خانه / تفاوت صفحات ایندکس شده با صفحات سابمیت شده
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

تفاوت صفحات ایندکس شده با صفحات سابمیت شده

ایندکس نشدن صفحات و محتوای سایت

صفحات سابمیت شده سایت صفحاتی هستند که صرفا از طرف موتور جستجو شناسایی شده اند و گوگل اطلاعی از محتویات آنها ندارد و هنوز نتوانسته محتوای آن صفحات را بررسی کند .صفحات ایندکس شده سایت در گوگل صفحاتی هستند که علاوه بر شناسایی شدن توسط گوگل محتویات آنها هم بررسی شده اند و میتوانید امیدوار باشید در صورت رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت در آینده به جایگاه های مناسبی در نتایج جستجوی گوگل در کلیدواژه های مطبوع دست یابند.

صفحات ایندکس شده و صفحات سابمیت شده سایت در گوگل وبمستر تولز

یک وبسایت بصورت روتین از چندین صفحه تشکیل میشود. اولین صفحه سایت همان نام دومین است و عموما با نام هایی مانند صفحه اصلی یا خانه و نامهای مشابه در وبسایت ها نامگذاری میشود. وقتی در پنل وبمستر تولز گوگل یا پنل وبمستر سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو برای وبسایتتان یک اکانت ایجاد میکنید. در مراحل بعدی باید نقشه سایت را هم ایجاد کرده و در پنل مدیریت وبمسترتان ثبت کنید. بعد از ثبت نقشه سایت موتورهای جستجو شروع به آنالیز کردن نقشه سایتتان کرده و صفحات آن را در مرحله اول سابمیت میکنند. یعنی به عبارتی مطابق با نقشه سایت تعداد صفحات سایت را شمارش کرده و به ثبت میرسانند.

اگر در پنل وبمستر تولز گوگل دقت کرده باشید در کنار نمایش تعداد صفحات submit شده سایت یک گزینه دیگر هم به چشم میخورد . این گزینه نمایشگر تعداد صفحات ایندکس شده سایت میباشد. اگر شما سایتی بدون هیچ مشکلی داشته باشید و استانداردهای لینک دهی و سئو را رعایت کرده باشید. و همچنین هاست و ساختار کلی سایت شما به گونه ای کاملا بهینه باشد که ربات های گوگل یا سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در آنها خزش کرده و محتویات سایتتان را بررسی کنند میتوانید هر دو مقدار صفحات سابمیت شده و صفحات ایندکس شده را مشابه ببینید. ولی در اغلب موارد اینگونه نیست و این دو مقدار از هم متفاوت هستند. حال باید ببینیم دلایل این تفاوت چیست و چه زمانی این تفاوت خطرناک است.

دلایل تفاوت صفحات index شده با صفحات submit شده در گوگل

دلایل این تفاوت در ساده ترین حالت این است که ممکن است:

  • برخی از صفحات داخلی سایت شما ایجاد شده باشند و محتوا هم داشته باشند ولی لینک دسترسی نداشته باشند. یعنی یک کاربر برای دسترسی به صفحات سابمیت شده لینکی دم دست نداشته باشد و ارتباط بین لینک های داخلی سایت برقرار نباشد.
  • ممکن است برخی از صفحات سایت دارای یک اسکریپ یا متا تگ مخرب باشد که مانع از خزش رباط های گوگلی در سایت شوند.
  • ممکن است در متا ربوت تعریف شده برای سایت اجازه دسترسی را برای برخی صفحات از موتورهای جستجو گرفته باشید.
  • ممکن است صفحاتی از سایت به صفحات دیگر ردایرکت شده باشند.

و دلایل بسیار بیشتری هم وجود دارد ولی قبل از اینکه اقدام به رفع آن کنیم باید بدانیم آیا مشکل جدی است یا نه اگر تفاوت دو عدد ایندکس شده و سابمیت شده زیاد نباشد خیلی جای نگرانی نیست. و همچنین اگر بعد از گذشت حدود ۱۰ روز صفحات ایندکس شده اضافه شوند و تغییر مثبت داشته باشند هم جای نگرانی نیست ولی اگر مقدار تفاوت خیلی زیاد باشد و بعد از گذشت یک هفته تا ۱۰ روز کم نشود نشانگر مشکل جدی در ساختار سایت شماست که نیاز به بررسی دقیق دارد.

منبع: seomir

عالی بود(12)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =