خانه / اخبار / فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب جلوی تبلیغات تروریستی را می‌گیرند
فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب جلوی تبلیغات تروریستی را می‌گیرند
هم-پیمانی-برای-مقابله-با-تروریست
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب جلوی تبلیغات تروریستی را می‌گیرند

 فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب برای جلوگیری از تبلیغات تروریستی در محیط‌های آنلاین هم‌پیمان شدند.

 به نقل از وب‌سایت zdnet، انجمن جهانی اینترنت برای مقابله با تروریسم، با عضویت فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب، طرحی چند میلیارد دلاری را آغاز کرده‌اند که قصد دارد از سوء استفاده تروریست‌ها از اینترنت جلوگیری کند.

«کنت واکر» یکی از مدیران گوگل اعلام کرد که در این طرح جدید، تحقیقاتی در خصوص اینکه چگونه تروریست‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند تا بر مخاطبانشان تأثیر بگذارد، انجام می‌شود تا انجمن بتواند در کنترل این موارد یک قدم جلوتر برود.

این انجمن در اوایل سال جاری شکل گرفت و اکنون با همکاری ۵۰ شرکت کوچک‌تر فناوری قصد دارد تا جلوی تبلیغات تروریستی را بگیرد.

روز دوشنبه، ده‌ها شرکت فناوری در یک کارگاه آموزشی برای مبارزه با تروریسم شرکت کردند. در ماه دسامبر هم کارگاه‌های آموزشی دیگر در بروکسل و اندونزی برگزار می‌شود، ضمن آنکه قرار است یک پایگاه داده برای این شرکت‌ها ایجاد شود.

«واکر» همچنین گفت که این شرکت‌ها در راستای حذف محتوای تروریستی از بهترین نیروها و تکنولوژی‌های خود استفاده می‌کند.

این انجمن همچنین امیدوار است که فعالیت‌هایی در خصوص مبارزه با رادیکالیزاسیون آنلاین هم انجام دهد. واکر می‌گوید طرح نهایی کنسرسیوم همکاری با یکدیگر برای برون رفت از خطر رادیکالیزاسیون آنلاین در حال آماده شدن است.

گروهی از این شرکت‌ها اعلام کردند که در سال گذشته طرحی به منظور محدود کردن محتواهای تروریستی در اتحادیه اروپا به امضا رسیده است و آنها امیدوار بودند که تصاویر تروریستی خشونت آمیز و یا فیلم‌ها و تصاویری که به منظور استخدام در گروه‌های تروریستی منتشر شده است، حذف شوند.

در ماه‌های اخیر حذف فیلم‌هایی که حاوی افراط گرایی خشونت آمیز بودند، بیش از دو برابر شده است. توییتر بین اوت ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۷ بیش از ۹۳۵ هزار حساب کاربردی را که برای تبلیغ تروریسم استفاده می‌شد، به حالت تعلیق درآورد. ضمن آنکه گوگل نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۷، بیش از ۹۵ درصد از حساب‌هایی را که در این زمینه فعالیت داشتند، شناسایی و حذف کرد.  فیس بوک نیز از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای ریشه کن کردن صفحات تروریستی استفاده می‌کند.

واکر در پایان افزود: «هیچ برنامه کامپیوتری جادویی وجود ندارد که محتوای تروریستی آنلاین را از بین ببرد، اما ما متعهد به همکاری در این زمینه هستیم و همچنان تلاش خود را برای جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از خدمات شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهیم.

منبع: رسانه کلیک

عالی بود(2)جالب نیست!(0)