خانه / دسته‌بندی نشده / در شبکه‌های اجتماعی چه کار کنیم و چه کار نکنیم
در شبکه‌های اجتماعی چه کار کنیم و چه کار نکنیم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

در شبکه‌های اجتماعی چه کار کنیم و چه کار نکنیم

از زمانی که تصمیم می‌گیریم برند و یا کسب و کار خودمان را آنلاین کنیم، مسئولیت‌های زیادی بر دوش ما قرار می‌گیرند؛ این مسئولیت‌ها می‌توانند در قالب مجموعه‌ای از قوانین رفتاری ما در شبکه های اجتماعی مختلف باشند. حال این قوانین رفتاری می‌توانند برای شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت باشند. در این مطلب قصد دارم تا مجموعه‌ای از باید ها و نباید‌ها برای به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی را با شما در میان بگذارم.

نبایدها

  • خودتان را درگیر حذف و ویرایش پست کنید

با این کار حسی که به مخاطبین و مشتریان شما منتقل می‌شود این است که کسب و کار شما در تلاش برای ایجاد یک فضای دموکراتیک و بسته است و می‌خواهد فضا را آنگونه که می‌خواهد نمایش دهد و یا بدنبال مخفی کردن مسئله‌ای مهم از مخاطبین است. در عوض شما باید تلاش کنید تا بجای پاک کردن صورت مسئله تمرکز خود را برای حل کردن مسئله که در اینجا حل و فصل نظرات منفی است بگذارید.

البته در نظر داشته باشید که اگر کاربرانی دارید که خود را مسئول ارسال اسپم در صفحه شما می‌دانند، بهتر است دسترسی آنها را به صفحه‌تان ببندید.

  • به عنوان یک فروشنده فروشگاه ظاهر شوید

کاربران فیسبوک کاملا متوجه این قضیه هستند که شما در حال تبلیغ کردن کسب و کار خود هستید؛ اما شما نباید این حس را به آنها منتقل کنید که وارد یک فروشگاه شدند و شما به عنوان یک فروشنده دائما در حال قیمت دادن به آنها هستید. فراموش نکنید که هدف اصلی شما تلاش برای تبلیغ کسب و کارتان بدون خسته کردن مخاطبین‌تان است.

۵۲% از کاربرای برندهای مختلف به دلیل «تکراری و خسته کننده بودن» پست های ارسالی صفحه برند را آنفالو کرده‌اند.

بنابراین شما باید به دنبال یک حد متعادل در ارسال پست های تبلیغاتی و ترکیب آن با پست های سرگرمی باشید. استفاده از ترکیبی از پست های سرگرم‌کننده با پست‌های تبلیغاتی هم مشارکت مخاطبین را جلب می‌کند و هم درصد به اشتراک گذاری مطالب شما توسط آنها بیشتر می‌شود.

فقط مراقب باشید که صفحه شما به یک صفحه طنز برای مخاطبین‌تان تبدیل نشود!

  • الکی صفحه‌تان را بروز نکنید

هیچوقت هیچوقت هیچوقت برای اینکه فقط صفحه‌تان را بروز کرده باشید، پستی ارسال نکنید.

اگر واقعا مطلبی ندارید بهتر است شیوه های دیگری را تست کنید. مثلا به یک مقاله مرتبط به کسب و کارتان لینک بدهید؛ خلاق باشید اما حواستان باشد که اسپم ارسال نکنید

  • به ندرت پست کنید

توجه داشته باشید که شرکت یا کسب و کار شما باید در چشم بیننده فعال به نظر برسد، اما نه با هفته ای یک پست! در بخش قبلی گفتم که یک حد متوسط شادی و تبلیغاتی در پست های خود ایجاد کنید و در این بخش می گویم که روزانه بین ۲ الی ۴ پست در صفحه‌تان ارسال کنید.

  • گرفتن اطلاعات کاربران بدون اجازه

کاملا این قضیه قابل درک است که شما به دنبال ایجاد یک دیتابیس خوب از اطلاعات تماس کاربران هستید؛ اما طبق قواعد و اصول حتما در نظر داشته باشید که شروع این قضیه باید با پر کردن فرم توسط کاربران برای این کار باشد. گرفتن اطلاعات کاربران بدون اطلاع آنها و شروع به ارسال تبلیغات از راه های گوناگون ممکن است در دراز مدت برای برند یا کسب و کار شما زیان آور باشد.

  • از حساب کاربری شخصی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید

حتما برای کسب و کار خود با یک حساب کاربری مخصوص کسب وکار ها در فیسبوک ثبت نام کنید.

داشتن یک حساب کاربری مخصوص برای کسب و کار جدا از برخورداری از پرستیژ خاص به شما امکانات بیشتر نسبت به حساب شخصی می دهد (به عنوان نمونه تعداد دوستی ها در حساب شخصی محدود است ولی در حساب کاربری کسب و کارها در قالب لایک صفحه محدودیتی ندارد) همچنین شما می‌توانید دامنه ارتباطات خود با مشتریان‌تان را گسترش دهید و امکان ارتباط کاربران با شما از طریق یک پلتفرم مستقل را فراهم کنید.

بایدها:

  • به نظرات مثبت و منفی کاربران پاسخ دهید

کاربرانی که صفحه شما را لایک کرده‌اند و کسب و کار شما را دنبال می‌کنند هرکدام نظرات و عقاید خاص خود را در زمینه محتوای ارسالی صفحه شما دارند. وقتی کاربران نظرات خود را روی پست‌ها یا دیوار شما ارسال می‌کنند در حقیقت به دنبال «توجه»‌ هستند.

توجه به نظرات، به کاربران شما نشان می‌دهد که کسب و کار شما به آنها اهمیت می‌دهد و یک حس خوب در ذهن کاربران ثبت می‌کند. توجه داشته باشید که تعامل برند با کاربران با افزایش موفقیت رابطه مستقیم دارد.

  • ارسال های منظم و متعادل در روز

خود تیتر کاملا گویاست! ارسال محتوای با کیفیت و بر اساس یک نظم و قاعده با افزایش مراجعه کاربران و ماندگاری در صفحه شما رابطه مستقیم دارد. البته که باید حواستان باشد اسپم پست نکنید!

  • محتوای تولید شده در وبسایت‌تان را به اشتراک بگذارید

فیس‌بوک این امکان را برای شما فراهم کرده است تا مطالب و محتوای داخل سایت یا وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید. مطالب جدید وبلاگ خود را در صفحه فیسبوک خود منتشر کنید و سعی کنید برخی از محتواهای خود را به landing page لینک کنید. این کار افزایش ترافیک قابل توجهی از سمت فیسبوک برای سایت شما به وجود می‌آورد.

  • اطلاعات کاربران را در قسمت های جداگانه بگیرید

از فرصت گرفتن ورودی برای وبسایت خود استفاده کنید و قسمتی برای گرفتن اطلاعات کاربران طراحی کنید. می‌توانید از شیوه‌های مختلفی مثل ارائه محصولات رایگان به کاربران در قبال دریافت اطلاعات آنها مثل ایمیل‌شان استفاده کنید.

  • دکمه های اشتراک‌گذاری را جدی بگیرید

همانطور که از فیسبوک برای سایت ورودی می‌گیرید باید از سایت هم برای صفحه خودتان ورودی داشته باشید تا بتوانید کاربران را دعوت به لایک صفحه‌تان کنید.

  • محتوای تعاملی ایجاد کنید

پست کردن مطالب روزانه و یک طرفه برای کاربران خسته کننده است. سعی کنید مشارکت کاربران را در بحث ها داشته باشید و نظرات آنها را بخواهید؛ این کار اشتیاق کاربران از حضور و مراجعه منظم به صفحه شما را زیاد می‌کند. ایجاد نظرسنجی از جمله این کارهاست. اپلیکیشن های خوبی هم در فیسبوک هستند که به شما در این راه کمک می کنند.

عالی بود(4)غیر مفید(0)