خانه / اخبار / شرایط دریافت پاسپورت قبرس شمالی + مزایا
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

شرایط دریافت پاسپورت قبرس شمالی + مزایا

قبرس شمالی کشوری مناسب برای مهاجرت و اقامت دائم برای کسانی بوده که می‌خواهند شرایط بهتری را در زندگی خود تجربه کنند. کشور قبرس شمالی کشوری قدرمند در زمینه کیفیت زندگی بوده و بسیاری از جوانان برای اینکه تجربه بهتری از یک زندگی با کیفیت را داشته باشند، به این کشور سفر می‌کنند.

 

اقتصاد در این کشور به قدری قدرتمند بوده که شما در این کشور چیزی به عنوان کیف قاپی نمی‌بینید. رشد در این کشور بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به سادگی بهترین شرایط کاری و تحصیلی را تجربه کنند.

 

دولت کشور قبرس شمالی تلاش‌های جدی برای بهبود اقتصاد این کشور کرده است. برای ورود به این کشور و  دریافت پاسپورت قبرس شمالی روش های مختلفی وجود دارد، که اگر فردی بتواند پاسپورت قبرس را دریافت کند، یک شهروند قبرسی به حساب خواهد آمد.

 

 روش‌های دریافت پاسپورت قبرس شمالی

 

دریافت پاسپورت قبرس شمالی از طریق تحصیل برای دانشجویان ایرانی کار آسانی نیست. اما قبرس شمالی از جمله معدود کشورهایی است که به جوانان ایرانی این امکان را می‌دهد، تا بتوانند از طریق تحصیلی، پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

 

دانشگاه‌هایی که در کشور قبرس شمالی هستند، از بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی بوده که دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را در یکی از این دانشگاه‌ها گذرانده و برای ادامه تحصیل می‌توانند به یکی از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی که طرف قرارداد دانشگاه قبرس شمالی است، اقدام کنند.

 

اما اگر دانشجویان بخواهند که در این کشور اقامت دائم دریافت کنند، باید بعد از پایان تحصیل درخواست کار کرده و ویزای کاری دریافت کنند. همچنین باید به مدت 7 سال در این کشور زندگی کنند تا اقامت دائم و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنند.

 

 

 روش‌های دریافت پاسپورت قبرس شمالی

 

اگر می‌خواهید که پاسپورت قبرس شمالی را از طریق کار دریافت کنید، باید درخواست کاری به یک کارفرمای قبرسی ارائه کنید. بعد از اینکه درخواست شما توسط کارفرمای قبرسی مورد تائید قرار گرفت، قراردادی مبنی بر وزارت کار قبرس تنظیم کرده و شما می‌توانید به قبرس شمالی رفته و ویزای کاری دریافت کنید.

 

قراردادهای کاری معمولا بین 3 سال تا 12 ماه بوده و کارفرما نمی‌تواند آن را بیش از 4 سال تمدید کند. مگر کارفرما به وزارت کار اعلام کند که شما دارای تخصص و مهارت تخصصی بوده و او به شما نیاز دارد.

 

اخذ پاسپورت قبرس شمالی از طریق تولد نوزاد

 

هر نوزادی که در این کشور به دنیا بیاید، یک قبرسی به شمار میاید. اگر والدین این نوزاد دارای اقامت کشور قبرس شمالی باشند، بعد از به دنیا آوردن نوزاد می‌توانند تابعیت قبرس شمالی را دریافت کنند. اما اگر تابعیت نداشته باشند، نمی‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

 

پاسپورت قبرس شمال از طریق ازدواج

 

اگر سن شما بیش از ۱۸ سال باشد و شما هدفتان ازدواج کردن با یک تابعه قبرسی باشد، حتما باید به مدت سه سال با یکدیگر زندگی کنید، تا بتوانید پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید.

 

رتبه پاسپورت قبرس شمالی

 

امروزه رتبه پاسپورت قبرس شمالی 15 بوده و شهروندانش می‌توانند به 176 کشور دنیا به راحتی سفر کنند. اما اگر بخواهیم بالاترین رتبه بندی‌های کشورهای دنیا را بررسی کنیم، از رتبه یک تا 5 شامل کشورهای زیر است:

 

  • رتبه اول: ژاپن-سنگاپور
  • رتبه دوم: کره جنوبی-آلمان
  • رتبه سوم: فلاند-ایتالیا-لوگزامبورگ-اسپانیا
  • رتبه چهارم: اتریش-دانمارک
  • رتبه پنجم: فرانسه-ایرلند-سوئد-هلند

 

 

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

 

هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی همانند سایر کشورهای دیگر، با توجه به سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است. اگر شما دانشجویی باشید که در خوابگاه زندگی می‌کنید، مسلما نیازی به پرداخت اجاره یک خانه را نخواهید داشت و این موضوع باعث می‌شود که هزینه شما کاهش یابد.

 

هزینه‌های دیگری مانند خورد و خوراک، حمل و نقل، تفریح و سرگرمی و پوشاک به افراد بستگی دارد. همچنین زندگی در شهرهای مختلف قبرس نیز هزینه‌ها متغیر است.

 

اگر شما بخواهید که در شهر نیکوزیا، زندگی کنید و فقط خودتان باشید، هزینه شما در طول یک ماه حدود 700 تا 900 یورو خواهد بود. اگر بخواهید که در شهر لارنکا زندگی کنید، هزینه شما حدود 600 تا 800 یورو در ماه خواهید بود.

 

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

 

کشور قبرس شمالی از نظر اقتصادی همانطور که اشاره شد، بسیار پیشرفته است. امنیت بالای مالی و نبود دزدی در این کشور یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به قبرس شمالی باشد. همچنین کشور قبرس شمالی، دارای سواحل و طبیعت بسیار زیبایی است که بسیاری از دوستداران طبیعت را مجذوب خودکرده است.

 

همچنین با توجه به دانشگاه‌های معتبری که دارد، می‌تواند بهترین آینده تحصیلی و کاری را برای شما و یا حتی برای فرزندانتان رقم بزند.

 

شما می‌توانید با سرمایه گذاری از طریق شرکت و یا خریدن خانه اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. با دریافت اقامت دائم قبرس شمالی به راحتی می‌توانید بدون گرفتن ویزا به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کنید.

اما با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، شما چگونه می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید؟

 

 

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

 

اگر می‌خواهید که از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

خرید یا ساخت املاک مسکونی یا تجاری: سرمایه‌گذاری از طریق خریدن املاک مسکونی و یا تجاری بالغ بر 2 میلیون یورو ( از جمله 500000 یورو برای به دست آوردن اقامت دائم ) است.

 

خریدن یا ایجاد مشاغل و یا یک شرکت در قبرس شمالی: سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل 2 میلیون یورو در یک تجارت یا ایجاد یک شرکت مستقل در قبرس شمالی و به کارگیری حداقل 5 کارگر ساکن قبرس شمالی.

 

سرمایه‌گذاری از طریق اوراق قرض الحسنه: خریدن حداقل 2 میلیون یورو اوراق قرض الحسنه طبق کمیسیون بورس و اوراق بهادار

ترکیبی از سرمایه‌گذاری‌های اعلام شده: سرمایه‌گذاری باید به مبلغ 2 میلیون یورو باشد ( این گزینه شامل مبلغ 500.000 یورویی برای به دست آوردن اقامت دائم باشد).

 

همانطور که گفته شد یکی دیگر از روش‌هایی که این امکان را به شما می‌دهد تا به کشور قبرس شمالی بیائید، مهاجرت تحصیلی است. شما می‌توانید حتی اگر زبان بلد نباشید، اما تحصیلی مهاجرت کرده و دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه را گذرانده و بعد از اینکه در آزمون زبان شرکت کردید و توانستید که نمره قبولی را دریافت کنید، تحصیلات خود را در قبرس شمالی ادامه دهید.

 

 

البته ناگفته نماند که شما می‌توانید از طریق پیدا کردن کار نیز به این کشور مهاجرت کنید. اما شاید پیدا کردن کار برای شما سخت باشد. اما ممکن است که شما مهارتی را بلد باشید که بسیار تخصصی بوده و به راحتی بتوانید، با دریافت رضایت کارفرمای قبرسی، به کشور قبرس شمالی مهاجرت کنید.

 

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =