خانه / برنامه نویسی / سوالات رایج پرسش از مشتری به عنوان یک فریلنسر
فریلنسر و کارفرما
فریلنسر و کارفرما
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

سوالات رایج پرسش از مشتری به عنوان یک فریلنسر

در روابط کاری بین فریلنسر و کارفرما ، عموما سوالاتی پیش می آیند که ذهن دوطرف را درگیر میکنند
پاسخ به این سوالات یکی از عوامل مهم در پیشبرد روند کاری میباشد.

فهمیدن اینکه مشتری چه می خواهد وچه انتظاراتی نسبت به نتیجه پروژه دارد برای شما که به عنوان فریلنسر کار اورا انجام می دهید، لازم و ضروری است.

برقراری ارتباط

برقراری ارتباط بد با مشتری می تواند عمرکار فریلنسی را کم کند و به آن صدمه وارد کندکه نه تنها مشتریان خود را ازدست می دهید بلکه به علت شهرت کم فرصت های خود مانند توسعه ی سایت که امکان داشت به عنوان فریلنسر و اضافه کاری انجام دهید را نیز از دست می دهید که این بدان معنی است که به سختی می توانید به عنوان فریلنسرکار هایی انجام دهید.

شما قبل از اینکه شروع به کارکنید نیاز به تقویت مهارت های ارتباطی خود از طریق ابداع یک روش استاندارد برای تمرین طرز صحبت با مشتری و سوال کردن از آنها دارید. این کار باعث صرفه جویی در زمان شما تا زمان اتمام پروژه می شود (و زمان همانند سرمایه است همانند پول خود در آن نیز صرفه جویی کنید!) و باعث خواهد شدکه مطمئن باشید یک محصول با کیفیت که دیگر نیازی به بررسی دوباره ندارد را تحویل مشتری می دهید.

۱٫ زمانبندی پروژه چقدر است؟

این مورد آسان می باشد. می دانید که مشتری خواستار اتمام پروژه تا چه تاریخی است و شما تا زمان موعود می توانید پروژه را به قسمت های کوچکی تقسیم کنید و این به انجام کار شما کمک می کند.

علاوه براین، اگر مشتری خواستار انجام کارهایی باشد که در واقعیت انجام آن در زمان تعیین شده ممکن نیست شما می توانید با مشتری صحبت کنید و زمانی که هم برای شما و هم برای مشتری قابل قبول است را تعیین کنید. اگر می دانید که از عهده ی بعضی کار ها مانند ایجاد وبسایت در یک روز برنمی آیید، اجازه ندهید که مشتری آن را به شما تحمیل کند.

۲: مخاطب مورد نظر شما کیست؟

می توانید از آنها به عنوان کاربران نهایی که برای تست نتیجه نهایی پروژه شما نیاز است، استفاده کنید. این می تواند کمی همراه با ریسک باشد چون بدون اطلاع از روند توسعه پروژه، یکباره در داخل پروژه قرار می گیرد.

اگر هدف شما معلوم باشد، با انجام این کار قادر خواهید بود که یک نظر سنجی داشته باشید و ببینید که بهترین کاری که برای جذب آنها باید انجام شود چیست؟

۳: برند شخصی یا شرکت شما چیست؟

برند تجاری خود را به گونه ای تعیین کنید که مرتبط با دیدگاه، وظیفه، سبک دلخواه و نگرش کلی مشتریان نسبت به نتیجه کار باشد.

۴: اهداف موردنظر شما از پروژه ای که تحویل داده اید، چیست؟

آیا آنها میخواهند که سایتشان بازدیدکننده زیادی داشته باشد؟ آیا آنها فقط می خواهد یک سایت یا برنامه تجارت الکترونیک ساده و بصری داشته باشند؟ آیا آنها سایتی همانند یک سایت فروشگاه دلخواه می خواهد؟ آیا آنها می خواهد بازدیدکنندگان را برای اهدای کمک به یک بنیاد تشویق کنند؟

قبل از شروع کاراز اهداف آنها باخبرشوید.

۵: برخی نگرانی ها، نیازمندی ها، نظرات اضافی که می خواهید در جریان آنها باشید، چه چیز هایی هستند؟

یک فرصتی به مشتری بدهید تا مواردی را که شما ممکن است از آنها باخبر نباشید را توضیح دهد. این کار باعث می شود که احساس کنند نظر و بازخورد آنها برای شما ارزشمند است و همچنین اینکار به نفع شما نیز خواهد بود چون از چیز های که نمی دانید موردنیاز شما است، با خبر می شوید.

بیشتر بخوانید : نحوه صحیح برند سازی به عنوان فریلنسر در ۲۰۱۹

۶: آیا شما نیازمند توضیح بیشتر در مورد … هستید؟

در مورد برخی موضوعاتی که ممکن است آنها تصورات اشتباهی ازآن داشته باشند، سوال کنید. اگر آنها در مورد پروژه و نیازمندی های خود توضیحات کافی ارائه نداده باشند، انجام این کار لازم و مهم می باشد.

۷: آیا دوست دارید در صورت لزوم تماس تلفنی یا تصویری داشته باشید؟

از مشتری درخواست کنید که اجازه دهد محدوده برقراری ارتباط شما گسترده باشد وآنها احساس راحتی پیدا می کنند چون می دانند که هرموقع لازم شد و نیازمند توضیحی در مورد روند پیشرفت کار بود با استفاده از رسانه ارتباط برقرار کنند و دیگر نیاز نیست که سختی های تایپ متن را تحمل کنند.

در آخر…

اجازه دهید که از هزینه ی کسب و کار و هر گونه اطلاعات اضافی باخبر باشند. فراموش نکنید که گاهی اوقات پروژه ها نیاز به این دارند که مشتریان نیز در جریان کار باشند و به درک کامل پروژه کمک کنند. حضور زیاد مشتری در روند ادامه پروژه باعث می شود که آنها به شما بیشتر اعتماد کنند و مطمئن باشند که نتیجه ی کار باکیفیت خواهد بود.

منبع : GetWork

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *