خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / ۱۳ نکته طلایی طراحی بنر برای کلیک خوردگی بیشتر !
13 نکته طلایی طراحی بنر برای کلیک خوردگی بیشتر
طراحی بنر جذاب
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

۱۳ نکته طلایی طراحی بنر برای کلیک خوردگی بیشتر !

اگر به دنبال افزایش ترافیک آنلاین خود با تبلیغات جذاب هستید، شاید از خودتان بپرسید: طراحی بنر جذاب چه ویژگی‌هایی دارد؟ و رعایت چه مواردی برای طراحی یک بنر استاندارد لازم است؟؛ یکی از قوی‌ترین شیوه‌های بازاریابی در دنیای آنلاین امروز، استفاده از بنرها است. همه‌ی شرکت‌ها از بنرها برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده می‌کنند. بنر ها مقرون به صرفه، قابل اندازه گیری و تاثیرگذار هستند. در ادامه ۱۳ نکته طلایی که برای طراحی یک بنر تبلیغاتی به آن احتیاج دارید را با هم می­‌شماریم

۱٫از سایز استاندارد و موثر بنر استفاده کنید

 

 

۲٫در طراحی بنر، اولویت‌بندی داشته باشید

طراحی بنر تبلیغاتی متکی بر رعایت تعادل در هر تبلیغ می‌باشد،بنابراین به اولویت‌بندی‌ها توجه داشته باشید. بنرهای تبلیغاتی تاثیرگذار به منظور افزایش آگاهی از برند و ترافیک وب‌سایت طراحی می‌شوند و دارای سه جزء اصلی می‌باشند:

لوگوی شرکت شما

لوگوی شما معرف برند شرکت شما است، پس سعی کنید در چشم بازدیدکنندگان قرار گیرد. در نظر داشته باشید اولویت دیده شدن لوگو کمتر از پیشنهادهای ویژه و دکمه فراخوان است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادهای ویژه ویترین محصولات و یا خدمات شما است. توجه‌ افراد را به خود جلب می‌کند. به این عبارات توجه کنید: “کیفیت مرغوب” یا “تخفیف ۵۰%” این عبارات باید بیشترین فضا را به خود اختصاص دهند و در مرکز دید بازدیدکنندگان قرار گیرند.

دکمه فراخوان

دکمه فراخوان عبارت و یا دکمه‌ای است که کاربران را به کلیک کردن بر روی تبلیغ تشویق می‌کند.

۳٫سادگی را فراموش نکنید

محتوا و تصاویر ساده برای بنر خود در نظر بگیرید. مخاطبان تنها چند ثانیه بر روی بنر شما وقت می‌گذارند و در صورتی که توجه افراد جلب نشود هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

۴٫در بنرها از دکمه‌های فراخوان به درستی استفاده کنید

نسبت به نوع بنر تبلیغاتی ، دکمه های فراخوان میزان کلیک خوردگی تبلیغ شما را افزایش می دهند. بهتر است دکمه فراخوان با رنگی متضاد در سمت راست بنر قرار گیرد. توجه داشته باشید هماهنگی و سازگاری دکمه فراخوان با کل تبلیغ از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵٫قاب‌بندی مشخص در بنر داشته باشید

چشم افراد به شکل طبیعی به اجزاء داخل یک قاب معطوف می‌گردد. بنرهای تاثیرگذار یک قاب‌بندی تعریف شده دارند که با استفاده از هنر گرافیک می‌توانید حاشیه مناسبی هم برای بنر خود در نظر بگیرید. به عنوان ساده ترین مثال، اگر بنری با زمینه سفید دارید می‌توانید حاشیه‌ای خاکستری برای آن در نظر بگیرید تا جذاب تر به نظر برسد.

۶٫متنی خوانا بنویسید

عنوان و متن بنر تبلیغاتی را با سایزهای متفاوت بنویسید. بهتر است از فونت شکسته استفاده نکنید و کوچکتر از ۱۰pt نباشد(مگر اینکه برای اعلان کپی رایت باشد).

تیتر باید بزرگ، پررنگ و خوانا باشد. برای تیتردوم فونتی متفاوت انتخاب کنید ویا با فونت باریک‌تر و روشن‌تر وارد کنید.

رتبه بندی را در نوشته خود رعایت کنید. قسمت‌هایی از نوشته که اطلاعات مهمی در بر دارد باید با فونت بزرگ‌تر نوشته شود. شما میخواهید که چشمان بازدیدکنندگان در مسیری که شما پیش رویش ترسیم می‌کنید حرکت کند، پس یکنواخت عمل نکنید و جذابیت به کارتان اضافه کنید.

۷٫بنر های متحرک

13 نکته طلایی طراحی بنر برای کلیک خوردگی بیشتر ! | تبلیغات تلفن همراه عدد

بنرهای متحرک  دارای طرحی با تاثیرگذاری خارق العاده هستند. به این نکته توجه داشته باشید، بنر متحرک موجب عدم تمرکز بر پیام تبلیغاتی شما نشود.

از تصاویر متحرک ساده استفاده کنید که حدالامکان بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نکشد و بیش از ۳ دفعه تکرار نشود. در نظر داشته باشید برای آخرین فریم بنر خود دکمه فراخوان را در نظر بگیرید.

۸٫سازگار با برند خود باشید

تبلیغ بنری شما به صفحه فرودی لینک می‌شود که شامل پیشنهادات شما است. اطمینان حاصل کنید که برند شما و صفحه فرودتان با تبلیغی که ارائه می‌دهید هماهنگ باشد و مشتریان بالقوه شما را گیج نکند.

۹٫حس ضرورت را القاء کنید

حس ضرورت بصری و نوشتاری را با رنگهای متضاد و پررنگ القاء کنید. تبلیغات بنری همیشه هم نباید خیلی لطیف باشند.

۱۰٫از تصاویر به خوبی استفاده کنید( فقط زمانی که به آنها احتیاج است)

از تصاویر و تصویرسازی‌های مرتبطی که ارتباط مستقیم با محصول شما داشته وباعث افزایش تاثیر بنر شما می‌شوند استفاده کنید. از مفاهیم انتزاعی استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید استفاده از تصاویر در یک بنر ضروری نیست. تایپوگرافی زیبا هم می‌تواند به اندازه یک تصویر تاثیرگذار باشد.

۱۱٫رنگ مناسب انتخاب کنید

هر رنگ حس ویژه‌ای را در فرد تداعی می‌کند. بنابراین مهم است که شما می‌خواهید چه حسی را توسط تبلیغتان القاء کنید. رنگ اولین عاملی است که توجه یک کاربر را به بنر شما جلب می‌کند.

رنگ‌ها در افراد و فرهنگ‌های گوناگون معانی متفاوتی دارند. در طراحی یک بنر اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های مناسب با مخاطبان خود را انتخاب می‌کنید.

۱۲٫ فایلی با حجم کم در نظر بگیرید

طبق استانداردهای Google Adwords باید سایزی کمتر از ۱۵۰kb برای بنرها در نظر گرفته شود. تبلیغ شما باید با سرعت زیاد بارگذاری شود. در غیر این صورت کاربر از قسمت تبلیغ شما عبور می­‌کند بدون آنکه حتی تبلیغ شما را ببیند. بنرها در ۳ سایز مختلف می‌توانند طراحی شوند. بزرگترین سایز بنر، ۹۶۰ در ۱۴۴ پیکسل است که بالاترین حجم  برای این سایز ۱۵۰kb می­‌باشد، امکان بارگذاری بزرگتر از این سایز در پنل عدد  وجود ندارد. هدف از این ۳ سایز متفاوت هماهنگ شدن نسبت طول و عرض بنر با نمایشگرهای مختلف گوشی‌های تلفن همراه است. با این ۳ سایز متفاوت این امکان هم برای شما ایجاد می‌شود که همزمان یک تبلیغ تصویری را در طرح‌های مختلف انتشار دهید. در عدد، طراحی بزرگترین سایز بنر کافی است و خود SDK آن را به دو سایز دیگر تقلیل میدهد.

۱۳٫از فرمت مناسب برای فایل خود استفاده کنید

فرمت‌های قابل اجرا برای بنرهای تبلیغاتی در پنل عدد JPG،PNG، و یا GIF می­‌باشد. طراحی بنرها اصولاً با نرم افزارهای Adobe Illustrator و یا Photoshop انجام می‌گیرد که این سه فرمت بهترین خروجی برای این نرم افزارها می­‌باشند.

هم اکنون آمادگی لازم برای طراحی بنری استاندارد را بدست آوردید

تعدادی از تکنیک‌های کاربردی برای طراحی یک بنر استاندارد را با شما در میان گذاشتیم اما فراموش نکنید که برای خلاقیت هیچ محدودیت و پایانی وجود ندارد. ایده‌های ناب خود را به عرصه حضور برسانید.

عالی بود(6)غیر مفید(0)