خانه / بازاریابی / دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ

امروزه با توجه به شرایط متفاوت در نحوه بازاریابی، تمرکز بر قلب بازاریابی درون گرا است: ایجاد ارتباط با مردم. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق ایمیل است- ممکن است شنیده باشید “پرورش سرنخ از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ” راهی فانتزی برای گفتن این حرف: “شناخت افراد به شکلی که بتوانند در طی زمان به شما اعتماد کنند”. پس بیایید شروع کنیم.

چرا باید از ایمیل برای کسب و کار استفاده کنیم؟

ایمیل یکی از قوی ترین راه ها برای برقراری ارتباط با مشتریانتان است. در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای به اشتراک گذاری پیامتان با جهان هستند، شما کنترل اندکی بر کسانی که پیامتان را می بینند دارید، و انطباق پیام با افراد متفاوت کاری دشوار است. هنگامی که از ایمیل برای کسب و کار استفاد می کنید، می توانید افراد خاص در فهرست ایمیلتان را بر اساس انواع فاکتورها هدف بگیرید، از جمله زمانی که آن ها ثبت نام می کنند، علایقشان را بدانید.

اساسا، کمپین ایمیل یا استفاده از ایمیل برای کسب و کار یعنی شما ایمیلهایی را به مردمی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند ارسال کنید. هدف ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است- از آن ها قبلا خواسته شده است تا بیشتر یاد بگیرند، پس اکنون می توانید با خیال راحت با آن ها در طی زمان ارتباط برقرار کنید.

مشتریانتان را بخش بندی کنید

کلید استفاده از ایمیل برای کسب و کار درک این امر است که چگونه مشتریانتان را گروه بندی کنید، و چه کسی ایمیلی خاص دریافت کند- سپس می توانید نتایج را تحلیل نموده و در ادامه خود را انطباق دهید. زمانی که با گروهی خاص صحبت می کنید می توانید خاص تر بوده و سطح شخصی سازی را افزایش دهید. به عنوان مثال، به جای ارسال گروهی از آگهی ها به هزاران نفر، کارت تولد را فقط به یک یا چند نفر ارسال می کنید.

زمان را ذخیره کنید + موفقیت را با خدمات پستی[۱] افزایش دهید.

ممکن است مستقیما از حساب ایمیلتان به مشتریان خود ایمیل ها را ارسال کنید، نوعی از ارسال انبوه Mass forward. با این حال، همانطور که رشد کرده و ایمیل های بیشتری برای افراد بیشتری دارید، اینکه چه چیزی را برای چه کسی ارسال کنید گیج کننده می شود، و دنبال کردن میزان موفقیت ایمیل هایتان دشوار می شود. اصلا، کسی آن را باز کرده است؟ آن را خوانده؟ بر روی لینک کلیک کرده؟ هرچه بیشتر بدانید، بهتر می توانید کمپین خود را برای بهبود نتایج اصلاح کنید.

“پرورش سرنخ” را شروع کنید.

هنگامی که خدمات ایمیل رسانی را ثبت کردید، می توانید برنامه ریزی کمپین تان را آغاز کنید. اگرچه افراد دوست دارند از خود شما بشنوند اما اغلب از ارسال ایمیل واهمه دارند زیرا فهمیدن اینکه چه چیزی بگویند می تواند دشوار باشد، و شما نمی خواهید مشتریان یا مشتری های بالقوه خود را در Spam قرار دهید.

با این حال، تا زمانی که شما به هدفتان فکر کنید و بر ایجاد ارتباط با مردم تمرکز داشته باشید، اوضاع مرتب خواهد بود. یعنی می توانید فقط چیزی ارسال کنید که می خواهید خوانده شود، و با دوست، مادر، همکارتان از طریق تلفن/ ایمیل به اشتراک بگذارید.

۵ راه برای خلق کمپین های ایمیل عالی

۱) عنوان کسل کننده داشتن.

حقیقت ناراحت کننده درباره کمپین های ایمیل این است که مهم نیست در ایمیل چه چیزی هست اگر کسی آن را نخواند. پس، اولین کار شما اطمینان از این است که عنوانتان توجه افراد را جلب می کند تا ببینند درون آن چه هست. به عنوان قانونی سرانگشتی، با نوشتن ۵ عنوان متفاوت برای هر ایمیل آغاز کنید و یک یا دو مورد را که برجسته هستند انتخاب کنید. از دوستان یا خانواده­تان بپرسید کدام را دوست دارند- ممکن است از عنوانی که مردم خوششان آمده شگفت زده شوید!

هنگامی که با کمپین های ایمیل راحت تر شدید، می توانید آزمودن عنوانتان بر روی مشتریان را نیز آغاز کنید. این همان چیزی است که ما آزمون A/B می نامیم. اساسا، شما گزینه A را به گروه ۱ و گزینه B را به گروه ۲ می دهید، و بررسی می کنید کدام یک واکنش بهتری نشان می دهد. در این مورد، گزینه ها عنوان ایمیل شما هستند، و گروه ۱ و ۲ چند نفر از افراد درون فهرست ایمیلتان. بعد از یک دوره زمانی (تقریبا ۱۲-۲۴ ساعت) خدمات ایمیل شما نشان خواهد داد کدام عنوان ترجیح داده شده است، و سپس می توانید ایمیل برنده را برای سایر مشتریانتان ارسال کنید.

هدف آزمون A/B اندازه­گیری نتایج و استفاده از بهترین کاندید برای اشتراک گذاری است.

۲) مردم از یادگیری متنفر هستند.

شوخی کردم، مردم عاشق یادگیری هستن! هدف استفاده از ایمیل برای کسب و کار برقراری ارتباط با مردم و ایجاد رابطه است، و یکی از بهترین راه ها از طریق ارائه چیزی است که آن ها درباره اش نمی دانند- هرچه شخصی سازی بیشتر باشد، بهتر است.

بیشتر بخوانید : 

فروش بیشتر با ایمیل مارکتینگ

بدترین راه برای ایجاد رابطه ارسال ایمیل های رباتیکی است که سعی دارند چیزی را به مردم بفروشند. پس به جای فروش، به افراد نشان دهید شما منبعی هستید که می توانند به آن اعتماد کنند؛ زمانی که آماده خرید محصول یا خدمت مرتبط با شما باشند، شما اولین کسی خواهید بود که به ذهنشان می رسد.

۳) از خودتان بپرسید- آیا ارزش انتشار را دارد؟

به مردم چیزی بدهید که مایلند بخوانند. ارسال ایمیل فقط به این خاطر که فکر می کنید باید اینکار را بکنید کاری بی ثمر است. ماجراجو باشید و از آن لذت ببرید!

محتوای عالی می تواند از آخرین پست وبلاگ بیاید، اندیشه ها درباره آنچه در صنعتتان در حال اتفاق است یا حتی عکسی زیبا و جمله ای خنده دار. اگر مقاله ای پیدا کردید که فکر می کنید مشتریتان از آن لذت خواهد برد، می توانید لینکی به آن در ایمیلتان وارد کنید. پیش از اینکه ایمیلی ارسال کنید، مطمئن شوید از آزمون سربلند بیرون می آید. آزمون چیست؟

سؤال خوبی است. بهترین کار این است از خودتان بپرسید “آیا دوست دارم این را بخوانم؟” بهتر است ایمیل های کمتر با کیفیت بالاتر به جای ایمیل های روزانه یا هفتگی ارسال کنید.

نکته: اگرچه می توانید هر تعداد دوست دارید ایمیل ارسال کنید، ما می گوییم حداقل یکبار در ماه و حداکثر یکبار در هفته (تا زمانی که فهرستی بزرگ تر بدست آورید).

۴) هیچوقت فراخوان a call to action را وارد نکنید.

البته شما خواهان فراخوان CTA هستید، همان چیزی است که می خواهید مشتریانتان با خواندن ایمیل انجام دهند. آیا از آن ها می خواهید به سایت شما بروند؟ محتوا را با دوستی به اشتراک بگذارند؟ برای کتاب الکترونیک رایگانی ثبت نام کنند؟ پیامی برای هدایت افراد به سمت این هدف وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید افراد ویدئوی جدید در وب سایتتان را ببینند، پیامی وارد کنید که آن ها را به آن صفحه خاص می برد.

بیشتر بخوانید : 

دکمه فراخوان یا Call To Action چیست و چگونه باید از آن نهایت استفاده را ببرید

۵) روابط یک شبه ایجاد می شوند.

خب، برای بعضی ها این امر صحت دارد. اما برای اغلب افراد ایجاد رابطه زمان بر است، پس ایمان داشته باشید. اشتباهاتی مرتکب خواهید شد، اشکالی ندارد. تا زمانی که به مسیر خود ادامه دهید به خاطر داشته باشید همه چیز در حال پیشرفت است و در خلق کمپین های ایمیل مارکتینگ خارق العاده مشکلی نخواهید داشت.

منبع : بلاگ کارزار

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *