خانه / آموزش سئو SEO / مؤثرترین استراتژی‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) در سال ۲۰۱۷
مؤثرترین استراتژی‌های بهینه‌سازی سایت
مؤثرترین-استراتژی‌های-بهینه‌سازی-سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

مؤثرترین استراتژی‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) در سال ۲۰۱۷

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا اصطلاحا SEO یکی از کلیدهای موفقیت هر کسب‌وکار آنلاینی است زیرا سایت‌هایی که برای این منظور بهینه شده‌اند، راحت‌تر در دسترس جستجو کنندگان قرار خواهند گرفت؛ از سوی دیگر، موتورهای جستجو بیش‌از‌پیش تلاش می‌کنند تا صفحات مناسب‌تری را برای عبارات مورد جستجوی کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهند و دقیقاً به همین دلیل، مؤثرترین روش‌های بهینه‌سازی سایت دائماً در حال تغییروتحول هستند. در همین راستا، شرکت‌های مختلف همواره در تلاشند تا آخرین روش‌های اعلام شده از سوی موتورهای جستجو را برای بهینه نمودن وبسایت خود به کار بسته و از رقبای خود پیشی بگیرند. در این مقاله چند استراتژی مؤثر سئو در سال ۲۰۱۷ را مطرح خواهیم نمود. در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

مهاجرت به پروتکل جدید HTTP2

در حال حاضر، گوگل بر سرعت صفحات متمرکز شده است. اگر می‌خواهید در بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو موفق باشید، شما نیز باید بر روی پرسرعت‌تر نمودن صفحات سایت خود تمرکز نمایید. در همین راستا باید سایت خود را از HTTP1 به HTTP2 تغییر دهید. این تغییر -به غیر ویژگی‌های جدید پروتکل HTTP2- مطمئناً تأثیر زیادی بر سرعت سایت شما خواهد داشت.

بر روی کلمات کلیدی کمتری هدف‌گذاری کنید

در سال ۲۰۱۷، هم نوع کلمات کلیدی و هم هدف‌گذاری آن‌ها با تغییر ناگهانی روبه‌رو خواهد شد؛ پیش از این، وجود مترادف‌ها و مترادف‌های معنایی، پاسخ‌ها، مخفف، جمع و مشتقات کلمات کلیدی در رنکینگ وب‌سایت، مد نظر قرار می‌گرفت اما از این پس اگر به دنبال موفقیت در سئو هستید باید -نسبت به قبل- میزان استفاده از مشتقات کلمات کلیدی را در متن کاهش دهید!

علائق و نیازهای کاربران را بشناسید

به جای پرداختن محض به الگوریتم‌ها، سعی کنید رفتار واقعی کاربران را رصد کرده، از آخرین روندهای و علائق موجود در میان کاربران آگاه شده و دقیقاً همان چیزی را به آن‌ها بدهید که به دنبال آن هستند؛ امروزه کاربران از محتواهای متنی طولانی به محتواهای عکس‌دار و ویدئو روی آورده‌اند. بنابراین شما نیز باید استراتژی خود را در جهت استفادۀ بیشتر از عکس و ویدئو تغییر دهید.

بر تجربۀ کاربری تمرکز کنید

با ظهور یادگیری ماشینی، موتورهای جستجو نسبت به گذشته هوشمندتر شده و بهتر می‌توانند نتایج متناسب با کلمات و عبارات مورد جستجو را در اختیار کاربران قرار دهند؛ هرچند رنکینگ مبتنی بر کلمات کلیدی همچنان به قوت خود باقی است، اما امروزه توجه به سئو و تجربۀ کاربر نیز در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته و موتورهای جستجو به سایت‌های پرسرعت و دارای تجربۀ کاربری خوب، پاداش داده و آن‌ها را بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌دهند.

سرعت سایت خود را افزایش داده و خطاها را به حداقل برسانید

در سال ۲۰۱۷ سرعت بارگذاری سایت نقش اساسی در سئو خواهد داشت اما نقشی متفاوت از آنچه که قبلاً مطرح بود. مسئلۀ تغییر به پروتکل امن HTTPS، توسعهٔ وبسایت بر اساس AMP، اعمال اصلاحات و تغییرات تکنیکی در جهت ارتقاء و رفع مشکلات سمت سرور -مانند صفحات ۴۰۴- ، رفع مسئلۀ صفحات به اصطلاح Orphaned که سبب کاهش سرعت کل سایت شده و کارایی آن را از بین می‌برند، مسائلی هستند که در این زمینه باید مد نظر قرار گیرند. باید مطمئن شوید که پس از اعمال تغییرات و اصلاحات، سایت شما ۱۰۰٪ کارایی خود را حفظ نموده و همچنان خوب کار می‌کند.

به طور کلی، منظور از صفحات Orphaned صفحاتی است که هیچ لینکی از سایر صفحات وبسایت به آن صفحه صورت نگرفته -و صفحه غیر قابل دسترسی است- فلذا بات‌های موتورهای جستجو به سادگی قادر به یافتن آن صفحه نخواهند بود مگر آن‌که یک بک‌لینک خارجی به آن صفحه ایجاد داده شده باشد.

سازگاری سایت با دستگاه‌های موبایل را در اولویت قرار دهید

از نوامبر سال ۲۰۱۶، گوگل ایندکس کردن صفحات بر اساس Mobile First بودن آن‌ها را آغاز نمود و این موضوعی است که امروزه نه تنها به یک امتیاز بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است (به طور کلی، منظور از اصطلاح Mobile First این است که اولویت طراحی وبسایت با دیوایس‌های موبایل باشد تا دسکتاپ)؛ در سال ۲۰۱۷، قرار گرفتن در نتایج جستجوهای موبایلی و تجربۀ کاربر موبایل از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد، از این‌رو شما نیز باید استراتژی خود را به سمت سازگاری هر چه بیشتر با دیوایس‌های موبایل تغییر دهید.

سخن پایانی

اکنون زمان گذر از مرحلۀ تولید محتوا به مرحلۀ ایجاد کتابخانۀ محتوایی است؛ این بدان معنا است که موتورهای جستجو و البته کاربران آن‌ها به دنبال محتواهای باکیفیتی هستند که علاوه بر اعتبار و درستی مطالب، محتواهای چند رسانه‌ای را نیز شامل شوند. نیاز به توضیح نیست که نیازها و خواسته‌های کاربران همواره در حال تغییر است؛ بعضی معیارهای سئو که در گذشته از اهمیت خاصی برخوردار بوده و منجر به کسب رنکینگ‌های برتر می‌شدند امروزه جای خود را به معیارهای دیگری داده‌اند. از این‌رو، مدیران سایت‌ها و وبمسترها باید در کنار پرداختن به تولید محتوا، در فکر ایجاد کتابخانه‌های محتوایی باشند تا بتوانند علاوه بر حفظ کاربران فعلی خود، کاربران جدیدی را نیز جذب نمایند.

عالی بود(0)غیر مفید(0)