خانه / تکنولوژی / آیا حتما خدمات هاستینگ وب را باید به مشتری فروخت؟
خدمات هاستینگ وب
خدمات هاستینگ وب
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آیا حتما خدمات هاستینگ وب را باید به مشتری فروخت؟

یکی از راه های کسب درآمد در دنیای فناوری امروز ارائه خدمات هاستینگ وب می باشد. برای ارائه خدمات هاستینگ وب باید تعهد طولانی مدت به کار داشته باشید.

طراحی وب، صنعتی است که مملو از فرصت هایی برای فروش بالا و درآمد زیاد است. این احتمال وجود دارد که مشتری های شما از خدماتی منفعت ببرند که فراتر از طراحی ساده وب می باشد. هاستینگ وب یکی از راه هایی است که می توانید با آن درآمد کسب کنید.

هر چند، فقط به این خاطر که با استفاده از هاستینگ وب می توانید خدمات بیشتری ارائه دهید، به این معنی نیست که حتما باید این کار را انجام دهید. بدیهی است که یکی از این حوزه های کسب درآمد افزوده، هاستینگ وب می باشد.

با وجود اینکه در هاستینگ وب پتانسیل کسب درآمد نسبتا آسانی وجود دارد، اما موارد بسیار مهمی وجود دارد که شما حتما باید آنها را در نظر بگیرید. فراموش نکنید برای اینکه کارهایی مانند هاستینگ وب را به درستی انجام دهید، نیازمند تعهد طولانی مدت هستید.

به علاوه، هاستینگ وب مسئولیت بیشتری برای شما ایجاد می کند. بنابراین قبل از اینکه هاستینگ وب را به خدمات خود اضافه کنید، به موارد زیر فکر کنید:

شما در کجا وب سایت های مشتری را میزبانی خواهید کرد؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که سایت های مشتری های شما در کجا میزبانی خواهد شد. برای مثال، آیا می خواهید برای هاستینگ وب سرور شخصی خود را بسازید یا اینکه می خواهید یک سرور از فراهم کننده غیرمستقیم اجاره دهید؟

اداره سرور وب خودتان می تواند خیلی زمان بر باشد. برای امن و ایمن نگه داشتن اوضاع، باید مهارت خاصی داشته باشید. به همین خاطر فریلنسرها اغلب سراغ اجاره دادن فضای سرور از یک شرکت تاسیس شده می روند. این کار منفعت بهتری برای سطح استرس و کیف پول شما دارد.

بیشتر بخوانید :

تفاوت دامنه با میزبانی وب (هاست)

ریسک

با این وجود هنوز ریسک هایی در زمینه فراهم کننده هاستینگ وجود دارد. شما با ارائه هاستینگ، می خواهید کمی از کنترل را به دیگری بسپارید. به علاوه، می خواهید اعتماد کنید که این شرکت ارائه دهنده هاستینگ همه چیز را به خوبی اجرا می کند و هر زمانی که به مشکلی برخورد کردید، در دسترس خواهد بود.

بنابراین، مهم است که فراهم کننده هاستینگ وبی انتخاب کنید که با آنها کار کرده اید. خیلی مهم است که بدانید می خواهید وارد چه کاری شوید و می خواهید با چه کسی کار کنید. این کار تضمین کننده تجربه بدون مشکل نیست، اما برای شما آرامش ذهنی بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

نصب

فراتر از فراهم کننده هاستینگ، باید نصب فضای هاستینگ خود را نیز در نظر بگیرید. درست است که سرور سیستم عامل، نسخه زبان برنامه نویسی PHP و عواملی از این قبیل مهم می باشند، اما این موارد فقط بخشی از داستان هستند.

مشخصات فنی به کنار، می خواهید فکر کنید که چطور می توانید همه چیز را مدیریت کنید. برای مثال، آیا کنترل پنل میزبان به شما اجازه می دهد میزبان چندین سایت باشید؟ آیا آن به شما اجازه خواهد داد که دسترسی را به مشتری های فردی محول کنید یا آیا همه چیز فقط با وجود یک ادمین تنها قابل دسترس خواهد بود؟ آیا ایمیل در پکیج شامل شده است؟

همه این موارد بیانگر تعمیرات هر روزه ای هستند که شما برای انجام آن مسئول خواهید بود. شاید شما کسی باشید که آدرس ایمیل ها را درست می کند و تنظیمات اکانت را انجام می دهد. در کوتاه مدت شاید این موضوع مسئله ای نباشد. اما در گذر زمان، می تواند تبدیل به یک مسئولیت سنگین شود.

از دست دادن های غیرقابل اجتناب

بیاد داشته باشید مشتری ها برای همیشه با شما باقی نمی مانند. این امکان وجود دارد که آنها بنا به هر دلیلی شما را ترک کنند. در زمان فراهم کردن هاستینگ، این موضوع می تواند مشکل ساز شود. اگر آنها دیگر نخواهند یا نیاز نداشته باشند که سایت خود را حفظ کنند، آیا باید در سرور شما باقی بمانند؟

گاهی اوقات این موقعیت سخت می شود و شرایط کمی بحرانی می شود. در مواردی که مشتری شما سراغ یک طراح دیگر می رود، شاید تصمیم بگیرد که به عنوان بخشی از این انتقال، وب سایت خود را نیز انتقال دهند. اما همیشه موضوع این نیست.

عمل هوشمندانه

عمل هوشمندانه این است که سعی کنید برای رابطه کامل خدمات دهی کنید، بجای اینکه فقط به درآمد هاستینگ آنها بچسبید. آن مقدار پول کمی که از هاستینگ وب به دست می آورید، ارزش سر و کار داشتن با یک مشتری (یا طراح جدید آنها) را ندارد.

اگر شما هاستینگ وب ارائه می دهید، خودتان را برای آن مشتری هایی که می آیند و می روند آماده کنید. فقط نیاز به کمی زمان دارید تا با چنین موارد مشتری های هاستینگ رو به رو شوید. بنابراین، بهتر است وقتی این اتفاق رخ می دهد، سیاست داشته باشید و کنترل امور را به دست بگیرید تا به راحتی از پس همه چیز برآیید.

اگر مشکلی برای کسب و کار شما پیش آید، تکلیف چیست؟

هیچ کس دوست ندارد راجع به این چیزها فکر کند، اما زندگی غیرقابل پیش بینی است. کسب و کار شما قرار نیست تا ابد طول بکشد یا اینکه گاهی اوقات زندگی شما شاید به طور باور نکردنی تغییر می کند. ارائه هاستینگ وب می تواند موقعیت شما را بیش از قبل پیچیده کند و برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

در اینجا نیز اهمیت نصب سرور به چشم می آید. اگر مشتری ها به داده های خود دسترسی ندارند یا اینکه برای خدمات به شما مستقیما پول می دهند، باید از قبل برنامه ای برای هاستینگ خود داشته باشید تا آنها نادیده گرفته نشوند. اگر شما یک کارآفرین تنها هستید، این کار می تواند کمی برای شما سخت باشد.

یک راه حل خوب این است که شماری سندسازی داشته باشید که در صورت نیاز یک دوست، همکار یا یک فرد عضو خانواده بتواند به آن رجوع کند. در این شرایط، حداقل متدهایی برای مشتری ها وجود دارد تا چیزی که می خواهند را بدست آوردند و به حرکت خود ادامه دهند.

فراهم کردن پشتیبانی

برای مثال، شما فضای سروری را می فروشید که از یک فراهم کننده اجاره کرده اید. سپس یکی از مشتری های شما با مشکلی برخورد می کند. یا شاید یک قطع برق بزرگی به وجود آید که تمام سایت های مشتری های شما را از بین برده است. به چه کسی زنگ می زنید؟

اغلب شرکت های هاستینگ فقط برای کسی پشتیبانی مستقیم فراهم می کنند که نامشان بر روی اکانت وجود دارد. وقتی یک مشکل وجود دارد، به این معنی است که این شما هستید که باید در این بین اقدام کنید.

فرایند عقب و جلو رفتن بین مشتری و کارکنان پشتیبان هاستینگ وب می تواند خسته کننده باشد. این مسئولیتی است که می تواند برای ارائه خدمات هاستینگ تصمیم گیری کند یا تصمیم را از بین ببرد. اگر شما میزبانی را انتخاب کرده اید که اغلب به مشکل بر می خورد، این کار می تواند باعث از بین رفتن حاشیه سود شما شود. راجع به کاری که می خواهید انجام دهید بسیار زیاد فکر کنید.

در ارائه خدمات هاستینگ وب پاداش هایی نیز وجود دارد

فروش دوباره هاستینگ وب می تواند برای شما یک منبع غنی از درآمد فراهم کند. در عوض، فروش دوباره هاستینگ شما را در زمینه مالی با ثبات تر قرار می دهد. یک مزیت دیگر فروش هاستینگ وب این است که شما می دانید مشتری های شما در چه نوع محیط سروری قرار دارند. این کار به شما کمک می کند تا CMS، پلاگین ها و موارد دیگر را بهتر اجرا کنید.

نتیجه گیری

هاستینگ وب مزیت های بالقوه زیادی دارد. هر چند، هاستینگ وب چیزی نیست که شما بخواهید بدون در نظر گرفتن شرایط وارد آن زمینه شوید. راجع به مزیت ها و ضررهای هاستینگ وب فکر کنید. اگر تصمیم گرفتید وارد حوزه هاستینگ وب شوید، از پیش برنامه ریزی کنید تا به موفقیت دست یابید. بدون شک در طی مسیر هاستینگ وب، چالش هایی وجود خواهد داشت. اما هر چقدر که شما آماده تر باشید، درآمد شما بهتر خواهد بود.

پیشنهاد موج سئو

پیشنهاد موج سئو برای دریافت خدمات هاستینگ و دامنه، شرکت آکو می باشد.

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *