خانه / آموزش سئو SEO / تاثیر محل سرورهاست شما بر روی SEO سایت
تاثیر محل سرورهاست شما بر روی SEO سایت
تاثیر-محل-سرورهاست-شما-بر-روی-SEO-سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تاثیر محل سرورهاست شما بر روی SEO سایت

محل قرارگیری سرور چه تاثیری SEO و سرعت سایت دارد ؟

به صورت کلی، هرچه محل سرور هاست شما به بازدیدکنندگان نزدیک تر باشد، سرعت لود وب سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال اگر اکثر بازدید کنندگان شما از ایران هستند، قطعا در صورت انتخاب هاست در ایران، سرعت لود سایت شما برای بازدیدکنندگان ایرانی نیز چند برابر سایت های خارجی خواهد بود.

اما باید توجه کنید که متاسفانه به خاطر زیرساخت شبکه ایران، علی رقم سرعت بالای لود سایت برای بازدیدکنندگان ایرانی، سایت شما ممکن است در برخی از مواقع به کندی از خارج از ایران لود شود. اگر مشتریان و بازدیدکنندگان خارجی برای سایت خود داشته باشید، این موضوع می تواند اهمیت ویژه ای برای شما داشته باشد. لذا توصیه می شود در صورتی که لود سایت شما از خارج از کشور نیز مهم است، حتما از سرورهای هاست خارج از کشور استفاده فرمایید.

همچنین رتبه SEO یک سایت مشروط بر این است که روبات های شرکت گوگل در بازه های زمانی مختلف بتوانند سایت را بررسی و ایندکس کنند. تمامی ربایت های گوگل از سرورهایی از خارج از ایران و عموما در ایالات متحده کنترل می شوند، در نتیجه اگر وضعیت سرور هاست شما به نحوی باشد که این روبات ها نتوانند سایت شما را به درستی و به سرعت باز کنند، ممکن است با کاهش رتبه SEO خود مواجه شوید و یا حداقل سرعت ایندکس شدن سایت شما در نتایج گوگل کاهش یابد. لذا با توجه به اینکه سرورهای داخل ایران بعضا با اختلال ارتباط با خارج از کشور مواجه می شوند، متخصصین سئو اغلب توصیه می کنند تا سایت های تازه کار که به دنبال ایجاد رتبه مناسبی برای سایت خود هستند، ابتدای کار از سرعت بالای سرورهای ایران بگذرند و هاست خارجی تهیه نمایند. اما شما می توانید بعد از کسب رتبه مناسب از گوگل، سایت خود را به داخل ایران و به یک سرور پایدار منتقل کنید. به این صورت علاوه به کسب رتبه مناسب سئو، سرعت لود بالای سایت، مشتریان شما را نیز خوشحال خواهد نمود.

هم اکنون می دانیم که تاثیر محل سرورهاست شما بر روی SEO سایت نیز باید به عنوان یک نکته مهم در زمان انتخاب هاست و سرور مورد توجه قرار بگیرد.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)