خانه / تکنولوژی / تفاوت سرور های هاست داخلی و خارجی؟
تفاوت سرور های هاست داخلی و خارجی؟
تفاوت-سرور-های-هاست-داخلی-و-خارجی؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تفاوت سرور های هاست داخلی و خارجی؟

چند سالی است بسیاری از سازمانهای دولتی و نهاد های حکومتی نسبت به انتقال میزبانی وب خود به داخل کشور تمایل نشان می دهند و از این رو شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ اقدام به راه اندازی سرور های هاستینگ در داخل کشور نموده اند . تعرفه پلان های هاست بر روی سرور خارج از کشور بسیار پایینتر از تعرفه سرور ایران می باشد و دلیل این امر هزینه بالای دیتا و سخت افزار می باشد . یکی از محاسن هاست ایران ، سرعت بالاتر و محسوس میزبانی وب ایران در کشور است و علت سرعت بالای سایت ها و پورتال ها این است که کاربران سایتها و پورتال ها از سرویس اینترنت داخل کشور استفاده می کنند ، و این امر تا حد زیادی سرعت را بطور مجازی افزایش می دهد . به همین جهت اگر با افزایش کاربران داخلی بر روی سایت خود مواجه شده اید ، انتقال هاست و بستر سایت شما به هاست ایرانی یک راه حل مناسبت خواهد بود.

نمودار تقاضای میزبانی در داخل ایران در سالهای اخیر توسط کاربران ایرانی یک نمودار سعودی بوده و از دلایل آن می توان قوانین جاری کشور ، بستر اینترنت کشور ، و برخی دلایل اجتماعی یا سیاسی و گاها اقتصادی  … را می توان نام برد. ویژگیهای هاست ایران و هاست خارجی موجب شده تا هر یک مزایایی را نسبت به دیگری کسب کند و مسلما وجود خدمات متفاوت متناسب با سلیقه و نیاز کاربران هاستینگ یک حسن برای کاربران  محسوب می شود .

ویژگی های سرویس های هاست داخل ایران

عدم امکان تحریم: به دلیل میزبانی سایت ها در داخل کشور  امکان قطع دسترسی به دلیل تحریم توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات خارجی موثر نیست . البته نرم افزار ها و سیستم عامل ها یا کنترل پنل ها … شامل این موارد نمی شود مگر آنکه تولید داخل کشور باشد . با این حال وجود سرور اختصاصی در ایران به دلیل دسترسی دایمی به اطلاعات و بکاپ یک حسن بزرگ محسوب می شود.

دسترسی به سایت ها با سرعت بالا هنگام مشاهده از بستر اینترنت ایرانوجود فاصله فیزیکی  کمتر بین سرور ایران  و کاربرانی که از داخل ایران سایت ها را لود می کنند ، سرعت دسترسی برای این دسته از کاربران داخلی که از بستر اینترنت داخل کشور قصد لود سایتی که در داخل کشور هاست شده است ، را دارند بمراتب سرعت دسترسی بیشتر خواهد بود.

دسترسی دائمی به دلیل اختلال در شبکه اینترنت داخلی : در صورت بروز اختلال در اینترنت ایران معمولا موجب اختلال ، عدم دسترسی یا کندی دسترسی  به سایت هایی که روی سرور های خارجی میزبانی می شوند از مشکلاتی خواهد بود که ممکن است کاربران هاستینگ خارج از کشور با آن روبرو شده باشند . لیکن دسترسی به هاست ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی اینترنت تا حد زیادی ، دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم می آورد.

ویژگی های سرویس های هاست خارج ایران

دسترسی با سرعت بالاتر برای مشاهده سایت برای کاربران خارج از کشور : پایداری خدمات به دلیل وجود اینترنتMirror در دیتاسنتر های خارج از کشور و همچنین موقعیت محلی سرور ها در امریکا و کانادا ، این امکان را برای کاربران خارج از کشور فراهم می آورد که سایت ها یا پورتال ها را با سرعت بالاتر و پایداری بیشتری مشاهده نمایند.

پهنای باند و ترافیک ماهیانه بالاتر: استفاده از تکنولوژی روز و همچنین وجود شرکت های صاحب فناوری در خارج از کشور موجب شده تا خدمات دیتاسنتر در خارج از کشور از تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به داخل کشور استفاده کند و یکی از این محاسن حجم تبادلات سایت (ترافیک ماهیانه) بالاتر است . سرعت اینترنت ، دسترسی دایمی به اینترنت ، و نزدیکی به شرکت های تولید فناوری هم هزینه ترافیک ماهانه برای هاستینگ ها و سرور ها را کمتر می کند و هم هزینه پهنای باند را برای دیتاسنتر ها کاهش محسوسی  نسبت به هاست داخل کشور میابد.

رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و الکسا:  افزایش رنگینگ ، رتبه سایت در گوگل ، یا سایر موتور های جستجو گر و همچنین سایت های دیگری که قرار است به سایت شما امتیاز بدهند یا کلمات کلیدی مورد نظر شما را (سئو) براحتی جستجو و به صفحات سایت شما امتیاز بدهند به دلیل وجود هاستینگ شما در خارج از کشور ، سرعت بالاتر ،  پایداری بیشتر  ، به این گونه سایت ها رتبه و امتیاز بیشتری میدهند . این مزیت مربوط به سایت هایی است که در خارج از کشور خدمات خود را دریافت می کنند.
ذکر این نکته الزامیست ، برخی از سایت ها با استفاده از موتورهای خودکار سایت ها را با توجه به IP میزبان سایت تفکیک و در رنگینگ کشور مورد نظر قرار می دهند و در این صورت وجود سایت شما در سرور ایران یک مزیت خواهد بود.

عالی بود(10)غیر مفید(1)