظر بگیرید.

مشاوران و کلمات نفرت‌انگیز

کلمه مشاوره ممکن است در زمینه‌های مختلف احساسات متفاوت را برای هر فرد به وجود بیاورد. یعنی اینکه مشاوران در هر صنعت جایگاه متفاوتی در ذهن مخاطبان دارند و به همین دلیل نمی‌توان کلمات مشخص و نزدیکی را تحلیل و ارایه داد.

 

اما چیزی که از نتایج حاصل شد عدم استفاده از کلمات: سرزنش، گناه، تقلب، فریب، کلاه برداری، سقوط، فروپاشی، فاجعه، مجازات در متن کپی‌ صفحه فرود است. شاید زیاد هیجان زده نیست چون حتی به صورت پیش فرض هم کسی حاضر به استفاده از آنها نیست!
اما تحلیل دیگر نشان داد استفاده از هر ۲۵۰ کلمه اضافی در متن صفحه فرود تا %۲۰ باعث کاهش نرخ تبدیل خواهد شد.

کسب‌وکارهای سرویس‌دهنده

هنگامی که در مورد کسب‌وکارهای سرویس‌دهنده صحبت می‌کنیم یعنی صفحه فرود خود را با محتوای کم و متنی آشکار و قابل اعتماد ایجاد کنید.
در این زمینه نتایج نشان می‌دهد که به طور کلی، صفحات کمتر از ۱۰۰ کلمه به میزان %۵۰ بهتر از صفحاتی با ۵۰۰ کلمه عمل می‌کنند.

 

در نهایت کلماتی باید مورد استفاده قرار بگیرید که اعتماد مشتریان را به همراه داشته باشد و این در میزان نرخ تبدیل صفحه فرود شما تاثیر‌گذار خواهد بود. توجه داشته باشید حدود %۸ از متن شما دارای کلمات مثبت و با حس اعتماد باشد کلماتی مانند:پیشرو، قدرتمند، نگهداری، معتبر، دقیق، حمایت، بهترین، راهنما، صادقانه، مقاوم، علم، علمی
فراموش نکنید مشتریان برای اعتماد کردن به دنبال پاسخ سوالات خود هستند:

  • آیا تصمیمی که گرفته‌ام درست است؟
  • محصول یا سرویس ارایه شده مناسب است؟
  • کیفیت محصول و سرویس مناسب است؟
  • عکس محصول همانی است که قرار است تحویل من شود؟
  • این شرکت معتبر و شناخته شده است؟
  • آیا کالا یا سرویس حتما ارایه می‌شود؟

با محتوا، عکس و حتی ویدیو به سوالات احتمالی مشتریان در صفحه فرود خود پاسخ دهید و اعتماد را به آنها هدیه دهید.

واژه‌های مرتبط با ترس اغلب تاثیر منفی بر روی نرخ تبدیل دارند، به ویژه در بخش بهداشت، حقوقی و گردشگری

لذت یادگیری را یادآوری کنید

پیشرفت تحصیلی و یادگیری و آشنایی با موضوعات جدید می‌تواند برای هر شخصی خوشایند و لذت بخش باشد. بنابراین تعجبی ندارد که در کپی‌رایتینگ صفحه فرود این صنعت، از کلمات مرتبط با شادی و خوشحالی استفاده شود.
کلمات مرتبط که معمولا در صفحات آموزشی یافت می شود عبارتند از: بورسیه تحصیلی، فارغ التحصیلی، موفقیت، پیشرفت
اگرچه کلمات حس شادی و خوشحالی ممکن است در بسیاری از مواقع کمک کند، اما تحلیل‌ها نشان داد در صنایع حقوقی و ساختمانی با نرخ تبدیل کمتری همراه بوده است.

استفاده از کلمات مثبت و قانع کننده

همینطور که نتایج نشان داد، انتخاب کلمات ظریف می‌تواند تاثیر قابل توجهی در نتیجه گفتگوها و میزان فروش داشته باشد. کلمات می‌توانند اعتماد یا شک و تردید، هیجان یا آرامش، مشارکت یا محرومیت را ایجاد کنند و فروشندگان و کپی‌رایتر‌ها با شناخت و برقراری ارتباط با مخاطبان خود به وسیله جادوی کلمات می‌توانند نرخ تبدیل را افزایش دهند.
بنابراین اگر محتوایی را برای صفحه فروش خود در نظر گرفته‌اید یا قصد دارید متنی را برای صفحات فرود آماده کنید این‌بار نگاه تازه‌ی را به کلمات داشته باشید. مثال‌های زیر چند کلمه را بارویکرد جدید نشان می‌دهد.

عالی بود(6)جالب نیست!(0)