خانه / آموزش سئو SEO / صفحه فرود جذاب بسازیم (استخوان بندی یک صفحه فرود استاندارد)
صفحه فرود جذاب بسازیم (استخوان بندی یک صفحه فرود استاندارد)
صفحه-فرود-جذاب-بسازیم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (7 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

صفحه فرود جذاب بسازیم (استخوان بندی یک صفحه فرود استاندارد)

صفحه فرود اولین صفحه از سایت شما است که کاربر بعد از کلیک کردن بر روی تبلیغ (به عنوان مثال تبلیغ بنری یا متنی) وارد آن صفحه می‌­شود. بازاریابانی که تجربه کافی ندارند، صفحه فرود تمام کمپین­‌های تبلیغاتی خود را صفحه اصلی سایت قرار می­‌دهند اما این یک اشتباه بزرگ است. صفحه فرود متناسب با پیام و نیاز کاربر متفاوت است.

این تنها یک نکته کوچک بود تا بتوانید یک صفحه فرود مناسب بسازید. اما چه عاملی باعث می­‌شود یک صفحه فرود عالی داشته باشید؟ چگونه می­‌توانید یک صفحه فرود فوق‌العاده بسازید تا نرخ تبدیل بهتری به دست آورید؟

صفحه فرود هایی که به منظور بازاریابی ساخته می‌شوند دارای تعدادی ویژگی تعریف شده می‌باشد. این ویژگی‌ها سازوکار اصلی بیشتر صفحه فرودها را تشکیل می‌دهند و می‌تواند به عنوان راهنمایی برای ساخت و تنظیم محتوا مورد استفاده قرار گیرد.

انطباق محصول یا خدمت با نیاز کاربران

مهمترین عامل بهبود نرخ تبدیل، هم­ترازی است. محصول یا خدمت پیشنهادی شما باید منطبق با نیاز مخاطبان­‌تان باشد. اگر مخاطبان به محصول یا خدمت شما، نیاز نداشته باشند یا مشکل آن­‌ها را حل نکند، نرخ تبدیل صفحه فرود مورد نظر شما کاهش می‌­یابد.

صفحه فرود اختصاصی برای منابع ترافیکی مختلف

اگر از تبلیغات متفاوت استفاده می­‌کنید، صفحات فرود مجزا داشته باشید تا آمار دریافتی از تبلیغاتی که انجام می­‌دهید را مورد تجزیه و تحلیل و نتیجه­‌گیری قرار دهید. گوگل و مشتریان شما نیز این تنوع همراه با اطلاعات جدید در هر صفحه را می­‌پسندند.

یکسان­‌سازی عنوان تبلیغات و صفحه فرود

تیتر صفحه فرود و کلمات کلیدی تبلیغ باید مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال اگر قصد فروش محصولی را دارید و صفحه فرود شما صفحه اصلی سایت باشد باعث گیج شدن کاربر و بستن صفحه سایت می­‌شود. یکسان­‌سازی تبلیغ با تیتر صفحه فرود باعث کاهش نرخ پرش یا Bounce rate می­‌شود. در این صورت است که اولین گام برای جلب اعتماد کاربر را برداشته اید. تیتر صفحه فرود اولین عنصری است که چشمان مخاطب را به خود جذب میکند.

سوتیترها بعد از عنوان اصلی صفحه فرود توجه مخاطبین را به خود جلب میکند. سوتیتر باید تکمیلی بر تیتر اصلی صفحه باشد و مخاطب را برای ادامه ی مطالعه صفحه جذب کند.

تیتر باید شفاف و قانع­‌کننده باشد

اولین قسمتی که هر کاربر می‌­خواند تیتر صفحه فرود است. هر چه تیتر شما قوی­‌تر و قانع­‌کننده‌­تر باشد نرخ تبدیل بهتری به دست می‌­آورید. اغلب صفحه فرودها از یک تیتر اصلی برای قانع کردن کاربر و از یک سوتیتر برای توضیح بیشتر استفاده می­‌کنند به عنوان مثال “دانلود رایگان کتاب تبلیغات (عنوان اصلی)” ، “بیاموزید چگونه تبلیغی خلاقانه بیافرینید (سوتیتر)”  است.دقت داشته باشید که عنوانی ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی زبانی و نگارشی داشته باشید تا پیغام در اولین نگاه منتقل شود.

تمام اطلاعات مورد نیاز را در صفحه فرودتان قرار دهید

محتوای  صفحه فرود باید با کیفیت بالا، الهام بخش و مورد اعتماد باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز بازدید­کننده را ارائه دهد. این اطلاعات نباید انقدر زیاد باشد که موجب گیج شدن بازدید­کننده شود. اینکه چه میزان اطلاعات در صفحه فرودتان قرار دهید بستگی به پیچیدگی محصول شما دارد. نکته مهم ارائه اطلاعات ضروری و مورد علاقه بازدید­کننده است تا مجبور نباشد برای به دست‌­آوردن اطلاعات اضافی به سایت دیگری مراجعه کند.

مزایا و ویژگی هایی که سبب میشود مخاطبان انگیزه بیشتری برای تکمیل فرآیند مورد نظر شما را پیدا کنند، به صورت طبقه بندی و براساس میزان اهمیت آنها نام ببرید و یا عنوان بندی کنید.

احساسات کاربران‌تان را درگیر کنید

صفحه فرودی که با احساسات کاربران ارتباط برقرار کند نرخ تبدیل بهتری به دست می­‌آورد. کاربران به صفحه فرود شما علاقمند می­‌شوند و با سایت شما، پیشنهادی که ارائه کرده­‌اید و دیگر مشتریان ارتباط بهتری برقرار می­‌کنند.

Call to action قوی داشته باشید

بعد از تیتر صفحه فرود، دومین فرصت بزرگی که می‌­توانید از آن بهره بگیرید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، CTA ها هستند. طبق بررسی­‌ها از ۵ تا ۷ کلمه کلیدی تاثیرگذار استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر به کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان دیوانه‌کننده و جذاب مراجعه کنید.

محل قرارگیری محتوا و Call to action

بازدید­کننده بعد از ورود به صفحه فرود باید بدون اسکرول کردن، بخش‌­های اصلی سایت را ببیند. استفاده از لینک­‌های زیاد برای اتصال به دیگر سایت­‌ها و صفحهات داخلی سایت باعث حواس پرتی کاربر و کاهش نرخ تبدیل می­‌شود.  به هیچ عنوان دکمه CTA و فرم عضویت را در محلی قرار ندهید که کاربر مجبور به جستجو کردن شود.

 به میزانی که نیاز دارید از کاربر اطلاعات بگیرید

به هر میزان که فرم عضویت شما طولانی­‌تر باشد، کاهش نرخ تبدیل بیشتر است. جمع­‌آوری اطلاعات برای شرکت­‌ها مفید است، اما اگر واقعا نیاز شما را گرفتن آدرس ایمیل برطرف می‌­سازد، برای افزایش نرخ تبدیل فقط همین یک مورد را بخواهید. بر اساس بررسی های انجام شده، اگر تعداد فیلدها بیشتر از ۷ مورد باشد، کاربران شما بدون هیچ اقدامی سایت شما را ترک می­‌کنند.

برای جذب کاربران، سایت واکنش­گرا یا Responsive داشته باشید.

اغلب بازدیدکنندگان برای مشاهده صفحه فرود از موبایل یا تبلیت خود استفاده می­‌کنند. اگر سایت شما ریسپانسیو (Responsive) نباشد نصف مشتریان خود را از دست می­‌دهید.

برای طراحی صفحه فرود هزینه کنید

صفحه فرود را محتوا و طراحی تشکیل می­‌دهد. رنگ، نوع و اندازه فونت، فضای خالی، و دیگر عناصر طراحی نقش اساسی در جذب کاربر و یافتن CTA ها دارد. رنگ هر سایتی مرتبط با صنعت متفاوت است.

استفاده از عکس ها یا ویدیوها برای نشان دادن محتوا

استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب سبب می‌شود کاربر زمان بیشتری در صفحه فرود شما صرف کند و در تصمیم‌گیری کاربر تاثیر مثبت بگذارید. مطالعات eyeviewdigital نشان می‌دهد که استفاده از ویدیو در صفحه فرود سبب افزایش ۸۰% نرخ تبدیل خواهد شد.

از عکس­‌ها برای هدایت کردن چشمان بازدیدکننده به سمت CTA استفاده کنید.تصاویر و عکس­‌های مرتبط و با کیفیت بالا، توجه بازدیدکنندگان را به CTA ها جلب می­‌کنند و نرخ تبدیل را افزایش می‌­دهند.

اثبات عمومی

متقاعد‌کننده‌ترین قسمت صفحه فرود برای رسیدن به هدف شما است. نمونه‌ای از رضایت مشتریان  را در صفحه فرود خود قرار دهید تا به مخاطبانتان نشان دهید که مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان مشتریانتان دارید و اعتماد آنها را جذب خواهید کرد.

مناظره پایانی

با نزدیک شدن به پایان صفحه فرود، شما برای آخرین بار از این شانس برخوردارید که پیشنهاد ویژه خود را مجدداً به اشترک بگذارید. همانند توضیحات تکمیلی با این تفاوت که فقط اصلی‌ترین ویژگی خود را در این قسمت به اشتراک خواهید گذاشت، یا می‌توانید دکمه فراخوان‌ خود را بار دیگر قرار دهید یا یک جمله برای افزایش انگیزه مخاطب بنویسید تا به کلیک بیشتری دست یابید.

تست، تست، تست

بهترین راه بهینه‌­سازی صفحه فرود، تست کردن مداوم است.تست A/B نشان می­‌دهد حتی یک تغییر کوچک (به عنوان مثال در تیتر صفحه فرود)، به چه میزان در نرخ تبدیل مؤثر است. تست­‌های متفاوت به شما امکان می­‌دهد تغییرات گوناگونی را ایجاد کنید و مشاهده کنید کدام ترکیب عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد. تست صفحه فرود تاییده­ای است برای شما که چه المان‌هایی خوب کار می­‌کنند و کدام المان‌­ها باید تغییر کنند.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)